تحریف تاریخ و دروغ، ارمغان بی‌بی‌سی برای مذاکرات هسته‌ای!

شبکه دولتی انگلیس دروغی آشکار را در انبوه اخبار و گزارشات خود گنجانده تا در غوغای بازار اخبار داغ مذاکرات، دروغ بزرگ خود را در افکار عمومی جا کند.

تحریف تاریخ و دروغ، ارمغان بی‌بی‌سی برای مذاکرات هسته‌ای!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ که در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار دارد، به پایان خود و حصول توافق جامع و یا ادامه مسیر گذشته، نزدیک شده است.

 

در بین بازار داغ اخبار مذاکرات ایران با ۱+۵ در وین، بخش فارسی شبکه “بی بی سی” (BBC) گزارشی را به موضوع ادامه تحریم تسلیحاتی ایران در صورت توافق، اختصاص داد.

 

بی بی سی گزارش خود را این‌گونه آغاز کرد: «ایران در بهمن ۸۷ و در گرماگرم تحریم‌ها، سخت مشغول ماجراجویی فضائی‌اش بود.»

 

بر همین اساس، این گزارش با تصاویری از پرتاب موشک ماهواره بر امید به فضا و پیام “محمود احمدی‌نژاد” رئیس جمهور سابق ادامه می‌یابد.

 

رئیس جمهور سابق کشورمان در پیامی به همین مناسبت (که از سوی ماهواره امید به جهان مخابره شد) گفته بود: «ملت عزیز ایران؛ فرزندان شما اولین ماهواره بومی را در مدار زمین قرار دادند. با یاد خدا و نام ولی‌عصر علیه السلام و برای بسط یگانه پرستی و عدالت و صلح، حضور رسمی جمهوری اسلامی در فضا، در تاریخ ثبت شد.»

 

اما پس از پخش پیام دکتر احمدی نژاد، گزارشگر این گزارش، گفت: «اما پیامی که از ایران به غرب می رسید، نه پیام وحدت و یکتاپرستی، که چیزی از جنس دیگر بود!»

 

 

گزارشگر بی‌بی‌سی در ادامه با طرح این ادعا که پس از پرتاب ماهواره امید، فشار تحریم‌های‌غرب علیه ایران بیشتر شد، گفت: «غرب نگرانی‌اش را درباره فعالیت‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت مطرح می‌کرد و متعاقب آن [پرتاب ماهواره امید به فضا] قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران صادر شد.»

 

 

“مهرزاد کهن‌روز” گزارشگر بی بی سی در ادامه گزارش به قطعنامه‌هایی که پس از پرتاب ماهواره امید به فضا در سال ۸۷، علیه ایران صادر و منجر به تحریم تسلیحاتی ایران شد، اشاره کرد.

 

وی افزود: «قطعنامه ۱۷۳۷ که در در سال ۱۳۸۵ صادر و منجر به تحریم بخشی از صادرات تکنولوژی مرتبط با سامانه پرتاب سلاح هسته‌ای(موشک) شد. قطعنامه ۱۷۴۷ در فروردین ماه ۱۳۸۶ که منجر به تحریم صادرات تسلیحاتی از ایران گردید. و قطعنامه ۱۹۲۹ که در تیرماه ۱۳۸۶ از سوی شورای امنیت صادر شد و به موجب آن تحریم صادرات بخش اعظمی از تسلیحات متعارف به ایران شکل گرفت.»

 

در این گزارش، در حالی که عنوان شده قطعنامه‌های شورای امنیت پس از پرتاب ماهواره امید در سال ۱۳۸۷ بوده، اما سه قطعنامه ای که از آن یاد می‌شود، در فاصله سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ صادر شده است.

 

 

 

ویدیو/ دروغ بزرگ بی بی سی درباره تحریم تسلیحاتی

دانلود ویدیو

 

 

این اقدام بی بی سی را نمی‌توان از جمله گاف‌های این رسانه به ظاهر حرفه‌ای دانست، بلکه شبکه دولتی انگلیس دروغی آشکار را در انبوه اخبار و گزارشات خود گنجانده تا در غوغای بازار اخبار داغ مذاکرات، دروغ بزرگ خود را در افکار عمومی جا کند.

 

 

اما باید دانست که این گزارش دروغ از شبکه دولتی انگلیس، حقیقتی را در دل خود دارد؛ که کشورهای مستکبر غربی از هرگونه پیشرفت علمی و فنآوری و تکنولوژیکی ملت ایران -با وجود دشمنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه، سرعت رو به رشدی داشته است- به‌شدت خشمگین شده و آن را بر نمی‍‌تابند.

 

 

سند/ بی بی سی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه