غربیها مورداعتماد نیستند/ برخی عملکرد تیم مذاکره کننده حرکت در منطقه ممنوعه بود

سردار آقازاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس هشتم، درباره سفر رئیس جمهوری به نیویورک و اقدامات تیم مذاکره کننده ایرانی با ۱+۵گفت: اصل مذاکرات با سازمان ملل و نیز با سایرسازمانهای وابسته و اتحادیه ها همیشه بوده است ما تا کنون مذاکرات فراوانی در عرصه های مختلف بین المللی با کشورها داشته ایم.

غربیها مورداعتماد نیستند/ برخی عملکرد تیم مذاکره کننده حرکت در منطقه ممنوعه بود

به گزارش سرویس سیاسی ۸دی نیوز به نقل از احرار گیل، سردارسید علی آقازاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس هشتم ، درباره سفررئیس جمهوری به نیویورک واقدامات تیم مذاکره کننده ایرانی با ۱+۵گفت:  اصل مذاکرات با سازمان ملل و نیز با سایرسازمانهای وابسته و اتحادیه ها همیشه بوده است ما تا کنون مذاکرات فراوانی  در عرصه های مختلف بین المللی با کشورها داشته ایم.

آقازاده در ارتباط با نوع نگاه جدید غرب به این مذاکرات افزود: آنها دیدند که دولت گذشته و جریان اصولگرایی با عملکردمثبت خود توانسته موفقیت های بزرگی را برای ملت رقم بزند آمدند تحریم هارا بوجود آوردند تا مانع تداوم این پیروزی ها باشند.متاسفانه در اواخردولت دهم با همدستی برخی در داخل فضایی را بوجود آوردند که شاکله اصلی اصولگرایی از دولت دورشد و انها توانستند تا حدودی به مرادبرسند.

وی افزود: در همین فضای بوجود آمده برخی هادرداخل نسبت به عقبه و عملکرد خود شک کردند لذا بعد تشکیل دولت یازدهم فضایی ایجادشد که فضای انفعال بود.به نظر من ما نباید اینقدرعجله می کردیم. مگرما گذشته بدی داشتیم ؟ ناهنجاری داشتیم؟ این انقلاب صاحب دارد.حتی در دوره اصلاحات و دوره دولت سازندگی هم جمهوری اسلامی از دولت های خود حمایت کرد.از عملکرد دولتها پشتیبانی می کرد.همه ی دولتها از حمایت مقام معظم رهبری برخورداربودند حتی ارتباط افراطی که در رابطه با آمریکا پیش آمد چه در موضع انفعال و چه در موضع فعال در مجموع مورد حمایت نظام قرارداشتند.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم تاکید کرد: بله! داشتیم عواملی که مثل کرم در داخل به جان انقلاب افتاده بودندو نظام را مورد هجمه قرارمی دادنداما نظام کلیت عملکرد آنها را مورد حمایت قرارمی داد نظام از بازرگان و بنی صدر هم حمایت می کرد تا اینکه آنها در مقابل اراده ملت ایستادگی کردند. بنا براین ما زمانی باید با دنیا ارتباط داشته باشیم که نسبت به جایگاه و عملکرد نظام احساس غرور کنیم نه احساس پشیمانی !.

وی افزود: در جمهوری اسلامی هیچ دولتی از دولتهای آمریکا و اروپاضعیف تر نبوده اند؛ آنهااصلاً قابل مقایسه با دولتهای ما  نیستند، حالا ما بخواهیم به سمت مخالفین دست دراز کنیم و دست خودرا از عملکرد و گذشته خود کوتاه کنیم، پشیمان باشیم از عملکرد دولتهای خود و آنها را زیر سوال ببریم .

آقازاده در خصوص پشیمانی از گذشته ، بازی کردن در زمین دلخواه دشمن است یادآورشد : ارتباطی که دولت یازدهم با اروپا و آمریکابرقرارکرد از موضع زیر سئوال بردن نظام بود. زیر سئوال بردن عملکرد دولت های گذشته بود و دشمن همین را می خواست. دولت جدید در زمین دشمن بازی کرد . آمد چیزی را که دشمن به دنبالش می گشت و آن پشیمانی از گذشته بود رابه دشمن داد.

نماینده مجلس هشتم گفت: موضع ما گدایی بود به نظر می رسد نوع تماس تلفنی روحانی با اوباما، نشست وزیر خارجه ایران با آمریکا، بازخوردآنها در رسانه های غربی و عربی ، حرکت در منطقه ممنوعه بود.دشمن می خواست ما را پشیمان ببیند و عملکرد دولتهای مارا زیر سئوال ببرد . دشمن خواست القاء کند که ببینید این همان چیزهایی بود که ما همش درمورد ایران می گفتیم.متاسفانه در فضای مذاکرات جدید این پیش آمد که اگراینها درآینده اصلاح نشود قطعاً دشمن مارا به سمتی هدایت و مدیریت می کند که ما نه راه پس داشته باشیم ونه راه پیش.

آقازاده درارتباط با هزینه های اینگونه مذاکرات نیز گفت: اگر این روند ادامه یابد آنوقت باید نخبگان جامعه دست به انقلابی بالاتراز تسخیر لانه جاسوسی سابق آمریکا درایران بزنند که هزینه ها فراوان دارد.

البته در این مذاکرات برخی شعارهای همیشگی نطام هم زده شد که ازنکات مثبت تیم مذاکره کننده بود که باید تقویت شود.به هرحال باید آگاه باشیم تاوقتی که مبانی انقلاب جزء شعارهای اصلی نظام است آنها نمی آیند دراین طرف با ما باشند زیرا آمریکا بارها امنیت خودرا وابسته به امنیت اسرائیل دانسته ، او از ما خواهد خواست که دست از شعارهای اصلی خود برداریم .چگونه ما کشوری را که نامشروع می دانیم بیائیم فردا تایید کنیم؟! ویا هیچ انتقادی از او نکنیم؟! خوب آمریکا با کسی که کوچکترین ذهنیتی با اسرائیل داشته باشد با او کنارنمی آید.  آیا ما می توانیم با آنها کنارهم بنشینیم؟ آمریکا باید دست از ظلم بردارد وخواسته های بحق ما را برسمیت بشناسد . ما با آمریکا انتقاد داریم آنها و۱+۵ قابل اعتمادنیستند ونمی شود روی آنها حساب بازکرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه