اظهارات مراجع معظم تقلید در خصوص مذاکرات هسته‌ای

محمد نهاوندیان در این دیدارها ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری خدمت مراجع تقلید گفت: دولت بهره‌گیری از دعای خیر و ارشاد مراجع عظام تقلید را از ارکان موفقیت خود می‌داند.

اظهارات مراجع معظم تقلید در خصوص مذاکرات هسته‌ای

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور چهارشنبه در سفر به شهر مقدس قم به دیدار مراجع معظم تقلید رفت و گزارشی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم و همچنین مذاکرات هسته ای ارائه کرد.

 

 

حمایت قاطع رهبر انقلاب از تیم هسته‌ای مسیر را برای سربلندی نظام و مردم هموار کرد

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار این دیدار، ضمن ابراز خشنودی از حصول توافق اخیر در موضوع هسته‌ای کشورمان گفتند: این موضوع بسیار پیچیده و سخت بود و پیوسته در قنوت نماز برای توفیق مذاکره کنندگان و به نتیجه مناسب رسیدن مذاکرات، دعا می‌کردم.

 

این مرجع عالی‌قدر تشیع با تشکر از زحمات مذاکره کنندگان هسته‌ای و نیز تبریک این پیروزی افزود: این یک پیروزی بزرگ بود که در جریان آن شاهد بی‌اثر بودن مخالفت‌های رژیم صهیونیستی و ناامیدی و سرخوردگی آنها بودیم. دنیا از این توافق استقبال کرده و این مسئله ضمن اینکه بهای مخالفت با آن یا عهدشکنی را برای بدخواهان ملت سنگین کرده، به اجرای موفق این توافق نیز کمک می‌کند.

 

وی همچنین به دولت سفارش کرد تا همان‌طور که با تدبیر موضوع هسته‌ای را به سرانجام فعلی رسانده است، درباره جزییات دستاوردها و موارد توافق به مردم اطلاع‌رسانی شفاف کند تا احیاناً عده‌ای با انگیزه‌های متفاوت، به امید و شادی مردم و اعتمادشان به توانایی مسئولان لطمه نزنند.

 

این مرجع تقلید از سوی دیگر مدیریت توقعات مضاعفی را که احیاناً در نتیجه این توافق برای حل و فصل سریع مشکلات به‌جای‌مانده ایجاد می‌شود نیز مورد تأکید قرار دادند.

 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت و تیم مذاکره کننده را بسیار مهم توصیف کرده اظهار داشتند: عده‌ای معدود خود را آماده مخالفت با این توافق کرده بودند که تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و حمایت سریع و بهنگام ایشان مسیر را برای سربلندی نظام و مردم هموار کرد.

 

محمد نهاوندیان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری خدمت ایشان گفت: دولت بهره‌گیری از دعای خیر و ارشاد مراجع عظام تقلید را از ارکان موفقیت خود می‌داند.

 

رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن ارائه گزارشی از مهمترین برنامه‌های دولت، این مرجع عالی‌قدر را در جریان مهمترین محورها، جزییات و دستاوردهای توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و گروه کشورهای ۱+۵ قرار داد.

 

 

 زحمات دولت و تیم مذاکره هسته ای نزد خداوند دارای اجر است

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در دیدار محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور با گفت: زحماتی که دولت و تیم مذاکره هسته‌ای برای برطرف کردن یک چالش پیش روی کشور با نیت خالص متحمل شدند، قطعا نزد خداوند دارای اجر است.

 

 

این مرجع عالیقدر تشیع، جمهوری اسلامی ایران را کشور اهل بیت(ع) خواند و افزودند: وظیفه ما دعا کردن برای همه کسانی است که در راه خیر برای این کشور و مردم قدم برداشته و به آن خدمت می‌کنند و در این بین، دکتر روحانی جایگاه خاصی دارند و ما همواره برای ایشان و موفقیت دولت در خدمت بیشتر به مردم دعا می‌کنیم.

 

نهاوندیان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهور به آیت‌الله شبیری زنجانی، گفت: دولت بهره‌گیری از دعای خیر و ارشاد مراجع عظام تقلید را از ارکان موفقیت خود می‌داند.

 

 

 مسیر خدمت باید پس از توافق هسته‌ای با درایت ادامه یابد

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری همچنین ضمن ارائه گزارشی از مهمترین برنامه‌های دولت، آیت الله وحید خراسانی را در جریان مهمترین محورها، جزئیات و دستاوردهای توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و گروه کشورهای ۵+۱ قرار داد.

 

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی به‌ زانو درآوردن قدرت‌های بزرگ در مذاکرات هسته‌ای را اقدامی بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: نیت دولت خدمت به مردم است و در فرصت جدیدی که بعد از توافق هسته‌ای ایجادشده، مسیر خدمت باید با درایت ادامه یابد.

 

 

وی تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را متعهدانه و هنرمندانه عنوان و تأکید کرد: هیچ‌گاه دعا برای موفقیت رئیس‌جمهور و دولت را فراموش نمی‌کنم.

 

محمد نهاوندیان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهوری خدمت ایشان، گفت: دولت بهره‌گیری از دعای خیر و ارشاد مراجع عظام تقلید را از ارکان موفقیت خود می‌داند.

 

 

توافق مدبرانه هسته ای موجب عزت کشور و خوشحالی مردم شد

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار با نهاوندیان با اشاره به توافق هسته ای ایران و ۱+۵، اظهارداشت: در خصوص توافق مدبرانه هسته ای که موجب عزت کشور و خوشحالی مردم شد به رییس جمهور تبریک می گویم.

 

این مرجع عالیقدر تشیع دستیابی به این توفیق و برتری بر ابرقدرتها در موضوع هسته ای را عنایت الهی دانسته و افزود: عزت اسلام عزیز به عقل و تدبیر در اداره امور وابسته است و من برای موفقیت مسولان دعا می کنم.

 

وی شکر این فرصت بزرگ را توجه شایسته به مبانی دینی دانست و بر رسیدگی بیشتر به وضعیت اقتصادی جامعه تاکید کرد.

 

محمد نهاوندیان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری خدمت ایشان گفت: دولت بهره گیری از دعای خیر و ارشاد مراجع عظام تقلید را از ارکان موفقیت خود می داند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه