توافق هسته‌ای احتمالی ایران امروز امضا می‌شود

شین‌هوآ خبرگزاری چینی به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد احتمال حصول جامع هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ تا پایان وقت امروز – یکشنبه – وجود دارد.

توافق هسته‌ای احتمالی ایران امروز امضا می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک خبرگزاری چینی مدعی شد امروز احتمال توافق نهایی میان ایران و گروه ۱+۵ در وین وجود دارد. در ادامه گزارش شین‌هوآ به نقل از یک منبع دیپلماتیک غربی آمده است:« همه طرف‌های مذاکرات هسته‌ای ایران به دیدگاه و نظرات نزدیکی رسیده‌اند و انتظار می‌رود یک توافق نهایی در روز یکشنبه حاصل شود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: کاهش اختلافات و شکاف‌ها همچنان ادامه دارد و مرحله نهایی مذاکرات فرارسیده است.
این منبع با بیان اینکه همچنان تعداد کمی از موضوعات مورد اختلاف باقی مانده است، تاکید کرد: توافق نهایی در روز یکشنبه ممکن است البته این موضوع به نشست‌های آتی و پیش رو بستگی دارد. وی مدعی شد احتمال اعطای اجازه دسترسی بازرسان هسته‌ای سازمان ملل به مراکز نظامی ایران وجود دارد. این منبع همچنین با تاکید بر اهمیت پروتکل الحاقی در روند توافق هسته‌ای ایران ادعا کرد تشدید و تقویت کردن برخی مفاد و شرایط پروتکل الحاقی هم محتمل است.
این منبع دیپلماتیک درباره تحریمها نیز گفت: بخش‌های خاصی از تحریمهای ایران رفع خواهد شد اما هنوز زمان‌بندی دقیق آن مورد توافق طرفین قرار نگرفته است.
شین‌هوآ در ادامه گزارش خود درباره اجرای توافق احتمالی ایران و گروه ۱+۵ آورده است: پس از حدود یک سال آمادگی، اگر طرف‌های مذاکرات موافقت کنند، توافق جامع به صورت همزمان اجرا خواهد شد.
ایران و کشورهای عضو ۱+۵ در ۱۸ ماه گذشته مذاکرات سخت و فشرده‌ای را برای رسیدن به یک توافق جامع هسته‌ای دنبال کردند. دور اخیر مذاکرات از ۱۶ روز پیش در وین آغاز شد و انتظار می‌رود بار دیگر تمدید نشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه