ضرورت راه اندازی خط ویژه تاکسیرانی و اتوبوسرانی زندان مرکزی رشت

سید حمید حسینی مدیرکل زندانهای استان در دیدار با مهندس جمشیدی پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهر رشت و مهندس شریفی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت بر تامین امنیت خانواده زندانیان برای تردد از سطح شهرتا زندان مرکزی رشت در جاده لاکان بعنوان نوامیس جامعه تاکید و مشارکت شهرداری را در این راستا بعنوان تکلیفی شرعی و قانونی خواستار شد.

ضرورت راه اندازی خط ویژه تاکسیرانی و اتوبوسرانی زندان مرکزی رشت
به گزارش ۸دی نیوز، سید حمید حسینی مدیرکل زندانهای استان در دیدار با مهندس جمشیدی پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهر رشت و مهندس شریفی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت بر تامین امنیت خانواده زندانیان برای تردد از سطح شهرتا زندان مرکزی رشت در جاده لاکان بعنوان نوامیس جامعه تاکید و مشارکت شهرداری را در این راستا بعنوان تکلیفی شرعی و قانونی خواستار شد.
حسینی  در این دیدار تصریح کرد: خانواده زندانیان از یک سو شهروندان جامعه به شمار می آیند و از دیگر سو نیازمند  چترحمایتی اخلاقی محسوب  می شوند و نباید متحمل هزینه های اجتماعی ناشی از جرایم وابستگان خود شوند.
وی افزود :یکی از آسیبهای جدی و تهدید کننده سلامت اجتماعی این افرادآسیب پذیر ،  نبود سامانه تردد آنان از سطح شهر به زندان مرکزی ، کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان می باشد که در این مسیر ممکن است مورد سو استفاده رانندگانی قرار بگیرند که برخی ازآنان سابقه شرارت و زندان دارند.
مدیرکل زندانهای استان همچنین با اشاره به  نقش موثر نهادهای مختلف از جمله شهرداری بعنوان یک دستگاه فرا گیر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از جرم ، بر توانمندی این دستگاه در کاهش جرایم خاص از جمله آدم ربایی به قصد  سرقت ، تجاوز و قتل با افزایش خدمات حمل و نقل ایمن شهری تاکید کرد.
حسینی با اشاره به حضور نصیری رئیس مرکز خدمات اجتماعی زندانهای گیلان در این جلسه و نیز تجاربشان در مدیریت شهری اظهار امیدواری کرد با همکاری وی هر چه سریعتر در طرح راه اندازی خط ویژه زندان مرکزی رشت به اجرا در آید.
جمشیدی پور نیز در این دیدار با استقبال از هر گونه تعامل به منظور خدمت به خانواده های محروم زندانیان  از رسیدگی ویژه برای راه اندازی یک خط ویژه برای زندان  در طرح مطالعاتی ساماندهی ایستگاه های رشت خبر داد.
وی همچنین از امکان واگذاری تعدادی اتوبوس به اداره زندانها برای حمل و نقل مراجعین زندان مرکزی در قالب همکاریهای  شهرداری با سازمانهای دولتی خبر داد .
مهندس شریفی نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از نگرش مدیرکل زندانهای استان  در خصوص نقش سامانه حمل و نقل شهری در افزایش امنیت اخلاقی و اجتماعی بر همراهی و حمایت تمام قد سازمان تاکسیرانی  شهرداری رشت دراین راستا تاکید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه