۸۵۰ هزار بیمار سرطانی با تفاهم اولیه وین ۱۵ سال تحریم می شوند

سوخت مورد نیاز راکتور هسته ای تهران که داروی مورد نیاز ۸۵۰ هزار نفر از بیماران سرطانی را تولید می کند از غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم تأسیسات فردو تأمین می شد.

۸۵۰ هزار بیمار سرطانی با تفاهم اولیه وین ۱۵ سال تحریم می شوند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، در حالی در تفاهم اولیه وین مذاکره کنندگان ارشد هسته ای کشورمان محدودیت غنی سازی ۳/۶۷ درصد را پذیرفته اند که سوخت مورد نیاز راکتور اتمی تهران از طریق غنی سازی ۲۰ درصد تأمین می شود و این راکتور تأمین کننده نیازهای دارویی ۸۵۰ هزار بیمار سرطانی می باشد.

در تفاهم وین ایران پذیرفته است که حداقل تا ۱۵ سال غنی سازی ۲۰ درصد و ۵ درصد انجام ندهد و در ازای آن در صورت نیاز سوخت مورد نیازش از طریق بازارهای بین المللی تأمین شود.

به این ترتیب، پیش بینی افزایش قیمت داروهای بیماران سرطانی امری محال نخواهد بود و از طرفی دیگر با توجه به بدعهدی های طرف مقابل احتمال عدم تأمین سوخت لازم نیز وجود دارد که خود مصیبتی دیگر خواهد بود.

چرا که در صورت از سرگیری غنی سازی ۲۰ درصد به لحاظ فنی تأمین سوخت لازم در مدت زمانی کوتاه امکان پذیر نیست.

از طرف دیگر اتمام تحریم ۱۵ ساله بیماران سرطانی در متن اقدام مشترک منوط به تأیید اقدامات صورت گرفته ایران توسط آژانس شده است که با توجه به سابقه گزارشات سیاسی این سازمان بین المللی احتمال عدم تأیید اقدامات بسیار فراوان خواهد بود.

غنی سازی ۲۰ درصد علاوه بر کاربرد در تولید داروهای سرطانی در آشکار کردن انسداد مجاری ادراری، درمان بیماری آلزایمر، تشخیص پرفشاری خون کلیوی، ۷. ارزیابی بیماران در جراحی کاروتید، انداره گیری عملکرد کلیوی،  آشکارسازی پس زدگی پیوند کلیه، آشکارسازی پیلونفریت، آشکار سازی زخمهای کلیه، آشکارسازی ضایعات ریوی در بیماری ایدز، وجود و نیز اندازه گیری سطح فعالیت باکتری عامل زخم معده و اثنی عشر،  پیدا کردن محل دقیق تومور، بیماری عروق کرونر و دهها مورد دیگر کابرد دارد که بیماران مبتلا به این بیماری ها را باید به فهرست تحریمی تفاهم اولیه وین افزود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رسا
سلام بنده به عنوان یک دانشجوی هسته ای خدمتتون عرض می کنم که این مطلبی که منتشر نمودید از لحاظ فنی دارای مشکل هستش و خواهشا برش دارید اورانیوم 20 درصد به تنهایی دارای چنین کاربردهایی نیست بلکه تنها از شکافت اون در راکتور و شار نوترونیک ایجاد شده برای این موارد ذکر شده استفاده میشه و مورد استفاده اش در ایران هم فقط راکتور تهران هستش و اگه راکتور اراک راه اندازی بشه خیلی بهتر از راکتور تهران توانایی انجام چنین کار هایی رو داره علی ای حال مجال برای بحث تخصصی این جا وجود نداره اما این تیتری که زدید و مطالبی که داخلش نوشتید از نظر فنی درست نیست و بهتره که رسانه های حزب اللهی از عناصر متخصص در زمینه های تخصصی بهره بگیرند
در حاشیه