دستگیری عامل هتک حیثیت خانم ۴۲ ساله گیلانی در شبکه اجتماعی موبایلی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت خانم ۴۲ ساله گیلانی در شبکه اجتماعی موبایلی خبر داد.

دستگیری عامل هتک حیثیت خانم ۴۲ ساله گیلانی در شبکه اجتماعی موبایلی

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از واحد اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانمی ۴۲ ساله مبنی بر هتک حیثیت و نسبت دادن مطالب خلاف حقیقت به او در شبکه اجتماعی موبایلی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عامل هتک حیثیت شاکی در شبکه اجتماعی موبایلی که مردی ۴۴ ساله اهل و ساکن رشت بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد .

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت:با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه اش را از این کار تسویه حساب شخصی عنوان کرد که برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان بیان داشت: حریم خصوصی و آبروی افراد خط قرمز پلیس فتاست و کسی که حریم خصوص و حیثیت افراد را از طریق پیام رسان های موبایلی یا فضای مجازی نقض کند؛ با برخورد جدی، قاطع و قانونی پلیس فتا مواجه خواهد شد.

وی به شهروندان توصیه کرد که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به آدرس Gfata@police.ir گزارش دهند.

بنا به اعلام پلیس فتای گیلان؛ پرونده های ورودی این پلیس در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد کاهش داشته است.

طبق گفته سرهنگ محمدخانی؛ در مدت زمان ذکر شده؛ پرونده های مربوط به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی، مزاحمت اینترنتی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه بیشترین سهم پرونده های حوزه فتا را تشکیل داده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه