بی توجهی به تالاب انزلی آینده ای مانند دریاچه ارومیه خواهد شد

محمدعلی نجفی گفت: یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی گیلان، ایجاد درآمد از طریق گردشگری است که این ظرفیت بی‌نظیر در تالاب بین‌المللی انزلی با حفظ استانداردهای زیست‌محیطی وجود دارد.

بی توجهی به تالاب انزلی آینده ای مانند دریاچه ارومیه خواهد شد
به گزارش ۸دی نیوز، محمدعلی نجفی در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان و نماینده سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با تأکید بر ضرورت حفظ و بازسازی تالاب بین‌المللی انزلی افزود: اگر به این تالاب بی‌توجه باشیم، باید وضعیت دریاچه ارومیه را انتظار بکشیم.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت “تدبیر و امید” به بحث حفاظت محیط زیست، به مدیران جایکا اطمینان خاطر داد که آمادگی کامل همکاری در گیلان برای حفظ محیط زیست وجود دارد.
نجفی خاطرنشان کرد: تخریب تالاب انزلی نه‌تنها یک ضایعه زیست‌محیطی است، بلکه بر اقتصاد گیلان نیز تأثیر مستقیم دارد.

16992_272

وی با بیان این‌که حفظ محیط زیست و بهبود اقتصاد و ایجاد اشتغال مکمل هم هستند، گفت: یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی گیلان، ایجاد درآمد از طریق گردشگری است که این ظرفیت بی‌نظیر در تالاب بین‌المللی انزلی با حفظ استانداردهای زیست‌محیطی وجود دارد.
استاندار گیلان از سازمان حفاظت محیط زیست خواست در کنار انجام وظایف قانونی خود، راهکارهای سرمایه‌گذاری همراه با حفظ استانداردهای زیست‌محیطی را نیز تدبیر کند.
عبدوس ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ـ نیز در این دیدار گفت: فاز نخست مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی تیر ماه سال گذشته پایان یافته است و در فاز دوم این طرح با همکاری جایکا به‌دنبال مدیریت فاضلاب ورودی، پسماندها و رسوبات در تالاب هستیم.
همچنین نماینده سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در این دیدار گفت: این سازمان به‌عنوان بازوی اجرایی کمک‌های توسعه کشور ژاپن این آمادگی را دارد که در فاز دوم طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ اقدامات عملی را انجام دهد.
موتوهیرو ماسه گاوا اظهار کرد: هم‌اکنون کارشناسان این سازمان درحال مذاکره با طرف‌های ایرانی برای نهایی شدن چارچوب این همکاری‌ها هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه