بخش عمده تفحص از سازمان چای فرمایشی است/ اتهام باج‌خواهی را با طرح شکایت پیگیری می کنیم

نائب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان چای با بیان اینکه طرح موضوع باج خواهی نمایندگان از سوی رئیس اسبق سازمان چای با انگیزه سیاسی بوده است،گفت: این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری و قطعا شکایت می کنیم و رئیس سازمان چای هم باید پاسخگو باشد.

بخش عمده تفحص از سازمان چای فرمایشی است/ اتهام باج‌خواهی را با طرح شکایت پیگیری می کنیم

به گزارش ۸دی نیوز، ابوذر ندیمی با یادآوری اظهارات اخیر رئیس سابق سازمان چای مبنی بر اینکه “تحقیق و تفحص از سازمان چای سیاسی و ناشی از باج خواهی اطرافیان برخی نمایندگان مجلس برای واردات چای بوده است”،گفت: طرح موضوع باج خواهی نمایندگان از سوی اسبق رئیس سازمان چای با انگیزه سیاسی و برای سرپوش گذاشتن بر ضعف ها بوده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقاضای تفحص ازسازمان چای به درخواست یک نفر از نمایندگان مطرح شده بود، افزود: نماینده مردم لنگرودطراح اصلی تحقیق و تفحص از سازمان چای بودند و چنین ادعایی به فرض هم اگر صحیح باشد سوال این است که ۱۴ عضو دیگر را که چطور متهم می کنید.

بخش عمده تفحص از سازمان چای فرمایشی بوده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: از نظر ما تحقیق و تفحص از سازمان چای کامل نشده و در حقیقت بخش عمده ای از این تحقیق و تفحص و گزارش نهایی منتشر شده فرمایشی بوده است،چرا که چینش اعضای هیئت تحقیق و تفحص به گونه ای بوده که کسانی که دلسوزی داشته و در این خصوص دغدغه داشتند کمتر به کار گرفته شدند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: علاوه بر آن سوال ما این است که رئیس سازمان چای این اتهام را چگونه می خواهد ثابت کند، این مطلب یک موضوع قضایی و حقوقی است و باید معلوم شود چگونه می خواهید ثابت کنید که طرح تحقیق و تفحص با قصد باج گیری انجام شده است.

ندیمی افزود: اگر تفحص انجام شده کار نظارتی بوده و به دلیل ضعف و ناتوانی مدیریت سازمان چای انجام گرفته این کار بر اساس وظیفه نمایندگان انجام شده و شایستگی علمی و عملی این کار را داشته اند.

 

باج خواهان را معرفی و ادعای خود را ثابت کنید

نائب رئیس کمیته تحقیق وتفحص از سازمان چای تاکید کرد: در دوره ما اقدامی برای واردات انجام نشده و  در مورد چای سنواتی هم توصیه ای نداشتیم،اگر چنینی مواردی بوده اعلام کنید و بگوید کدام عملی شده است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد طرح موضوع باج خواهی نمایندگان از سوی رئیس سازمان چای بیشتر یک انگیزه سیاسی داشته و چون احتمال دارد که ایشان کاندیدای نمایندگی مجلس شوند این موضوع را برای سرپوش گذاشتن بر ضعف های خودمطرح کرده اند.

ندیمی تاکید کرد: موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می کنیم و قطعا شکایت می کنیم و رئیس سازمان چای هم  باید پاسخگو باشد چرا  که مجلس و نمایندگان را متهم کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه رئیس سازمان چای باید ادعای خود را ثابت کند،گفت: اگر ادعایش صحت داشت که باید هزینه اش را بپردازیم و درغیر اینصورت  رئیس سازمان چای است که باید هزینه بدهد.

 

اتهام به نمایندگان مجلس با اهداف سیاسی صورت گرفته /موضوع را مورد پیگیری اصل ۹۰، نظارتی و حتی قوه قضائیه قرار می دهیم

نائب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان چای افزود: اگر کسی برای اهداف سیاسی اش چنین موضوعاتی را مطرح می کند ما حق داریم او را مورد واپرس اصل ۹۰، نظارتی و حتی قوه قضائیه قرار دهیم و این کار را خواهیم کرد.

پس از انتشار و قرائت گزارش نهایی تحقیق و تفحص از سازمان چای در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رئیس اسبق سازمان چای اعلام کرد: : تحقیق و تفحص از سازمان چای سیاسی و ناشی از باج خواهی اطرافیان برخی نمایندگان مجلس برای واردات چای بوده است ولی من به کسی باج ندادم و مدارک این امر در اختیار بازرسی قرار گرفته است.

ابوذر ندیمی نائب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان چای در واکنش به این اظهارات نیز اعلام کرد:اتهام باج‌خواهی به نمایندگان تحقیق و تفحص از سازمان چای، فساد حقوقی است و این اتهام ضرر به مجلس است و قابلیت پیگیری دارد.

 

تفحص به سوال ما پاسخی نداد/متن نهایی تفحص از سازمان چای توسط دست های پنهان آماده و منتشر شد

مهرداد بائوج لاهوتی نیز به عنوان طراح اصلی تحقیق وتفحص از سازمان چای در خصوص اظهارات رئیس سازمان چای و اتهام باج خواهی به نمایندگان به خبرنگار خانه ملت،گفت: انجام این تفحص به سوال ما پاسخی نداد؛چرا که دست های پنهانی از بیرون معمولا درهمه تحقیق وتفحص ها در انتخاب هیئت رئیسه دخالت می کنند و متن گراش نهایی هم همان متنی است که این دست های پنهان و صاحبان قدرت آماده و منتشر کرده اند.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با موضوع اتهام باج خواهی به نمایندگان چطور برخورد خواهید کرد،اظهار داشت: هر چند فایده ای ندارد اما موضوع را از طریق قانونی پیگیری خواهیم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه