همسر شهید حسین املاکی مهمان شبکه افق می‌شود

مجموعه “نیمه پنهان ماه”امروز ساعت ۱۷:۳۰میزبان همسر یکی از شهدای دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌شود.

همسر شهید حسین املاکی مهمان شبکه افق می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز،در برنامه این هفته “نیمه پنهان”زهرا سحری همسر شهید حسین املاکی مهمان برنامه خواهد بود. او سال ۱۳۶۳ با شهید املاکی ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد.

شهید املاکی با روحیه ایمانی و کفر ستیزی و انقلابی که داشت، در دوران حکومت ستمشاهی علیه شاه و رژیم پهلوی مبارزه کرد و در به زانو درآوردن دیکتاتوری شاه نقش داشت، پس از به ثمر رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی به سبز جامگان این نهاد بر خواسته از متن امت اسلامی، سپاه پاسداران لنگرود پیوست و با تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی و تحمیل جنگی نابرابر به انقلاب نوپای اسلامی به همراه نخستین گروه از نیروهای اعزامی گیلان عازم جبهه شد.

از جمله ویژگی‌های برجسته او می‌توان به خلاقیت در شناسایی‌ها و ارائه طرح‌های نظامی اشاره کرد که به قدری عالی و دقیق بود که گویا سال‌ها در دانشکده‌های افسری، دروس عالی نظامی و رزم آموخته است.

بعد از عروج آسمانی این شهید دفاع مقدس، رهبر معظم انقلاب در پیامی به خانواده او فرمودند «شهید املاکی شما، که توی میدان جنگ شیمیایی زدند ، و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش بست.

شهید املاکی در زمان دفاع مقدس دو بار مجروح و چندبار تحت عمل جراحی قرار گرفت و در نهایت بر اثر حمله شیمیایی در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید.

امیر بنان و یاسر انتظامی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه هستند که تکرار قسمت بیست و هشتم این برنامه، این هفته ساعت ۱۷.۳۰ روز شنبه ۲۰ تیرماه و بازپخش آن در ساعت‌های ۲۳.۳۰ و همچنین ۸.۳۰ و ۱۴.۳۰ روز بعد پخش می‌شود./ میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه