پخت ۱۱۰ دیگ آبگوشت در رشت/ آغاز ثبت نام ازدواج دانشجویی

مسئول ستاد مردمی بزرگداشت غدیر با اشاره به اینکه این مراسم ظرفیت پذیرایی از ۲۰ هزار نفر را دارد هدف از برپایی این مراسم را احیای سنت اطعام در مناسبتهای مذهبی عنوان کرد.

پخت ۱۱۰ دیگ آبگوشت در رشت/ آغاز ثبت نام ازدواج دانشجویی

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز، حجت اسلام و المسلمین سعید مهدوی مسئول ستاد مردمی بزرگداشت غدیر در نشستی با خبرنگاران از پخت ۱۱۰دیگ آبگوشت و توزیع آن بین مومنین و فقرا جهت بزرگداشت عید غدیر خم ،در شب این عید بزرگ  خبردادو در خصوص نحوه توزیع آن افزود: توزیع امشب به طور متمر کز در میدان صیقلان (بلوار شهید ایت الله احسان بخش) صورت می گیرد و بخشی ازآن نیز در مناطق محروم و محلات شهر توزیع می شود.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت فرخنده با همت مومنین مجامع و مساجدو تعدادی از هیاتهای مذهبی  در شهر رشت برای اولین بار انجام می شود بیان کرد:استقبال مردمی از این طرح با توجه به تبلیغات اندک، قابل توجه بوده است و این نشان می دهد که امور خیر و حرکتهای زیبای دینی مورد توجه مردم ولایت مدار شهر رشت است.

مهدوی با تاکید بر اینکه این مراسم  با کمکهای مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی در شب عید غدیر خم برگزار می شود افزود: مومنین می توانند نذورات خود را به شماره حساب  هیات فاطمیون جاری طلایی بانک سپه  ۱۷۰۶۸۰۰۰۸۴۷۰۸ نیز بعد عید غدیر واریز نمایند تا قروض باقی مانده به همت مومنین پرداخت گردد.

این مسئول  با اشاره به اینکه این مراسم ظرفیت  پذیرایی از ۲۰ هزار نفر را دارد هدف از برپایی این مراسم را احیای سنت اطعام در مناسبتهای مذهبی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد هزینه مراسم توسط مردم ولایت مدار تامین شده و با تاکید بر اینکه شکوه و عظمت این حرکت مردمی،  زیبایی این مراسم را دوچندان نموده است اظهار کرد:انتظار می رود از این حرکت مردمی مراکز فرهنگی و اجتماعی استان الگو برداری کنند و برای ایجاد فرح و شادمانی در اعیاد اسلامی به سبک سیره معصومین توجه و عنایت بیشتری داشته باشند و از شیو ه های غربی همچون برگزاری مجالس و محافل پر هزینه خوداری کنند.

مهدوی از آغاز ثبت نام هفدهمین دوره ازدواج دانشجویی از اول ابان ماه سال جاری همزمان با عید سعید فطر ،  خبرداد ودر ادامه با اشاره به اخبار غیر موثقی که در خصوص میزان طلاق در ازدواج دانشجویی منتشر میشود افزود:براساس مکاتبه معاونت فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری با سازمان ثبت احوال میزان طلاقهای ثبت شده ازدواجهای دانشجویی تنها ۲ درصد است.

مسئول ستاد مردمی بزرگداشت غدیر از اجرای هفدهمین دوره طرح همسفر تا بهشت طرح اعزام هزاران دانشجو به مشهد مقدس خبرداد و گفت: در این دوره کارگاه های اموزشی ویژه دانشجویان برگزار خواهد شد ضمنا علاوه بر کارگاه های آموزشی مخصوص متاهلین ،کارگاههایی نیز ویژه دانشجویان مجرد در نظر گرفته شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه