انتخابات‌ها تنها با «انتخاب گزینه هاشمی» مشروع است!

تقلب… این مهمترین چالشی است که خانواده هاشمی‌ رفسنجانی طی سالیان اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده و هربار با بهانه‌ای تازه کالبد جنازه این مولود شوم را می‌شکافند تا از دل آن اهداف سیاسی خود را متولد کنند.

انتخابات‌ها تنها با «انتخاب گزینه هاشمی» مشروع است!

به گزارش ۸دی نیوز، تقلب… این مهمترین چالشی است که خانواده هاشمی رفسنجانی طی سالیان اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده و هربار با بهانه‌ای تازه کالبد جنازه این مولود شوم را می‌شکافند تا از دل آن اهداف سیاسی خود را متولد کنند. این در حالی است که هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش عملا با ادعاهای مخلتفی که در تمامی این ایام انجام داده‌اند، پس از انتخابات سال ۷۶، عملا اکثر انتخابات‌های برگزار شده در جمهوری اسلامی را توام با تقلب قلمداد کرده‌اند.

تقلب در انتخابات مجلس ششم

آغاز القای توهم تقلب در انتخابات توسط هاشمی رفسنجانی و فرزندانشان به انتخابات مجلس ششم در سال ۸۷ باز می‌گردد. جایی که تمامی ارکان اجرایی انتخابات کشور در اختیار اصلاح‌طلبان قرار داشت. اگرچه آن روزگاران، هاشمی و فرزندانش به رغم تمام ژست‌های روشنفکری که داشتند در زمره جناح راست سنتی قرار می‌گرفتند و چپ‌های نوگرا که در ادامه نام اصلاح‌طلب را برخود نهادند، چندان دل خوشی از راست‌های سنتی نداشتند. درست در همان زمان بود که هاشمی رفسنجانی که تنها دو سال از تحویل دادن پست ریاست جمهوری‌اش به خاتمی می‌گذشت، هوس نشستن بر کرسی ریاست مجلس را کرد و با سر لیستی کارگزاران وارد انتخابات مجلس شد. اما این ورود نتیجه‌ای جز این نداشت که هاشمی رفسنجانی که آن روزها سردار سازندگی خطابش می‌کردند، رتبه سی ام از شهر تهران را در انتخابات کسب کند و حتی پس از بازشماری صندوق‌ها که باعث شد ایشان تا رتبه بیستم شهر تهران صعود کند، هاشمی آن انتخابات را توام با تقلب نامید و از حضور در مجلس انصراف داد.

تقلب در سال ۸۴، ادعای تازه هاشمی

با پایان یافتن دوران ریاست جمهوری خاتمی و آغاز دگردیسی‌های هاشمی رفسنجانی که باعث گرایش یافتن وی به سمت جریان اصلاح‌طلب شد، این چهره سیاسی مشهور، بار دیگر تصمیم گرفت تا بخت خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ با عنوان چهره مستقل بیازماید.

چهره مستقلی که با راه یافتن وی به دور دوم انتخابات، تبدیل به تمامی سرمایه‌ها و داشته‌های اصلاح‌طلبان در برابر احمدی نژادی شد که در میان هفت کاندیدای آن روزها کمترین شانس را برای پیروزی وی قائل بودند. سوم تیرماه سال ۸۴ نیز ستاره اقبال هاشمی رفسنجانی ندرخشید و وی باردیگر طعم دومین شکست خود را در یک آزمون بزرگ چشید. شکستی تلخ برای یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های انقلابی، اگرچه پس از آن بود که تلخی‌های این شکست با پیروزی وی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران و سپس رسیدن به ریاست این مجلس کمی به شیرینی گرایید. البته هاشمی رفسنجانی این روزها، در سخنانی ادعا کرده که در آن دوره از انتخابات نیز تقلب صورت گرفته و استانداران دولت اصلاحات کار را رها کرده بودند و هرچه خواستن در صندوق ریختند.

۸۸ تقلبی که فتنه شد

شاید مهمترین ادعای هاشمی، ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸ بود. جایی که حتی خانواده آیت‌الله نیز وارد میدان شدند و بخشی از کار را برای پیروز کردن میرحسین موسوی در انتخابات به عهده گرفتند. در انتخابات سال ۸۸ تمامی تخم مرغ‌های هاشمی و خانواده‌اش در سبد میرحسین موسوی قرار گرفت. موضوعی که به ضرر نخست وزیر دوران دفاع مقدس تمام شد و احمدی نژاد در آن مناظره معروف با سنجاق کردن موسوی به هاشمی، ‌پایگاه رأی وی را تا حد زیادی از بین برد. شکست خوردن میرحسین موسوی در سال ۸۸، عملا به معنای ریختن تمام آبروی سیاسی خاندان هاشمی بود. ماجرایی که آقای هاشمی و خانواده‌اش حاضر به پذیرش آن نبودند و همین عدم پذیرش وقایع تلخی را در کشور به وجود آورد که حال میرحسین موسوی و همسرش مشغول پرداختن هزینه‌های آن هستند.

تقلبی که تقلب نبود

اما تمامی ادعاهای آقای هاشمی و خانواده‌اش در خصوص تقلب در سه دوره انتخابات مهم در کشور در حالی است که در سال ۹۲ و در دوره‌ای که تیم محمود احمدی نژاد به عنوان یکی از رقبای جدی سیاسی آیت‌الله مسئولیت برگزاری انتخابات را برعهده داشت، بار دیگر آیت‌الله و خانواده‌اش، این بار با همراهی اصلاح‌طلبان در قامت دفاع و حمایت از حسن روحانی برآمد و این بار پس از سه دور شکست متوالی در انتخابات، ستاره بخت آیت‌الله درخشید و گزینه مورد نظرش موفق به کسب اکثریت آرا برای پیروزی در انتخابات شد. اما ادعاهای آیت‌الله هاشمی در خصوص تقلب در انتخابات در حالی است که ایشان و خانواده‌اش هیچ ادعایی در خصوص بروز تقلب در انتخابات سال ۹۲ ندارند، تا این فرضیه به اثبات برسد که برای آقای هاشمی و خانواده‌اش هر انتخاباتی که مهره مورد حمایت آنان پیروز نشود، ‌در آن انتخابات تقلب صورت گرفته است.

موسوی لاری: رأی همان بود که اعلام شد

تمامی اینها در حالی است که وزیر کشور دوران خاتمی نیز درباره انتخابات سال ۸۴ نظری مخالف هاشمی رفسنجانی دارد.

موسوی لاری در مصاحبه‌ای که در سال ۱۳۸۷ انجام داده است انتخابات سال ۸۴ را از سالم‌ترین انتخابات‌های پس از انقلاب عنوان می‌کند و می‌گوید به اعتقاد من و در سال ۸۴ و روز اخذ رأی یعنی گرفتن رأی از مردم، شمارش و اعلام نتایج از سلامت‌ترین انتخابات در طول دوران پس از انقلاب بود.

وزیر کشور دوران اصلاحات با قاطعیت می‌گوید: رأی همان بود و آنچه اعلام شد رأی مردم بود.

موسوی لاری در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس در سال ۱۳۹۱ بر این نکته تأکید می‌کند که با سیستم موجود در داخل کشور تقلب بی‌معناست و امکان تقلب وجود ندارد.

صدای همقطاران بلند شد

ادعاهای مکرر هاشمی رفسنجانی در خصوص تقلب در انتخابات، صدای بسیاری از همقطاران وی را نیز بلند کرده و مدیران دوران اصلاحات که عملکردشان توسط هاشمی رفسنجانی زیر سؤال رفته است، در مقام دفاع از خود برآمده‌اند.

در همین ارتباط سید عبدالمحمد زاهدی استاندار دولت خاتمی که هم‌اکنون نیز در دولت یازدهم استانداری کردستان را برعهده دارد، در گفت‌و‌گو با فارس، در واکنش به اظهارات هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه استاندارهای اصلاح‌طلب سال ۸۴ کار را به کلی رها کردند، اظهار داشت: نه اینگونه نبود؛ حداقل بنده به عنوان یک اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت و پیگیر کار بودم. وی افزود: هیچ انتخاباتی بدون عیب و نقص برگزار نمی‌شود اما در انتخابات ۸۴ واقعاً رأی مردم احمدی‌نژاد بود.

افتخار می‌کنیم در دوره اصلاحات «احمدی‌نژاد» بیرون آمد

محمود میرلوحی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور دولت هشتم نیز در گفت‌وگو با همین خبرگزاری، درباره اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه در سال ۸۴ استاندارها کار را رها کردند، اظهار داشت: با توجه به احترامی که برای آقای هاشمی قائلم اما در انتخابات سال ۸۴ تمام تلاش خود را انجام دادیم و افتخارمان این است که آقای احمدی‌نژاد از صندوق بیرون آمد و این از افتخارات اصلاح‌طلبان است که انتخابات سالم برگزار شد و بی‌طرف بودیم.

وی تصریح‌کرد: اینکه استانداران دلسرد شدند برداشت آقای هاشمی است و ما از این طرف قضیه می‌گوییم که دوستان ما در چارچوب قانون تلاش خود را کردند و دلیل اینکه در آن انتخابات آقای احمدی‌نژاد پیروز شد به دلیل تعدد کاندیداهای اصلاح‌طلب بود.

میرلوحی با بیان اینکه در انتخابات سال ۸۴ به آقای هاشمی جفا شد، گفت: اما نباید استانداران، زحمات وزارت کشور و سلامت کار وزارت کشور نادیده گرفته شود چراکه سعی کردیم بی‌طرف بمانیم.

تصور رفسنجانی از انتخابات ۸۴ درست نیست

موسی الرضا ثروتی نماینده مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر شهبه‌دار بودن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ گفت:‌انتخابات‌های متعددی در طول این ۳۵ سال در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است و در هیچ دوره‌ای هم نتیجه آن قابل پیش‌بینی نبوده است، اما همان نتایج بر مبنای تصمیم‌گیری مردم بوده و هیچ‌گاه تقلبی صورت نگرفته است.

وی خطاهای اصلاح‌طلبان در دوره هشت ساله را یادآور شد و بیان کرد:‌عزل و نصب‌های حداکثری، ساختارشکنی‌ها نسبت به خطوط قرمز نظام و به چالش کشیدن حاکمیت، سبب شد مردم در انتخابات سال ۸۴ به احمدی‌نژاد رأی دهند، با اینکه در مرحله اول انتخابات رأی هاشمی رفسنجانی بیشتر بود.

ثروتی تأکید کرد:‌برخلاف اظهارات هاشمی رفسنجانی، استانداران اصلاح‌طلب در سال ۸۴ اساساً کاری از دستشان هم بر نمی‌آمد، زیرا مردم در نتیجه عملکرد افراطی اصلاح‌طلبان، تصمیم خود را برای رأی به محمود احمدی‌نژاد شد و در این‌باره آقای هاشمی تصور درستی ندارد.

ادعای هاشمی دولت روحانی را نامشروع می‌کند

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز، با اشاره به مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب اراده ملت و بیان اینکه در انتخابات سال ۸۴ ریاست جمهوری تقلب شده بود، اظهار کرد: آقای هاشمی می‌دانستند که اصلاح‌طلبان در انتخابات ۸۴ با تمام توان به دنبال پیروزی هستند و چنین سخنانی ناشی از اشتباه محاسباتی وی است.

وی افزود: تمام استانداران در آن انتخابات از جناح اصلاح‌طلب بودند اما عده‌ای از نزدیکان وی با نظرسازی کردن اینطور القا کردند که تمام رأی‌ها به سبد وی ریخته می‌شود و امروز این موضع گیری‌ها ریشه در همان روزها دارد.

وی با تأکید بر اینکه ادعای هاشمی درباره انتخابات سال ۸۴ در اصل منجر به نامشروع ساختن دولت جدید می‌شود، اضافه کرد: نظام پای اختلاف ناچیز رأی آقای روحانی با دیگر نامزدها ایستاد و رأی‌ها با دقت تمام شمارش شد اما اظهارات آقای هاشمی باعث می‌شود این تصور به‌وجود بیاید که این اختلاف ناچیز هم با تخلف به‌وجود آمده است و این قضیه به ضرر آقای هاشمی و همفکرانش است. قائم مقام جمعیت رهپویان با اشاره به اینکه چنین اظهاراتی فقط معاندان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی را خوشحال می‌کند، توضیح داد: چنین اظهاراتی مصرف داخلی دارد و طعمه خوبی برای جریانات برانداز است که خوراک تبلیغاتی خویش را به دست بیاورند و مایه تأسف است که هاشمی رفسنجانی چنین اظهاراتی می‌کند.

تأیید و رد گزینشی سلامت انتخابات توهین به مردم است

محمد ابراهیم محبی نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام هاشمی در رد سلامت انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ گفت: اینکه آقای هاشمی وقتی در یک انتخابات پیروز نمی‌شود آن را به تقلب متهم می‌کند جای تعجب دارد. وی با بیان اینکه زیر سؤال بردن سلامت انتخابات سال ۸۴ به نوعی خدشه به سلامت دولت خاتمی است، افزود: همه می‌دانند که در انتخابات جمهوری اسلامی هیچ مکانیزمی برای تحقق تقلب وجود ندارد. محبی تصریح کرد: در انتخابات ۸۸ وقتی ادعای تقلب در انتخابات مطرح شد خود مدعیان تقلب نیز اذعان کردند که انتخابات سالم بوده است پس اظهارات این روزهای آقای هاشمی با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست.

نماینده مردم سنقر با بیان اینکه رفسنجانی نباید برای دولت و کشور حاشیه‌سازی کند، گفت: انتظار داریم آقای هاشمی همواره به رأی مردم احترام بگذارد چه آن زمانی که رأی می‌آورد و چه آن زمانی که رأی نمی‌آورد. تأیید و رد گزینشی سلامت انتخابات توسط هاشمی توهین به مردم است.
منبع: روزنامه جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه