وقتی دولت رانت نفت دارد و با تبانی تسهیلات می دهد شاهد فساد خواهیم بود/ دولت نباید کارفرما باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید علت های پدید آمدن و مبارزه با یک پدیده به طور دقیق مشخص شود، گفت: یکی از راه های مبارزه با مفاسد اقتصادی این است که دولت کارفرما نباشد.

وقتی دولت رانت نفت دارد و با تبانی تسهیلات می دهد شاهد فساد خواهیم بود/ دولت نباید کارفرما باشد

ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز با اشاره به راهکارهای مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه اظهار داشت: برای مبارزه با هر پدیده ای از جمله مفاسد اقتصادی باید نقشه راه تعیین شود.

وی با بیان اینکه باید علت های پدید آمدن و مبارزه با یک پدیده به طور دقیق مشخص شود؛ افزود: یکی از راه های مبارزه با مفاسد اقتصادی این است که دولت کارفرما نباشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ،گفت: اگر بخش خصوصی و تعاون صاحب اقتصاد باشند فساد کمتر رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه وقتی دولت رانت نفت دارد و یا تسهیلات با تبانی داده می شود فساد پدیدار می شود تصریح کرد: اولین موضوعی که باید از دل همایش ها و مقالات و برنامه ریزی و بانک اطلاعات استخراج شود این است که علت پدیده مفاسد اقتصادی باید مشخص شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس الکترونیکی کردن امور و و شفاف سازی اطلاعات را مورد تاکید قرارداد و گفت: در همایش ها باید مسئولان گزارش کار دهند و علت یابی کنند.

ندیمی انجام درست نظارت را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: وقتی نظارت به درستی انجام نشود، مفاسد ریشه می دواند.

وی با تاکید بر اینکه باید روش و چگونگی نظارت بررسی شود،تاکید کرد: چگونگی انجام و روش های این امر باید بررسی شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در مبارزه با مفاسد اقتصادی تشخیص، راهکارها، تامین منابع و برخورد قاطع مدنظر باشد.

وی کارفرمایی دولت در مفاسد را مورد تاکید مجدد قرار داد و گفت: وقتی بخش خصوصی خود مالک سرمایه است از دارایی خود حفاظت می کند تا وقتی دولت مالک و مجری باشد مفاسد افتصادی رخ می دهد.

ندیمی با بیان اینکه باید تقاضا ها بررسی شود مثلا در مورد وام مفساد بسیار زیاد است گفت: با پارتی بازی و تبانی فساد در این زمینه بسیار رخ می دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه منشا پول باید مشخص شود گفت: پول شویی به این معنا است که منشا پول از کجا آمده است و روش های آنلاین یک راه مبارزه با مفساد است.

وی با اشار به روش های حساب شده در دنیا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و با تاکید بر ضرورت شناخت گلوگاه های فساد در اقتصاد؛ گفت: روش های کنترل و نظارت باید مورد توجه باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه