آموزش وظایف همسرداری زوجین نسبت به هم، بدون نگاه سلیقه ای وجنسیتی مربیان ضروری است

مسئول آموزش حوزه علمیه خواهران بر لزوم آموزش روابط عاشقانه بین همسران وامورجنسی مربوط به زوجین تاکید و خاطر نشان کرد: اگر آموزش نباشد، بسیاری ازمشکلات خانواده ها وزوجین حل نمی شود.

آموزش وظایف همسرداری زوجین نسبت به هم، بدون نگاه سلیقه ای وجنسیتی مربیان ضروری است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پرنیان گیل، مینا مهدوی درموردنقش زن درخانواده و باید ها ونبایدها اشتغال زنان باتاکیدبرنقش خانواده درسازندگی شخصیت فرد اظهارکرد: ما از تربیت هادی درخانواده دور شده ایم واین نقش هادی تربیتی از زن خانواده شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه درقرآن زنانی ازجمله مادرحضرت موسی(ع) وملکه صبا به عنوان زنانی که شغل دارند، معرفی شده اند، عنوان کرد: اسلام با شاغل بودن زنان مخالف نیست به شرط اینکه با هویت زنانه ونقش تربیتی او سازگار باشد.

مسئول آموزش حوزه علمیه خواهران گیلان برفطری بودن زوجیت درانسان ها اشاره کرد وافزود: نقش زنان در مورد تربیت افراد خانواده و به ویژه فرزندان تعریف می شود واگر زن درخانه حضور نداشته باشد بسیاری از آموزش ها و انتقال فرهنگ و ارزش ها به فرزندان صورت نمی گیرد.

مهدوی با تاکید براینکه اولویت برای زنان ایفای نقش تربیتی درخانواده است، گفت: ما ازبسیاری ازآموزه های اسلام درمورد زن دور شده ایم وحقوق زنان ازجمله عهده دار بودن مرد درمورد نفقه زن واینکه در اسلام زن هیچ وظیفه ای به غیراز بچه داری وهمسر داری برعهده ندارد و برای بچه داری و انجام امور منزل می تواند ازشوهر اجرت طلب کند، برای بسیاری از زنان وجامعه ما بیان نشده است ونسبت به آن آگاه نیستند.

وی با اشاره به اینکه برای انجام نقش تربیتی لازم است که زن لطیف و با عاطفه باشد، تاکید کرد: زن نبایدکاکتوس شود.زن لطیف است پس بایدلطافت خودراحفظ کند.بنابراین شغل های سخت وسنگینی که لطافت زن را کمرنگ می کند، به نقش تربیتی او لطمه می آورد.

مسئول آموزش حوزه علمیه خواهران گیلان، آموزش وظایف همسرداری زن ومرد را مورد تاکید قرار داد وبیان کرد: نباید مردان درمورد انجام وظایف زنانه در رسانه ها و تریبون ها صحبت کنند زیرا این اتفاق آسیب وارد می کند وبیان وظایف مردان نسبت به زنان نیز، نباید ازجانب زنان باشد.

مهدوی با انتقاد ازآموزش های همسرداری که سلیقه ای ومطابق میل گوینده یا نویسنده بیان می شود، افزود: نباید در مورد همسرداری و وظایف زوجین نسبت به یکدیگر، سلیقه ای وازنگاه خود حرف بزنیم وباید ببینیم که نظر اسلام درمورد این موضوع چیست وآن را حتی اگر مطابق میل مردانه یا زنانه ی ما نباشد بیان کنیم.

وی گفت: متاسفانه من به راحتی می توانم جنسیتِ نویسنده کتاب هایی که درمورد همسرداری اسلامی نوشته شده اند، از روی مطالب و نتیجه گیریِ سلیقه ای عنوان شده درکتاب، بدون نگاه کردن به نام نویسنده، تشخیص دهم که این یک آسیب در آموزش های ماست.

مسئول آموزش حوزه علمیه خواهران بر لزوم آموزش روابط عاشقانه بین همسران وامورجنسی مربوط به زوجین تاکید و خاطر نشان کرد: اگر آموزش نباشد، بسیاری ازمشکلات خانواده ها وزوجین حل نمی شود.

مهدوی تصریح کرد: ما دراسلام یک الگوی زنانه  ویژه وخاص داریم که حضرت زهرا(س) هستند وایشان به غیرازتربیتِ فرزندان به ایفای نقش اجتماعی در مورد تربیت زنان جامعه نیز می پرداختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه