شکستن چرخ تولید گیلان در بی تدبیری مسئولان/ قفل صنعت، چشم انتظار کلید تدبیر

گیلان با وجود بهره مندی از ظرفیت های طبیعی فراوان، استعدادها و قابلیت های قابل توجه در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت با مشکلات فراوانی از جمله نیمه کاره ماندن پروژه های صنعتی، تعطیلی کارخانه ها روبه رو می باشد.

شکستن چرخ تولید گیلان در بی تدبیری مسئولان/ قفل صنعت، چشم انتظار کلید تدبیر

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز، بخش صنعت و ظرفیت های بزرگش را می توان یکی از کلیدی ترین زیر ساخت های توسعه هر کشوری دانست زیرا به عقیده کارشناسان توجه به این مقوله مشکل گشای غول بزرگ بیکاری می باشد.

صنعتگران و متخصصان اقتصادی راه حل معضل بیکاری جوانان جامعه را حمایت از واحدهای صنعتی و جلوگیری از تعطیل شدن اینها می دانند اما با همه این وجود صنعت استان گیلان با مشکل رکود مواجه است و اکثر واحدهای صنعتی و تولیدی به خاطر مشکلاتی که دارند تعطیل می شوند.

گیلان با وجود بهره مندی از ظرفیت های طبیعی فراوان، استعدادها و قابلیت های قابل توجه در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت با مشکلات فراوانی از جمله نیمه کاره ماندن پروژه های صنعتی، تعطیلی کارخانه ها روبه رو می باشد.

استانی که به رغم داشتن ظرفیت های متعدد در زمینه های گوناگون سال هاست که مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته و گواه این مدعا وعده ها و پروژه های عملی نشده و به ثمر نرسیده است که آمار بالای بیکاری جوانان تحصیل کرده و با استعداد آن، این سرزمین را به استانهای بیکار کشور تبدیل کرده است و اگر بگوییم که گیلان در زمینه های گوناگون به دلیل عدم توسعه زیرساختی در اغمای کامل به سر می برد سخنی به گزاف نگفته ایم.

استان گیلان به سبب سال ها بی مهری و بی توجهی  دچار آسیب‎ها و عقب ‌ماندگی‎هایی در همه زمینه ها شده است؛ نرخ بالای بیکاری گیلان و کمبودهای استان در حوزه های مختلف اقتصادی و زیربنایی ناشی از ضعف های مدیریتی سالیان گذشته می باشد.

آن چه که بسیار آزار دهنده بوده و جای تأسف دارد این است که دولت ها برای حل بحران اقتصادی استان های محروم و کم برخوردار خصوصاً استان گیلان فقط شعار داده اند و عملاً اقدام مثبت و در خور شأن مردم این استان انجام نگرفته است و در تخصیص بودجه های عمرانی به این مناطق نگاه عادلانه ای نداشته اند؛ استان محروم گیلان در تقسیم اعتبارات و تخصیص بودجه های دولتی در طول سالیان همواره محروم بوده است.

 این استان سابقه خوبی در کلنگ زنی ندارد چه بسیار کلنگ ها به زمین زده شد و به حال خود رها شدند بدون آن که  هیچ گونه ثمره و کار مفیدی در پی داشته باشند. و چه بسیار مصوباتی که تصویب شد اما به مرحله اجرا نرسید؛ چه بسیار پروژه هایی که نیمه کاره تعطیل گردید.

 گیلان از نظر زیرساخت‏های توسعه پیشرفت در محرومیتی ریشه ای قرار دارد که رفع این محرومیت ها نیازمند توجه جدی دولتمردان و مسئولان استانی است و بایستی در این زمینه زیرساخت‏های لازم فراهم شود و کارخانه‏ ها و پروژه‏ های تعطیل و نیمه‌ کاره دوباره اجرایی شود.

مردم گیلان منتظرند ببینند که در دوره چهارساله ریاست جمهوری روحانی که دو سال آن هم گذشت چه فوایدی نصیبشان خواهد شد و امیدوارند مبحث بیکاری و اشتغال و رکود صنعت و تولید هرچه زودتر حل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه