افراد اندکی از برخورد با تالارداران متخلف ناراحت هستند

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گیلان گفت: درصد کسانی که از برخورد با تالارداران متخلف ناراحت هستند، بسیار اندک است.

افراد اندکی از برخورد با تالارداران متخلف ناراحت هستند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خزرآنلاین، حجت‌الاسلام هادی شکری با اشاره به وظایف عقیدتی سیاسی در فرماندهی انتظامی استان گیلان اظهار کرد: واحد عقیدتی سیاسی باید یک فضای مبتنی بر مسائل دینی و ارزشی در قالب کلاسهای فرهنگی، دینی، مذهبی ازجمله آموزش قرآن مجید، تفسیر قرآن، کلاسهای هدایت سیاسی، کلاس اخلاق کاربردی و… در بین کارکنان نیروی انتظامی فراهم کند.

وی با بیان اینکه پرسنل پلیس می دانند که با مردم باید رفتار اسلامی و انسانی داشته باشند، تصریح کرد: مردم در ۸ سال دفاع مقدس در مقابل همه دشمنان ایستادند، امام راحل (ره) نیز به این مردم می بالید و همین طور مقام معظم رهبری از این مردم بسیار راضی است و انصافا ما بعد از توکل به خدای متعال همه پشتیبانی مان اینکه در مقابل طاقوت و آمریکا می ایستسم همین مردم هستند.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی اجرای موازین الهی است، گفت: نیروی انتظامی با هیچ کس برخورد نمی کند چون وظیفه اش برخورد کردن نیست. بعضی از صنوف و افراد که تعدادشان کم است از اجرای موازین الهی می ترسند انگار از احکام دینی فرار می کنند، اینگونه افراد باید خودشان را اصلاح کنند. اگر اینگونه افراد خودشان را درست کنند همه چیز حل می شود.

شکری با بیان اینکه عقیدتی سیاسی به صورت مستقیم با تالار یا اماکن عمومی ارتباط ندارد، خاطر نشان کرد:  از دیگر وظایف عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان گیلان نظارت برعملکرد کارکنان است .اینکه کارکنان ما در حال انجام وظیفه آیا موازین الهی را رعایت می کنند یا نه .چه کسی باید بر این موارد نظارت کند؟نیرویی که این همه قدرت دارد  مثل مویرگ سراسر روستاها ، شهرها و جاده ها و در همه جا حضور دارد ،چه کسی باید بر آنها نظارت کند که آیا عملکردشان مکتبی است یا نه؟این وظیفه بر عهده عقیدتی سیاسی است.

وی افزود: اگر کارکنان پلیس در اداره نظارت بر اماکن نسبت به این مسایل کم توجهی کنند، آن وقت عقیدتی سیاسی دخالت می کند و برابر قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گیلان از برخورد قاطع نیروی انتظامی با تالارهای متخلف خبر داد و اظهار کرد: بعد از ماه مبارک رمضان برخورد با تالارها و رستورانهایی که عروسی های مختلط برگزار می کنند و همین طور مردان و زنانی که نیمه برهنه و بعضا در بعضی موارد مشروبات الکی مصرف می کنند، شدت بیشتری خواهد گرفت.

شکری در پاسخ به اظهارات متخلفان که می گویند نیروی انتظامی کار و کاسبی مان را به هم ریخت، تصریح کرد: به این افراد باید گفت که شما به دنبال چه نوع کاسبی هستید؟ کاسبی ای که قرآن  و اهل بیت آن را حرام اعلام کرده اند، کدام مرجع تقلید می تواند فتوا دهد در عروسی ها زن و مرد نیمه برهنه در حالت مست باهم برقصند؟ شما یک فتوا بیاورید تا نیروی انتظامی براساس آن بگوید که دیگر کاری به این افزاد نداریم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با شادی و نشاط مردم و همین طور موسیقی مخالفتی ندارد، خاطرنشان کرد: ما با شادی ها و نشاط مردم اصلا مخالف نیستیم. زن و مرد جدا از هم و در سالن های مجزا مشکلی ندارد. ما با موسیقی هم مخالف نیستیم منتهی باید موسیقی سنتی باشد. نه موسیقی آن طرف آبی که طرف هرچه از دهانش بیرون می آید به انقلاب و ارزشهای اسلامی و اهل بیت و قرآن می گوید بعد ما صدایش را پخش کنیم. امروز باید واقعا خون گریه کرد از بی خیالی بعضی از مسئولین که این موارد را می بینند و ساکت می شوند.تا ما مخالفتمان را اعلام می کنیم در جواب به ما می گویند که در استانهای دیگر هم وجود دارد ،در کدام استان وجود دارد؟ما به استانهای دیگر چه کار داریم؟

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه گیلان مهد تمدن و دینداری است، اظهار کرد: شایسته نیست در استانی که عالم پرور است، یک عده ای از تهران و جاهای دیگر بگویند که برویم در تالارهای استان گیلان چون وضع فلان است! این وضعیت در شان این مردم نیست.

شکری با اشاره به رضایت شهروندان از پلیس به دلیل برخورد با متخلفان، تصریح کرد: تماسهای متعددی با واحد روابط عمومی مان برقرار شده و مردم رضایت خود را اعلام کرده اند و حتی خود تالاردارها هم از برخورد قاطع نیروی انتظامی تشکر کردند. فقط عده قلیلی از تالاردارهایی که با مشروبات الکلی و رقص و آواز مختلط، بیشترین مشتری را داشتند گلایه دارند و طبیعی است که مشتری آنها کم می شود.

وی سامانه ارتباطی ۱۹۷ را پل ارتباطی بین پلیس و مردم عنوان کرد و از شهروندان درخواست کرد تا با تماس با ۱۹۷ انتقادات و مشکلاتشان را با پلیس مطرح کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گیلان حفاظت اطلاعات و عقیدتی سیاسی را ۲ سازمان مقدس در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مردم در رابطه با مسایل امنیتی می توانند به حفاظت اطلاعات استان و شهرستانها مراجعه کنند تا اگر خدای نکرده قصوری از سوی پرسنل پلیس صورت گرفت با نیروهای دلسوخته و مجرب این سازمان در میان بگذارند و حقوق خود را مطالبه کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه