از حضور در اماکن مذهبی و ورزشی تا پروژه تطهیر سازی حامیان فتنه

کرسی نماینده مجلسی یکی از مهمترین صندلی هایی است که افراد زیادی برای خدمت به مردم و توسعه شهرها برای رسیدن به آن رقابت می کنند ،این رقابت ماه ها قبل تر از انتخابات آغاز می گردد و ابتدا با حدس و گمان در رابطه با یک چهره معروف و حضور احتمالی وی در عرصه کاندیداتوری نمایندگی مجلس شروع و در نهایت با پیروزی یکی از رقیبان به پایان می رسید.

از حضور در اماکن مذهبی و ورزشی تا پروژه تطهیر سازی حامیان فتنه

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  پایگاه خبری افق انزلی ،کرسی نماینده مجلسی یکی از مهمترین صندلی هایی است که افراد زیادی برای خدمت به مردم و توسعه شهرها برای رسیدن به آن رقابت می کنند ،این رقابت ماه ها قبل تر از انتخابات آغاز می گردد و ابتدا با حدس و گمان در رابطه با یک چهره معروف و حضور احتمالی وی در عرصه کاندیداتوری نمایندگی مجلس شروع و در نهایت با پیروزی یکی از رقیبان به پایان می رسید.

  • نکته : بر سر زبان افتادن نام یک کاندیدای احتمالی به صورت حدس و گمان ممکن است ،نقشه رسانه ها و افراد حامی خودش باشد تا افکار عمومی را برای ورود او به این عرصه بسنجند.

هرچه به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی نزدیک تر می شویم ،تبلیغات یواشکی و زیر زمینی کاندیداهای احتمالی مجلس روز به روز افزایش یافته و با جمع شدن در خانه های تیمی و سیاسی سعی می کنند علاوه بر برنامه ریزی جهت پیشبرد اهداف ،برای خود حامی و پیرو جمع کنند.

این تبلیغات در پاره ای از مواقع در ناشیانه ترین حالت خود از شکل یواشکی خارج شده و به دیوار نویسی در نقاط مختلف شهر تبدیل می شود.

عده ای نیز با تاسیس وبسایت هایی از قبیل خبری تحلیلی ،شخصی ، گردشگری و یا چاپ نشریات از قبیل روزنامه ،هفته نامه ،ماه نامه و مجله و انتشار مصاحبه هایی با عکس تمام قد از خود و یادداشتی سیاسی اجتماعی که نامشان در گوشه آن به چشم می خورد سعی می کنند خود را در میان مردم مطرح نموده و رفته رفته به صندلی نمایندگی مجلس نزدیکتر شوند که این روش هوشمندانه تر و منطقی تر از دیوار نویسی در حاشیه شهر می باشد.

  • نکته : هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم این نشریات از سوی جناح های مختلف مانند قارچ افزایش می یابند.

البته روش دیگری نیز وجود دارد ،کاندیداهای احتمالی با حضور در نماز جمعه ،دسته های عزاداری و مراسمات مذهبی سعی می کنند آرای توده مذهبی جامعه را به سمت خود جلب کنند و با حضور در ورزشگاه ها و مکانهای ورزشی سعی می کنند آرای بافت جوان و جویای نام شهر را به دست بیاورند.

  • نکته: عده ای از کاندیداهای احتمالی پس از فتنه ۸۸ به دلیل همسویی با فتنه گران برای انتخابات رد صلاحیت شدند ،به همین خاطر با نوشتن نامه های در اعلام برائت از فتنه گران و همچین حضور در مکانهای مذهبی سعی دارند تا گذشته خود را تطهیر کرده و بار دیگر احراز صلاحیت خود را برای ورود به این عرصه به دست آورند ،در پاسخ به پروژه تطهیر سازی این اشخاص باید پرسید : چرا در زمان فتنه ۸۸ سکوت کرده و یا به نفع فتنه گران جهت گیری نمودند و اکنون که انتخابات مجلس نزدیک است اعلام برائت از فتنه گران یادشان آمده؟ آیا مردم می توانند به چنین اشخاصی اعتماد نمایند؟

اما اینگونه تبلیغات زیر پوستی و هدفمند جرم است؟ می توان گفت : خیر !!! چرا که بر پایه حدس و گمان و احتمال نمی توان گفت که تخلف صورت پذیرفته و یک کاندیدای احتمالی فقط به صورت غیر مستقیم خود را مطرح نموده است و تا زمانی که سندی معتبر دال بر تبلیغات علنی که کاندیدای احتمالی وجود نداشته باشد نمی توان از تخلف سخن گفت.

نمایندگان مجلس در اولین روز کاری خود پس از پیروزی در انتخابات اینگونه قسم می خورند:

من‌ در برابر قرآن ‌مجید، به‌ خدای‌ قادر متعال‌ سوگند یاد می‌کنم‌ و با تکیه‌ بر شرف‌ انسانی‌ خویش‌ تعهد می‌نمایم‌ که‌ پاسدار حریم ‌اسلام‌ و نگاهبان‌ دستاوردهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ملت‌ ایران‌ و مبانی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ باشم‌، ودیعه‌ای‌ را که‌ ملت‌ به‌ ما سپرده‌ به‌ عنوان ‌امینی‌ عادل‌ پاسداری‌ کنم‌ و در انجام‌ وظایف‌ وکالت‌، امانت‌ و تقوا را رعایت‌ نمایم‌ و همواره‌ به‌ استقلال‌ و اعتلای‌ کشور و حفظ‌ حقوق ملت‌ و خدمات‌ به‌ مردم‌ پایبند باشم‌، از قانون‌ اساسی‌ دفاع‌ کنم‌ و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، استقلال‌ کشور و آزادی‌ مردم‌ و تأمین‌ مصالح‌ آنها را مدنظر داشته‌ باشم‌.

امیدواریم همه این تلاشها و رقابتها و تبلیغات پیش از موعد به همین منظور صورت گیرد و نه  برای منافع جناح خاص و یا کسب قدرت و فراموش کردن مردم.

در پایان می توان گفت : شورای نگهبان همانطورکه در گذشته به اثبات رسانیده با هیچیک از اشخاص تعارف ندارد و ممکن است همین افرادی که ماه ها پیش از انتخابات برای رسیدن به کرسی نماینده مجلسی به تکاپو افتاده اند به دلیل عدم احراز صلاحیت از این رقابت جا بمانند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه