زیباترین شهرهای شناور در جهان+ تصاویر

حدود ۷۰ درصد از سطح زمین را آب پوشانده است. با این حال تصور شهری شناور در آب همچنان جادویی و خیالی به نظر می‌رسد. در این شهرها اغلب قایق‌ جای خودرو را گرفته‌ و خیابان‌ها از جنس رودخانه هستند.

زیباترین شهرهای شناور در جهان+ تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، حدود ۷۰ درصد از سطح زمین را آب پوشانده است. با این حال تصور شهری شناور در آب همچنان جادویی و خیالی به نظر می‌رسد. در این شهرها اغلب قایق‌ جای خودرو را گرفته‌ و خیابان‌ها از جنس رودخانه هستند. مشرق، در شهرهای شناور آهنگ زندگی آرام و دلپذیر است و ترافیکی هم اگر هست ازدحام قایق است و آب و پارو … در این مطلب نگاهی داریم به ۱۲ شهر بزرگی که آب شریان‌های حیاتی آنان را شکل می‌دهد.

گلد‌کست در استرالیا

114639_120

گلدکست از روزگاران قدیم زیستگاه بومیان استرالیا بوده ‌است. جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیاد این شهر را اکنون به یک مرکز تفریحی گران‌قیمت تبدیل کرده است.

بانکوک در تایلند

114640_612

بازارهای شناور اطراف بانکوک، این شهر را به پرجاذبه‌ترین و مشهورترین شهر توریستی تایلند تبدیل کرده است.

ونیز در ایتالیا

114641_909

ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است. ونیز هم سطح دریا و دارای ۱۱۸ جزیره است. بعضی از این جزایر به وسیله پل به هم متصل شده‌اند و برخی دیگر مجزا هستند.

سوژو در چین

114642_277

این شهر حدود ۲۵۰۰ سال پیش بنا نهاده شد. این شهر جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد به ویژه دو کانال آبی معروف آن از جمله کانال “پینگ‌جیانگ” که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد و کانال “شانتانگ” که قدمتی ۱۲۰۰ ساله دارد. این کانال‌ها حکم خیابان‌های اصلی سوژو را دارند.

سن‌پترزبورگ در روسیه

114643_836

این شهر در سال ۱۷۰۳ به دستور و با نظارت پتر کبیر ساخته شد و از آن زمان تا ۱۹۱۸ پایتخت روسیه بود. سن‌پترزبورگ در کناره‌های رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته‌ است.

بندر آبردین در هنگ‌کنگ

114644_279

حدود شش هزار تن در این شهر بر روی قایق‌هایی که “جانکز” نامیده می‌شود، زندگی می‌کنند. گفته شده که هر ساله توریست‌های بسیاری برای صرف غذا در رستوران‌های شناور آبردین به این شهر سفر می‌کنند.

فورت لادردیل در فلوریدای ایالات متحده

114645_416

این شهر بیش از ۳۰۰ مایل کانال قابل کشتیرانی دارد که آن را به آب‌های آزاد متصل می‌کند.

دبی در امارات متحده عربی

114646_196

دبی به تازگی توجه جهانیان را از طریق ساخت و سازهای بزرگ و عظیم از جمله جزایر مصنوعی و همینطور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده است.

آمستردام در هلند

114647_575

هستهٔ اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطی بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت. رودخانهٔ آمستِل از وسط آمستردام می‌گذرد و شبکهٔ گسترده‌ای از کانال‌ها و نهرها بخش‌های مختلف شهر قدیمی را به هم وصل می‌کنند.

بندر سری بگاوان در برونئی

114648_902

سری بگاوان به بزرگترین روستای آبی جهان معروف است. گفته شده که علاوه بر راه‌های آبی حدود ۱۹ مایل پل چوبی این منطقه را به بخش‌های دیگر این کشور متصل می‌کند.

آلپی کرالا در هند

114649_146

گفته می‌شود که کودکان در آلپی پیش از این‌که بیاموزند راه بروند شنا کردن را می‌آموزند. حدود ۵۰۰ خانواده بر روی قایق‌های خود در این منطقه زندگی می‌کنند.

نان مادول در کشور میکرونزی

114650_315

نان ماندول شهری ویرانه در میانه آب‌های اقیانوس آرام است. میکرونزی از مجموعه ۶۰۰ جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده‌ است. نان ماندول اگرچه سال‌هاست خاموش است ولی دیدن آن خالی از لطف نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
عبدا...
سلام،جالب بود
در حاشیه