ممنوعیت ورود خبرنگاران صومعه‌سرا به فرمانداری

اصحاب رسانه مجازی و مکتوب صومعه‌سرا با دستور فرماندار این شهرستان در بایکوت خبری قرار گرفتند.

ممنوعیت ورود خبرنگاران صومعه‌سرا به فرمانداری

به گزارش ۸دی نیوز، رسانه یک اهرم تأثیرگذار و بسیار مهم در روند توسعه و پیشرفت جوامع در سطح ملی و فراملی است.

عمق اهمیت و ضرورت رسانه‌ها به نحوی است که دنیای بزرگ و پررمز و راز گذشته را به دهکده‌ای کوچک مبدل کرده تا همگان از اخبار و اطلاعات نقاط مختلف دنیا در کمترین زمان ممکن باخبر باشند.

رسانه‌ها علاوه بر قدرت مخابره اخبار و رویدادهای متعدد از شاخص مؤثری در راستای قوت بخشی بر عملکردهای مسئولان و مدیران کشور و کاهش مشکلات مردمی با انعکاس به موقع آن برخوردارند.

دوختن زبان مردم با سکوت رسانه‌ای

ممکن است درک این قدرت عجیب و بسیار هوشمندانه برای عده‌ای که سررشته‌ای از نحوه عملکرد و فعالیت رسانه‌های مجازی و مکتوب را ندارند، کمی سخت و تا اندازه‌ای غیرقابل تصور باشد.

بخش زیادی از افرادی که سد راه فعالیت رسانه‌ها می‌شوند از جمله کسانی هستند که می‌خواهند ضعف و یا کج‌روی‌های آنها در جایگاه و یا سمت ابلاغی مخفی بماند.

خبرنگاران و اصحاب قلم به عنوان چشمان تیزبین و پای‌بندی به رسالت خطیر خود همواره مسئولان و مدیران نظام را در ارائه خدمات شایسته به مردم یاری و راهنمایی می‌دهند، اما گاهی این راهنمایی‌ها به مزاج عده‌ای ناسازگار بوده و در صدد قطع ارتباط با رسانه‌ها و حتی بی‌احترامی نسبت به آنها بر می‌آیند بدون اینکه بدانند رسانه‌ها اهرم حمایت ملت و زبان گویای مردم به شمار می‌روند و ایجاد سکوت رسانه‌ای به معنای دوختن زبان ملت است.

بایکوت خبری خبرنگاران صومعه‌سرا با دستور فرماندار

صومعه‌سرا، یکی از شهرستان‌های مسکوت مانده رسانه‌ای در راستای مخابره عملکردهای مثبت و منفی مدیران و مسئولان است که به دلیل بیان واقعیت‌های خدماتی، رسانه‌های مجازی و مکتوب آن اجازه نقد را ندارند.

ماجرا از این قرار است که چندی پیش «سید کاظم دلخوش اباتری» نماینده ادوار گذشته مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی به سمت مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور منصوب شد و خبر این انتصاب به قدری مردم صومعه‌سرا را خرسند کرد که برای ابلاغ پیام تبریک خود مبادرت به نصب بنر و پرده در این شهرستان کردند که البته روز بعد تمام پرده‌ها برداشته شد.

شهرداری صومعه‌سرا در آن هنگام ممنوعیت نصب پرده منتسب به سیدکاظم دلخوش را طبق دستور فرماندار این شهرستان عنوان کرد اما بلافاصله پس از مخابره این خبر، فرماندار این اقدام را تکذیب کرده و آن را از جمله وظایف شهرداری برشمرد.

انعکاس این خبر با خواست مردم در رسانه‌های محلی صومعه‌سرا صورت گرفت که موجب خشم فرماندار از خبرنگاران شد و ورود تمام خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و مجازی به ساختمان فرمانداری صومعه‌سرا را ممنوع کرد.

عزل مسئول روابط عمومی فرمانداری صومعه‌سرا/ ممنوعیت مصاحبه خبرنگاران بدون هماهنگی با فرماندار

پس از این ممنوعیت به دلایل نامعلوم مسئول روابط عمومی فرمانداری صومعه‌سرا که سال گذشته از جمله روابط عمومی‌های برتر استان در جشنواره مطبوعات فجر گیلان شناخته شده بود، از سمت خود عزل شد.

برخی این برکناری مسئول روابط عمومی فرمانداری صومعه‌سرا را حمایت وی از رسانه‌های این شهرستان عنوان کرده‌اند.

مدتی پس از آن حکم شفاهی جدیدی صادر شد که طبق آن خبرنگاران صومعه‌سرا اجازه مصاحبه با هیچ مدیر و مسئولی در این شهرستان بدون هماهنگی با فرمانداری را ندارند.

این حکم با اعتراض شدید خبرنگاران صومعه‌سرا مواجه شد و برای پیگیری این موضوع به سرپرست روابط عمومی جدید ساختمان فرمانداری این شهرستان مراجعه کردند تا صحت قضیه را جویا شوند.

سرپرست روابط عمومی فرمانداری صومعه‌سرا در مرحله نخست از این اتفاق اظهار بی‌اطلاعی کرد اما پس از آن اعلام کرد که تمام اتفاق‌های رسانه‌ای این شهرستان باید با هماهنگی وی و با اختیار فرمانداری انجام شود.

چهار روز قبل رئیس اداره ورزش و جوانان صومعه‌سرا با وجود هماهنگی‌های قبلی برای مصاحبه با خبرنگار یکی از نشریات محلی این شهرستان به مناسبت هفته تربیت بدنی، از این کار امتناع کرد و روز بعد خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها از جلسه شورای کشاورزی صومعه‌سرا بیرون کشیده شد.

به نظر می‌رسد بازی سیاسی مسئولان این بار دامنگیر خبرنگاران صومعه‌سرا شده و بایکوت خبری خبرنگاران از فضای این شهرستان نگرانی اصحاب رسانه را فراهم آورده است./فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه