نصف اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص یافت

استاندار گیلان در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان از اختصاص نیمی از اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان خبر داد و گفت: در بخش پروژه‌های دولتی سفر حدود ۴۰۵ میلیارد تومان اختصاص یافت.

نصف اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص یافت

به گزارش ۸دی نیوز، محمدعلی نجفی در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان که با حضور معاونین هماهنگی امور عمرانی و توسعه‌ مدیریت و منابع انسانی استانداری و جمعی از مدیران در محل استانداری برگزار شد از اختصاص ۵۰ و سه دهم درصداعتبار مصوبات سفر در بخش پروژه های دولتی خبر داد و افزود: در بخش پروژه های دولتی سفر ۲۹ پروژه به مبلغ ۸۰۵ میلیارد تومان تعیین شد که از این مبلغ اختصاص ۴۰۵ میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شد.

وی با بیان این که سفر پر خیر و برکت رییس جمهوری در نخستین ماه فصل بهار فرصت خوبی را برای گیلان فراهم کرد، اظهار کرد: تخصیص این میزان اعتبارات، فرصتی استثنایی برای پیشبرد و اجرای پروژه ها بوجود آورده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید از فرصت هوای خوب تابستان در جهت پیشرفت پروژه ها به نحواحسن بهره گیریم افزود : به منظور تکمیل راه آهن قزوین- رشت ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش سفر و در حدود ۲۸۰ میلیارد تومان در بخش قانون بودجه سال جاری و با تخصیص میانگین ۸۰ درصد اختصاص یافت.
وی همچنین  از تخصیص ۶۳ درصد اعتبارات در بخش تکمیل آزاد راه قزوین- رشت خبر داد.

دکتر نجفی از تسطیح ۱۳ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان در سال جاری خبر داد و افزود : در بخش اعتبارات سفر مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به منظور توسعه نوسازی، یکپارچه سازی و تسطیح ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان اختصاص یافت که این آمار علاوه بر ۳۰۰۰ هکتار از اراضی می‌باشد که مقرر گردید از اعتبارات ملی وزارت خانه صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: تسطیح اراضی در ساماندهی و حل مشکلات تأمین آب کشاورزی نقش مهم و تأثیرگذاری را ایفاء می کند.

وی یادآور شد: طی ۳۵ سال ، فقط ۶۸ هزار هکتار از اراضی تسطیح شده بود حال اینکه طبق مصوبات سفر، ۵۰ هزار هکتار از اراضی طی پنج سال تسطیح می شود.
استاندار گیلان  از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش مطالبات صیادان پره های تعدیل شده خبر داد و افزود : از جمله مواردی که موجب بروز اختلافات محلی و منطقه ای گردید مطالبات صیادان پره های تعدیلی بود که مشکلاتی را در بخش شیلات و سایر بخش ها ایجاد نمود و با اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در این بخش انشاء ا… شاهد ره آورد جدیدی باشیم.

 نجفی ساماندهی ۲ رودخانه گوهررود و زرجوب را از مطالبات و انتظارات دیرینه مردم شهر رشت دانست و افزود : باتوجه به اعتبارات ابلاغی در این بخش فرصت تاریخی به منظور ساماندهی این ۲ رودخانه ایجاد شده که باید کار ارزشمند را ارائه دهیم .

دکتر نجفی اشاره به اقدامات استان در مدیریت منابع آب و جلوگیری از بروز صدمات جدی به مزارع اظهار داشت: باتوجه به بارش ۱۲۰۰ میلیمتر بارندگی دراستان متأسفانه از این رحمت الهی بهره مناسب گرفته نمی شود و گیلان همواره در تامین منابع آبی با مشکل مواجه می شود که در سفر دکتر روحانی به گیلان احداث ۱۱ سد لاستیکی مورد پذیرش وزارت نیرو قرار گرفت و مبلغ ۴۵ میلیارد تومان در این بخش اختصاص داده شد.

وی تکمیل طرح های بیمارستانی در شهرستان های رشت ، لنگرود، لاهیجان، رضوانشهر و آستارا، طرح های فاضلاب شهرهای رشت و انزلی و آبرسانی به شهرهای شرق و غرب گیلان و تکمیل فضاهای آموزشی، فرهنگی ، ورزشی و طرح های راهسازی را از دیگر طرح های مصوب سفر رییس جمهوری که برای آنها اعتبارتی ابلاغ شده، عنوان کرد.

دکتر نجفی همچنین تخصیص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی شهرها و پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را از دیگر اعتبارات ابلاغ شده عنوان کرد.

استاندار گیلان به بازدید رییس جمهوری از منطقه آزاد انزلی در دومین روز از سفر اشاره و اضافه کرد: بنیاد مستضعفان با همکاری منطقه آزاد و بخش خصوصی، سرمایه گذاری خوبی را در این منطقه انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: دو پست اسکله با سرمایه گذاری دستکم ۱۲۰ میلیارد تومان که مربوط به امسال و سال آینده است، درحال تکمیل شدن است .

استاندار گیلان احداث پتروشیمی را از آروزهای دیرینه مردم گیلان دانست و افزود : مقرر گردید پتروشیمی گیلان با سرمایه گذاری تعریف شده درحدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان با مشارکت چند بانک و تعدادی از سازمان ها و موسسات شکل گیرد .

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های تولیدی و گردشگری در استان اظهار داشت : باید با جذب سرمایه گذاران وبا بهره گیری از اعتبارات در نظر گرفته شده در صندوق توسعه ملی در جهت شکوفایی بخش تولیدی و گردشگری استان تلاش کنیم.

 وی توسعه باغات زیتون و ایجاد مجمع ۱۰۰ هکتاری در کیشستان صومعه سرا، خط تولید داروهای ضدسرطانی را از جمله پروژه های سرمایه گذاری در استان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی حضرت امام عنوان کرد.

وی اظهار داشت : باید بتوانیم در جذب اعتبارات بخش خصوصی و ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی جهت تقویت بخش صنعت و معدن و گردشگری تلاش کنیم.

وی همچنین از گاز رسانی به ۵۱۱ روستای استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود : در ۲ سال آینده به ۹۱۷ روستای استان گازرسانی می شود.

وی پیگیری مستمر مدیران جهت پیشرفت هر چه سریعتر مصوبات سفر را از اساسی ترین وظایف مدیران دانست و افزود : الحمدا… روحیه همکاری، همدلی و همزبانی خوبی در استان وجود دارد  وبا این فضای مثبت ایجاد شده از مشکلات استان در بخش های مختلف کاسته شده و آمار و شاخص های ارائه گردیده توسط مرکز آمار و مرکز پژوهش های مجلس گواه این مدعاست اما این به معنای حل کلیه مشکلات نیست.

استاندار گیلان بر ضرورت برگزاری جلسات پیگیری مصوبات سفر هر ۱۵ روز یکبار تأکید کرد و افزود : پیشرفت این پروژه ها باید دنبال شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه