برای رسیدن به تمدن اسلامی باید به سمت سبک زندگی قرآنی برویم

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان بر نهادینه کردن سبک زندگی دینی و قرآنی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: اگر می‌خواهیم به طرف تمدن اسلامی برویم لازمه آن پیاده کردن سبک زندگی در جامعه است.

برای رسیدن به تمدن اسلامی باید به سمت سبک زندگی قرآنی برویم

به گزارش۸دی نیوز به نقل از فارس، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه یکشنبه در مراسم احیای شب ۱۹ ماه مبارک رمضان در جامعهالحسین (ع) این شهر با اشاره به اهمیت نزول قرآن در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: قرآن نشانه زندگی است.

وی روزه را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: روزه آثار بسیاری دارد و بر مسلمانان و غیرمسلمانان واجب شده است البته برای بعضی از افراد تنها از روزه گرسنگی و تشنگی می‌ماند و برخی مراتب روزه را درک می‌کنند.

رمضانی با بیان اینکه روزه برخی از فکرهای زائد در زندگی را کنار می‌گذارد، تصریح کرد: برخی با روزه‌داری فکر خود را تنظیم می‌کنند تا تفکر الهی و انسانی داشته باشند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به نقش تربیتی روزه اشاره کرد و گفت: مؤمنان رذائل اخلاقی را از خود دور می‌کنند تا از برکت ماه مبارک رمضان بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه نزول قرآن در ماه مبارک رمضان نشان‌دهنده عظمت این ماه است، بیان کرد: تمام کتاب‌های آسمانی در ماه مبارک رمضان نازل شده بنابراین این ماه دارای جایگاه ویژه الهی است.

رمضانی تلاوت و قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان را دارای ثواب بسیاری عنوان کرد و گفت: تلاوت مقدمه‌ای برای تفکر، تعقل و تدبر در قرآن است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیه‌های بسیاری در مورد تعقل در قرآن نازل شده است، خاطرنشان کرد: قرآن کتاب زنده است و مرگ در آن معنا ندارد.

وی به زندگی انسان در قرآن اشاره کرد و یادآور شد: قرآن برای تمام زمان‌ها نازل شده است و باید تلاش کنیم فکر و عمل ما قرآنی شود.

رمضانی با اشاره به گلایه و دعای قرآن در آخرت، اظهار کرد: قرآن از آنها که نسبت به او جفا کردند گلایه دارد و نسبت به آنها که احترام قرآن را نگه‌داشتند دعا می‌کند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، خلق پیامبر (ص) را قرآنی توصیف کرد و افزود: قرآن نور است و انسان را هدایت می‌کند.

وی قرآن را کتاب مبین خواند و بیان کرد: قرآن روشن است و روشنگری می‌کند و در هر دوره ۱۰ ساله نیاز است قرآن را تفسیر کنیم.

رمضانی قدر را سید تمام شب‌ها دانست و تصریح کرد: رمضان سید تمام ماه‌های سال است و در این ماه برای تمام حرکت مؤمنان ظرفیت ایجاد کردند حتی برای خواب ما حساب ویژه باز شده است و عبادت محسوب می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری قرآن را ذکر توصیف کرد و گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر مسلمان به برکت قرآن در جهان پر آوازه شدند.

وی با بیان اینکه هر قدر ارتباط عملی مسلمانان با قرآن بیشتر شود عزت بیشتری پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: آنها که با قرآن انس پیدا می‌کنند از عزت الهی برخوردار می‌شوند.

رمضانی قرآن را تذکردهنده عنوان کرد و یادآور شد: لازمه رابطه با قرآن عزت است و بسیاری از مسائل که از یاد انسان می‌رود قرآن آن را یادآوری می‌کند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با تاکید براینکه انسان باید خود را به قرآن عرضه کند، اظهار کرد: لازمه موضوع مذکور این است که نگاه خود نسبت به خود را تغییر دهیم.

وی به معرفی انسان حسی توسط مادی‌گرایان اشاره کرد و افزود: حتی برخی از افراد دین‌دار نگاه مادی‌گرایانه به مسائل دارند و این نگاه باید بازنگری شود، چراکه انسان تنها موجود حسی نیست.

رمضانی با اشاره به اینکه قرآن خلافت انسان را مطرح کرده است، بیان کرد: به نظر قرآن بشر تنها به برکت وحی است که می‌تواند نگاه دقیق به انسان داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: مسائل مذکور به این دلیل است که نگاه انسان نسبت به دین ناقص است.

وی با بیان اینکه جایگاه قرآن در جامعه نباید تنزل داده شود، تصریح کرد: برخی از مواقع مسلمانان با رفتار خود قرآن را تنزل می‌دهند.

رمضانی دینداری را پس از مرحله دین‌شناسی و انسان‌شناسی دانست و خاطرنشان کرد: دین‌باوری در مرحله بعدی است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان بر نهادینه کردن سبک زندگی دینی و قرآنی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: اگر می‌خواهیم به طرف تمدن اسلامی برویم لازمه آن پیاده کردن سبک زندگی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه برخی با نام اسلام خشن‌ترین حرکت‌ها را از خود بروز می‌دهند، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود؛ پیامبر رحمت هستم و رسول اکرم (ص) مبعوث شد تا رحمت را بین تمام بشریت منتشر کند.

رمضانی متذکر شد: برخی قاری و حافظ قرآن بودند اما در مقابل ائمه (ع) ایستادند و ضربه خود را به اسلام وارد کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، مشکل را در فهم از قرآن عنوان کرد و افزود: در عمل روش‌های مسلمانان متفاوت است و باید به عقل قرآنی مراجعه کنیم.

وی با بیان اینکه پیامبران آمدند تا عقل‌ها را شکوفا کنند، تصریح کرد: عقل قرآن پیامبر اکرم (ص) و پس از او ائمه (ع) هستند.

رمضانی یادآور شد: اگر می‌خواهیم از قرآن فهم عمیق داشته باشیم باید به ائمه (ع) مراجعه کنیم و در آن صورت فهم ما از قرآن جامع، دقیق و عمیق می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه رمضان ماه مطالعه نسبت به خود است، خاطرنشان کرد: عید فطر به معنای رسیدن انسان به فطرت خود است.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان زمینه را فراهم می‌کند تا انسان به توحید نزدیک شود، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان فضای جدیدی برای انسان تعریف می‌شود و تمام آن روشنایی است و انسان به آرامش می‌رسد.

رمضانی امام علی (ع) را عقل قرآن معرفی کرد و گفت: اگر انسان می‌خواهد فهم عمیق، دقیق و جامع از قرآن داشته باشد باید از این مسیر عبور کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن در تمام وجود امام (ره) اثر گذاشته بود، تصریح کرد: امام (ره) نماینده قرآن در جامعه شد و باید تلاش کنیم قرآن بر قلب ما نازل شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه