برنامه ریزی های سیاسی متعدد در فضای دانشگاه توسط مسوولین استان

مهدوی گفت: چیزی که موجب خطر است این است که بخشی از مسوولین سیاسی و مدیران صاحب منصب و دارای قدرت بیرون دانشگاه برای دانشگاهیان تعیین تکلیف نمایند و برنامه ریزی های سیاسی متعدد در فضای دانشگاه توسط مسوولین استانی انجام بپذیرد.

برنامه ریزی های سیاسی متعدد در فضای دانشگاه توسط مسوولین استان

به گزارش ۸دی نیوز، حجت الاسلام مهدوی در گفتگو با خبرنگار پیک دانشجو در ارتباط با فتنه ۱۸ تیر سال ۷۸ بیان کرد: فتنه ۱۸ تیر سال ۷۸ نمونه بارز آسیب های جدی در فضای دانشگاهی به واسطه ی دخالت احزاب و گروه های سیاسی در فضای دانشگاه می باشد.

نشان می دهد وقتی دانشگاه سیاست زده شد و ابزاری برای حزب و باند قرار گرفت چه طور می تواند آسیب های اجتماعی ایجاد بکند و اتفاقا فضای گفتگو و گفتمان و تضارب افکار و آرا را از بین ببرد و حتی پیگیری مسائل سیاسی دانشگاه که جزو وظایف و بایسته های یک دانشگاه خوب است تبدیل شود به تظاهرات خیابانی وشورش و آشوب در خیابان ها و اردوکشی های سیاسی و جناحی، یقینا آن تجربه تلخ مربوط به ۱۸ تیر به ما این قضیه رو یادآور می شود که باید مواظبت کنیم تا دانشگاه تبدیل به باشگاه احزاب و دانشجو ابزاری برای خواسته های جناحی و امیال حزبی بعضی از احزاب نگردد، البته آنجایی دانشگاه صدمه می بیند که سیاست زده بشود نه سیاسی!

زمانی که دانشجویان و اساتید ابزار یک گروه سیاسی بشوند بیشترین جایی که ضربه می بیند خود دانشگاه است. ضربه ایی که از جهت افول علمی به واسطه برخورد حزبی و سیاسی اتفاق می افتد.

همانطوری که در قضیه بورسیه ها هم یک جریان سیاسی در همین مدت کوتاه دولت جدید ضربات علمی به بهانه برخورد با بورسیه های غیرقانونی بر دانشگاه وارد کرده اند و فضاسازی سیاسی نابجایی که تا حد زیادی بزرگنمایی در قضیه بورسیه ها اتفاق افتاد و حق قشر فرهیخته و دانشجویان متدین و باورمند به نظام اسلامی در بسیاری از مواقع با این برخوردهای سیاسی ضایع گشت.

علاوه براین نگرانی دیگری را که در پیش روست این که بعضی از مواقع، بعضی از تشکل های سیاسی دانشجویی به جای فعالیت های سیاسی  با اثرگذاری متناسب به فعالیت های غیرسیاسی زیرزمینی می پردازند و به جای آن ها مسوولین مربوطه از انجمن های علمی یا از انجمن های صنفی سو استفاده های حزبی و جناحی می نمایند. کما اینکه در بعضی از مواقع مشاهده شده که انجمن علمی به نام یک همایش علمی فضا را برای برخی ورشکسته های سیاسی و حامیان فتنه فراهم نموده و این یکی از مصادیق بارز مدیریت سو و استفاده کردن از فضای دانشگاه برای رسیدن به امیال سیاسی است و آن چیزی هم که مورد توجه هست این است که اگر مواظبت و مراقبت نباشد این سواستفاده گری های سیاسی و بازی های حزبی در ایام انتخابات مجلس و نزدیک به آن بیشتر و بیشتر می شود.

قابل توجه این است که در برخی از سایت ها و شبکه های اجتماعی وابسته به بعضی از افراد که سابقه خوب در قضایای فتنه نداشته اند بلکه جزو گرم کنندگان فضای فتنه بودند عضو گیری های را از بدنه انجمن صنفی و دانشجویی انجام می دهند که نشان می دهند هنوز عده ایی برای سو استفاده از فضای دانشگاهی و بهره وری های حزبی انتخاباتی تلاش می کنند.

اما آنچه از از قشر فرهیخته دانشجو و اساتید انتظار می رود این است که وظیفه اجتماعی خودشان را با گرم نگه داشتن فضاهای سیاسی و اجتماعی و ایجاد یک فضای تضارب افکار و آرا در قالب های قانونی و منطقی در کنار رشد علمی خود و دانشجویان داشته باشند.

چیزی که موجب خطر است این است که بخشی از مسوولین سیاسی و مدیران صاحب منصب و دارای قدرت بیرون دانشگاه برای دانشگاهیان تعیین تکلیف نمایند و برنامه ریزی های سیاسی متعدد در فضای دانشگاه توسط مسوولین استانی انجام بپذیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه