احتمال فشار و لابی صهیونیست ها در مسیر مذاکرات/ مجلس هیچ گاه اجازه عدول از خط قرمز را نمی دهد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: ما به طرف مقابلمان اعتماد نداریم و ممکن است تحت فشار و لابی صهیونیست ها شیطنت هایی را هم در آینده داشته باشند.

احتمال فشار و لابی صهیونیست ها در مسیر مذاکرات/ مجلس هیچ گاه اجازه عدول از خط قرمز را نمی دهد

محمدحسین قربانی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز با اشاره به توافق اولیه ایران با ۵+۱ اظهار کرد: بنده ضمن خدا قوت به تیم مذاکره کننده هسته ای با توجه به ۲ سال تلاش فشرده، تشکر ویژه ای هم از مقام معظم رهبری بابت درایت و تدبیر حکیمانه شان در لحظات سخت مذاکرات که راهگشا شد، می نمایم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر لزوم خدمت و توجه بسیار به مردم توسط مسئولین خاطرنشان کرد: مراقب باشیم و یادمان نرود این یک جمع بندی و تفاهم اولیه است و باید در کشور های ۵+۱ و جمهوری اسلامی ایران به تصویب برسد و بعد به یک توافقنامه تبدیل شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: آن چیزی که مهم می باشد این است که دنیا ما را به عنوان یک کشور هسته ای پذیرفته است.

 وی در خصوص غنی سازی اورانیوم و کاهش آن نسبت به دوره های گذشته ابراز کرد: شاید از بسیاری از دستاوردهایمان عدول کردیم ولی واقعیت این است که تا دیروز دنیا یک نگاه مثبت به ما نداشت و هجمه های سوء و تبلیغات منفی علیه نظام جمهوری اسلامی انجام می دادند و طوری به دنیا وانمود می کردند که ایران در پی ساخت بمب اتمی است.

قربانی با بیان اینکه ما با یک گام عقب نشینی توانستیم افکار عمومی دنیا را به سمت خودمان جلب کنیم، اذعان داشت: امروز ایران به عنوان یک کشور با دانش هسته ای به دنیا معرفی شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه صحبتهای آقای اوباما کاملا نشان از عجز و ناتوانی اش بود، گفت: رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران عضو ان پی تی است و ما دیگر بیش از این نمی توانستیم در آن فضای سنگین تحریم ها مانور دهیم.

وی با تأکید بر اینکه صحبت های اوباما نشان می دهد که ایران در سلسله مباحث دیپلماسی و مذاکرات نه مرعوب قدرت های بزرگ شد و نه استراتژی فشار آنها را پذیرفت، تصریح کرد:  ایران با تعامل توانست ایده خودش را به جهان تشریح کند و این یک دستاورد بزرگ است؛ همانطوری که اوباما اعلام می کند این توافقات یک اشتباه بزرگ تاریخی بود، ما هم باید عمق این مطلب را درک کنیم.

 نماینده مردم آستانه اشرفیه این تفاهم را یک فرصت تاریخی برای کشور دانست و اظهار داشت: ما به طرف مقابلمان اعتماد نداریم و ممکن است تحت فشار و لابی صهیونیست ها شیطنت هایی را هم در آینده داشته باشند ولی چه این موافقتنامه به توافق نهایی برسد یا نرسد، آن چیزی که حائز اهمیت می باشد این است که افکار عمومی دنیا را قانع کردیم که به دنبال ساخت بمب هسته ای و جنگ طلبی نیستیم.

 قربانی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی با اقتدار خود تا به امروز بحث مذاکرات را به جدیت پیگیری کرده است، بیان نمود: ملت ایران با سابقه و پیشینه عظیمی که دارد می تواند پرچمدار طلح و آشتی و دوستی و سازندگی در دنیا باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تصریح بر اینکه خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی رعایت شد، تأکید کرد: اگر ببینیم جایی خط قرمز نظام زیر سوال می رود قطعا آنجا با صلابت حضور پیدا می کنیم و جلوی انحراف را خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه نباید همه مشکلات اقتصادی، اشتغال و معیشت را به مذاکرات گره بزنیم گفت: اشتباه است اگر تصور شود که با مذاکره و توافق با ۵+۱ همه مشکلات مردم حل می شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و لزوم برداشته شدن تحریم های اقتصادی و مالی، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که هم نخست وزیر انگلیس و هم رئیس سازمان ملل اعلام کردند که آمادگی برداشتن تحریم های اقتصادی و مالی در یکی دو ماه آینده را دارند.

 قربانی در پایان افزود: همین که تحریم ها برداشته شود، با دنیا ارتباط داشته باشیم و سرمایه های بلوکه شده ایران را آزاد کنیم می تواند در رونق کسب و کار و معیشت مردم تاثیر خوبی داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه