دختر افسرده مجوز خودکشی را دریافت کرد

بدین ترتیب او نخستین کسی خواهد بود که مجوز رسمی خودکشی را برای ابتلا به افسردگی دریافت کرده است.

دختر افسرده مجوز خودکشی را دریافت کرد

به گزارش ۸دی نیوز، جام نیوز به نقل از independent گفت، یک دختر مبتلا به افسردگی در بلژیک مجوز پایان دادن به زندگی خود را دریافت کرد.

 

بر پایه این گزارش، “لورا” دختر ۲۴ ساله بلژیکی به دلیل ابتلای شدید به افسردگی، مجوز خودکشی یا همان “اوتانازی” را دریافت کرد. بدین ترتیب او نخستین کسی خواهد بود که مجوز رسمی خودکشی را برای ابتلا به افسردگی دریافت کرده است. چند ماه پیش هم دولت هلند برای زنی که مبتلا به وسواس شدید بود، اجازه اوتانازی را صادر کرد. تا پیش از این اوتانازی و مرگ خودخواسته تنها در مورد بیماری های لاعلاج و یا معلولیت های سخت صادر می شد.

 

لورا با بیان اینکه از کودکی به افسردگی مبتلا بوده است گفت: «زندگی برای من ساخته نشده است. من هر کاری از دستم بر می آمد انجام دادم اما بیماری افسردگی ام بهبود پیدا نکرد. تنها راه حلی که برایم باقی مانده، مرگ است.»

 

با اینکه دوران کودکی و نوجوانی لورا در آسایش و آرامش بوده اما او می گوید که آرزوی مرگ را از همان نوجوانی داشته است. اگرچه او هنوز در مورد تاریخ مرگ خود تصمیم نگرفته است با اینحال به دنبال مقدمات مراسم خاکسپاری خود و نوشتن آخرین جملاتش پیش از مرگ است.

 

پارلمان بلژیک در سال ۲۰۰۳ قانون مرگ خود خواسته را تصویب کرد و هر سال حدود ۱۳۰۰ نفر در این کشور با استفاده از این قانون به زندگی خود پایان می دهند.

 

لازم به ذکر است که خودکشی به هر دلیل در میان همه ادیان آسمانی غیر مجاز است و بر اساس آموزه های ادیان الهی، زندگی هدیه خداوند است و باید با تمام توان در حفاظت آن کوشید و بیماری و سختی‌های آن جزئی از زندگی و سرنوشت آدمی است که باید به طور طبیعی طی شود.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
offline
چرا آخه ؟؟؟؟؟؟ بیای ایران از افسردگی در میای... یه سیخ جیگر ... یه سیخ خوش گوشت ... میسازتت... نکش خودتو...
در حاشیه