نسلی سیاه در پی ازدواجی سفید!/ مسئولانی که سرشان را مثل کبک در برف می کنند

هرچند برخی از مسئولان برای اینکه جامعه را از بحران افسارگسیختگی نجات بدهند ترجیح داده اند سرشان را مثل کبک در برف فرو ببرند و بگویند همچین پدیده شومی در کشور وجود ندارد و نباید به آن پرداخت.

نسلی سیاه در پی ازدواجی سفید!/ مسئولانی که سرشان را مثل کبک در برف می کنند

به گزارش ۸دی نیوز، منظور از «ازدواج سفید»، زندگی مشترک زن و مرد بدون ازدواج رسمی است. یعنی به گونه ای که زن و مرد بدون اینکه خطبه عقد یا صیغه بینشان جاری شود برای زندگی زیر یک سقف می روند. نوعی رابطه عاطفی، اجتماعی و جنسی بین دختر و پسر بدون آنکه پای عقد نامه ای امضا یا صیغه عقدی جاری شود.

در بررسی های به عمل آمده مشکلات مالی همچون درآمدهای پایین، مسکن، مهریه بالا و گرفتاری های هنگام طلاق در دادگاه ها و مشکلات دیگر از جمله دلایلی است که جوانان را به این مدل زندگی سوق داده است.

هرچند برخی از مسئولان برای اینکه جامعه را از بحران افسارگسیختگی نجات بدهند ترجیح داده اند سرشان را مثل کبک در برف فرو ببرند و بگویند همچین پدیده شومی در کشور وجود ندارد و نباید به آن پرداخت اما متأسفانه آن چیزی که امروزه در بین جوانان مخصوصا در شهرهای بزرگ دیده می شود، ازدواجی است سفید به سبک زنا! ازدواجی به سبک غربی ها که حرام اندر حرام است اما درصدی از آمار زندگی جوانان این مرزو بوم را به خودش اختصاص داده است.

در «ازدواج سفید» که بعضی ها آن را «همباشی» نامیده اند از آنجایی که هیچ جا سندی برای این ازدواج وجود ندارد و اکثرا خانواده های ایرانی آن را به رسمیت نمی شناسند معمولا به صورت مخفیانه صورت می گیرد و بعد از مدتی اگر طرفین به هر دلیلی تصمیم به ترک این رابطه کنند این دختر است که بیشتر از هرکسی آسیب های روحی و روانی را تحمل می کند.

«م.ه»، دختری است که بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی اش در تهران این شهر را برای ادامه زندگی انتخاب کرده است و در این مدت چند سالی با حامد به سبک ازدواج سفید زندگی کرده است.

وی که الان تمام آمال و آرزوهایش را بر باد رفته می بیند، می گوید: «یک روز حامد به من گفت خانواده ام دختری را برای ازدواج در نظر گرفته اند و می گویند عروسشان باید دختری پاک و نجیب باشد. حالم از این کلمه بهم می خورد انگار این خود او نبوده که چند سال با من زیر یک سقف زندگی کرده است و الان او پاک شده است و من نا….! بقیه جمله اش را فرو می خورد و اشک می ریزد.»

«همباشی» یا «ازدواج سفید» بیشترین تبعات را برای دختران به ارمغان می آورد. عدم فرزندآوری شانس مادر شدن این دختران را کم می کند و تازه اگر فرزندی هم به دنیا بیاید با توجه به عدم ثبت این ازدواج و غیرمشروع بودن آن مشکلات عدیده ای را به دنبال خواهد داشت.

در این میان ذکر معضلات دیگری شبیه به این در بین جوانان شاید خالی از لطف نباشد و آن تبلیغاتی است که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای درخواست «همخونگی» ارائه می شود و در این بین دختر یا پسر بودن طرف تنها چیزی است که ملاک نیست./کاسپین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه