جریانی مخالف اسلام داریم که بذر اصلاح شده فتنه ۸۸ است و امیدش را دولت می داند

پژوهشگر و نویسنده دینی گفت: متأسفانه باید بگویم این جریان به دولت تدبیر و امید، امید بسته و در بعضی از مراکز مهم، از جمله در دانشگاه ها قدرت را در دست دارند.

جریانی مخالف اسلام داریم که بذر اصلاح شده فتنه ۸۸ است و امیدش را دولت می داند

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز، حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری که به مناسبت سالروز شهادت امام علی (ع) در جمع تعدادی از دانشجویان شهرستان رشت سخن می گفت، خیانت خواص و بی بصیرتی عوام را عامل اصلی صلح تحمیلی امام حسن (ع)عنوان و اظهار کرد: حق ستیزان تمامیت خواه ، وجود عالمان دینی، و تأثیر گذار در جامعه، که نقش هدایت و رهبری امت اسلامی را دارند، بزرگترین مانع راه خود می دانند، و چنین شخصیت هایی را تحمل نمی کنند.

وی افزود : در صدر اسلام کسانی که در کنار پیامبر (ص) و از خواص بودند ولی هنوز اندیشه توفّق طلبی و خود برتربینی دوران جاهلیت را در سر داشتند، پس از رحلت پیامبر (ص) وجود علی (ع) را بزرگترین مانع رسیدن به اهداف شوم خود می دیدند و می دانستند مدعیان دروغین اسلام و دوچهرگان منافق، در حکومت علی جای نخواهند داشت، لذا با تمام قدرت به تحریف شخصیت پیامبر و تحقیر و تخریب علی (ع) پرداختند.

این پژوهشگر و نویسنده دینی افزود: معاویه که هیچ اعتقادی به اسلام و حکومت دینی نداشت، با خریدن بعضی از خواص دنیا طلب، برای طرح خاطره گویی از پیامبر، به تخریب علی (ع) پرداخت.

وی ادامه داد: معاویه می دانست خواصی که زمان پیامبر را درک کرده و سخنان حضرت را شنیده اند بهترین افراد برای اجرای این طرح هستند بنابراین، برای جعل حدیث و خاطره گویی دروغین، بعضی از افراد، مثل ابوهریره و ثمره بن جندب ، مالک بن انس و عمروعاص را رسماً برای این کار استخدام کرد و برای آنان حقوق ویژه ای اختصاص داد تا احادیث دروغین از قول پیامبر علیه علی (ع) و به نفع خودش جعل کنند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: معاویه به این اکتفا نکرد، بلکه طی بخشنامه ای ذکر فضائل علی را ممنوع و سبّ و لعن آن حضرت را واجب کرد، بطوری که در زمان معاویه روی هفت هزار منبر علی را سبّ و لعن می کردند و آن حضرت را تارک الصلوه و مخالف دین و رسالت معرفی کردند.

وی افزود: فضای جامعه چنان آلوده و غبار آلود شد که مردم این اتهامات را باور کردند، لذا خوارج برای دفاع از دین تصمیم به قتل علی (ع) گرفتند.

حجت الاسلام اشکوری در ادامه اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام هر جا فتنه و توطئه ای علیه دین و ولایت شکل گرفته بدون استثناء خواص قدرت طلب، حسود و تمامیت خواه، نقش اصلی را داشته اند.

حجت الاسلام اشکوری ضمن تبیین صلح تحمیلی زمان امام علی (ع) و امام حسن (ع) بیان داشت: در جریان صلح تحمیلی صفین، ابوموسی اشعری و عمرو عاص که از خواص پیامبر بودند، طراح و مجری فتنه بودند و به اغفال مردم در حمایت از صلح پرداختند به طوری که طرفداران صلح و مذاکره به مخالفت و دلواپسی امام توجه نکردند. آن حضرت را مجبور به قبول صلح کردند پس از برقراری صلح و زیر پا گذاشتن قرارداد صلح از طرف معاویه، به امام اعتراض کردند و آن حضرت را تکفیر نمودند، و با امام جنگیدند.

وی افزود: همین قضیه در زمان امام حسن مجتبی(ع) نیز تکرار شد. مخالفان امام حسن (ع) ابتدا با تخریب امام و ایجاد اختلاف در لشکریان و یاران آن حضرت، ابتدا توانستند مردم را از امام جداکنند، حتی سران به حمایت از طرح صلح در مقابل امام ایستادند و امام را ناچار به پذیرش صلح کردند اما پس از اینکه به اصطلاح آب از آسیاب افتاد و از نقشه شوم معاویه آگاه شدند به امام اعتراض کردند و آن حضرت را مذل المؤمنین لقب دادند حتی به حجره امام (ع) ریختند عبای امام و سایر وسایل حجره را به غارت بردند.

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری ضمن بررسی توطئه ها و فتنه های دشمن درباره ی نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون جریانی وجود دارد که اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی و خط امام ندارد و تمدن غرب و مدرنیته را بر فرهنگ پویای اسلام ترجیح می دهدو در فتنه سال ۸۸ نیز به صراحت با شعار جمهوری ایرانی، اسلامی بودن نظام را نفی کردند.

وی افزود این جریان خود باخته به غرب، تلاش دارد گفتمان سازش با دشمن را جزء مطالبات اکثریت در آورد و به مردم وانمود کنند که اسلام قدرت اداره مملکت را ندارد و راهی جز سازش با دشمن برای رفع مشکلات مردم وجود ندارد. متأسفانه باید بگویم این جریان به دولت تدبیر و امید، امید بسته و در بعضی از مراکز مهم، از جمله در دانشگاه ها قدرت را در دست دارند.

اشکوری اذعان کرد: این جریان، بذر اصلاح شده فتنه سال ۸۸ است که در زمین دولت یازدهم، بذر افشانی می کند.

وی یادآور شد: خوشبختانه مردم زمان ما با مردم زمان علی (ع) و امام حسن (ع) تفاوت دارند و با یک اشاره رهبری به به صف دشمن می زنند و هرگز فریب توطئه ها و نقشه های دشمن را نمی خورند.

وی تصریح کرد: مردم انقلابی و بصیر ایران، هرگز نخواهند گذاشت حادثه تلخ صلح تحمیلی امام حسن (ع) تکرار شود. همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند اگر هم حادثه ای رخ دهد حسین وار در مقابل زیاده خواهی استکبار جهانی خواهند ایستاد و انتقام خون شهدای کربلا را نیز از دشمنان اسلام خواهند گرفت و بدون شک در این جهاد و مبارزه، پیروزی با اسلام ناب و شکست استکبار حتمی خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا
آقای رئیس جمهور با وجود مردم آگاه و ولایی ایران باید خواب صلح امام حسن را ببیند
رفیعی
آآقای رییس جمهور؟ ملتی که خدا دارد از کدخدا نمی ترسد
مصطفی
ولایتمداران نخواهند گذاشت تاریخ تکرار شود...
محمدی
تشکر از استاد اشکوری
رضا
ما با ولایت زنده ایم... تا زنده ایم رزمنده ایم...
مهدی پور
کاش بزرگان استان کمی باهم متحد میشدند
در حاشیه