پیشروی حزب‌الله و ارتش سوریه در غرب «الزبدانی»

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان پس از به دست‌گیری کنترل منطقه راهبردی «الجمعیات» به پیشروی خود در غرب «الزبدانی» ادامه می‌دهند.

پیشروی حزب‌الله و ارتش سوریه در غرب «الزبدانی»

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با آغاز عملیات پاکسازی شهرک «الزبدانی» نیروهای حزب‌الله لبنان و نیروهای ارتش سوریه شب گذشته توانستند پس از درگیری شدید با تروریست‌ها کنترل کامل منطقه راهبردی «الجمعیات» را به دست بگیرند.

به گزارش فارس، پیشتر رزمندگان حزب الله لبنان موفق شدند بر قلعه مهم «التل» کنترل پیدا کنند؛ قلعه‌ای که دارای اشراف کامل بر منطقه الجمعیات است.

بنا بر این گزارش، در درگیری حزب‌الله با تروریست‌ها در قلعه التل بیش از ۴۰ تن از تروریست‌های جبهه النصره کشته شدند.

به گزارش فارس، نیروهای حزب الله حملات خود به شهر زبدانی، را در محور شرقی از سمت منطقه «بلودان» و میدان «الشلاح» در محور غربی، از سمت قلعه التل و قلعه الکوکو و در محور شمال غرب از اطراف تپه‌های «السندیان» در روستای «معدر» انجام می‌دهند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر در غرب منطقه الجمعیات درگیری شدیدی بین رزمندگان حزب‌الله با عناصر تروریستی جبهه النصره گزارش شده است. توپخانه و موشک‌های رزمندگان حزب الله نیز به شدت مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در اطراف این منطقه مورد هدف قرار می‌دهند.

با کنترل حزب الله بر منطقه راهبردی جمعیات، پیشروی نیروهای مقاومت به سمت مرکز شهر هموارتر می‌شود.

الزبدانی شهر مهم در نزدیکی مرز سوریه با لبنان و راه ارتباطی با اهمیتی برای تروریست‌هاست. این شهر در ۴۵ کیلومتری شمال غرب دمشق واقع شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه