نقاط قوت دولت گذشته بیشتر از نقاط ضعفش بود/ فتنه ۸۸ از پیشرفته ترین طرحهای دشمن

مدیرکل سابق استانداری گیلان گفت: فتنه ۸۸ یکی از پیشرفته ترین طرح های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی بود.

نقاط قوت دولت گذشته بیشتر از نقاط ضعفش بود/ فتنه ۸۸ از پیشرفته ترین طرحهای دشمن

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، عزیز پورعزیزی به واسطه مسئولیت مدیر کلی امور اجتماعی استانداری گیلان و مسئولیت های متعدد دیگر نسبت به نامزدهای جدید پا به عرصه گذاشته انتخاباتی در تالش بزرگ شناخته شده تر است. وی پیش از این، یکبار نامزد انتخابات تالش شده بود اما بنا به دلایلی حاضر نشد در آن برهه زمانی به عنوان نامزد ثبت نام کند اما با این وجود در دهمین دوره انتخابات مجلس مصمم است تا خود را به مردم عرضه کند. به همین مناسبت ماسال نیوز جهت افزایش شناخت و آگاهی عمومی نسبت به وی گفتگویی تفصیلی با پورعزیزی داشته است که امیدواریم رضایت خاطر خوانندگان محترم را جلب نماید:

ماسال نیوز: ضمن تشکر از شما بابت وقتی که در اختیار ما قرار داده اید، لطفا ضمن معرفی خودتان به خوانندگان ما فعالیتهای فرهنگی که در گذشته داشته اید را مختصرا توضیح دهید؟

 عزیز پورعزیزی هستم  از روستای باقر محله اسالم و در حال حاضر ساکن بخش مرکزی تالش می باشم در زمان شکل گیری انقلاب دانش آموز بودم و با تشکیل بسیج و انجمن اسلامی فعالیت های خود را در این دو نهاد آغاز کردم و سپس به دلیل شرایط حساس کشور عشق به امام و ولایت و انقلاب همان اوایل وارد سپاه شدم و سپس داوطلبانه عازم جبهه های جنگ شدم و مدت پنج سال در دفاع مقدس حضور داشتم پیرامون فعالیت های فرهنگی نیز بخشی از فعالیت ها بر می گردد به دوران دفاع مقدس.

* با توجه به انتشار تجربیات و سوابق کاری شما در فضاهای مجازی و رسانه ای، لطفا جهت آشنایی و مطالعه بهتر خوانندگان آدرس پایگاه شخصی خود را بیان کرده و همچنین از این رزومه انتشار یافته چند مورد از پستهای حساسی را که در آن مسئولیت داشته اید را نام برده و مختصرا توضیح دهید؟

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان و جدای از این مسئولیت ۳۸ کارگروه کمیته و ستاد با دبیری بنده فعالیت انجام می دادند. مهمترین کارگروه بنده ارزشیابی مدیران کل و فرمانداران در حوزه حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع بود .دبیر کارگروه  ستاد صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندان . کمیسیون ارتقاع امنیت اجتماعی یکی از کمیسیونهای بسیار مهمی بود در حوزه کاری بنده. یکی از ستادهای بزرگی هم که زیر نظر اینجانب فعلیت داشت ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان بود و ستادها، کمیته ها و کارگروه های مختلفی که در رزومه انتشار یافته بنده به آنها اشاره شده است.با همکاری دستگاههای مرتبط در ارزشیابی و ارزیابی عملکرد مدیران نیز از سوی وزارت کشور در چند سال پی در پی رتبه اول را کشور کسب نموده ام.

*بعد از خداحافظی از استانداری به چه کاری مشغول شده اید؟

یا حکم قائم مقام وزیر کشور در سال ۹۳ به عنوان رئیس هیئت بازرسی و نظارت بر سواحل شمال کشور منصوب شدم البته در همان مقطع از سوی مقام عالی استان مدیریت هایی به بنده پیشنهاد شد ولی به دلیل نبود شرایط رغبت برای ادامه فعالیت در استان را نداشتم و نپذیرفتم. البته در مباحث فرهنگی و موضوعات جنگ نرم نیزبا یکی از نهاد ها همکاری دارم البته حقوقدان و وکیل دادگستری و همچنین مدرس دانشگاه  نیز هستم.

*کار کشاورزی نیز تا کنون انجام داده اید؟

بنده فرزند روستا و روستا زاده هستم و مزرعه کشاورزی نیز دارم.

*جناب پورعزیزی یکی از فاکتورهای مهمی که یک نماینده مجلس باید داشته باشد بینش سیاسی و اجتماعی بسیار قوی در رویدادها ملی منطقه ای و بین المللی است تا بتواند به هنگام نیاز با توجه به مقتضیات زمان، مکان و مصلحت مردم و کشورش ، موضع گیری و تصمیمات درستی را داشته باشد. با توجه به  مطالب فوق و همچنین در نظر گرفتن اینکه در حال حاضر شما یک کاندیدای نمایندگی مجلس هستید، برای اینکه خوانندگان ما با شم سیاسی شما در سطح بین المللی و به روز بودن شما از اخبار و حوادث جهان کنونی آشنا شوند با طرح این سوال که بطور کلی اوضاع کنونی جهان فعلی را چگونه می بینید به مصاحبه خود ادامه می دهیم؟

وضعیت اقتصادی جهان چندان مطلوب نیست. رشد اقتصادی به دلایل مهمی چون بدهی زیاد بیکاری بالا، سرمایه گزاری ضعیف کند شده است از سوی دیگر جنگ های داخلی و تروریسم را هم نباید در این روند دست کم گرفت و اوضاع ناپیدار است و در بعضی جاها اندکی بهبود داشته و همچنین وضعیت سیاسی جهان به نفع کشور های مستقل نیست و وضعیت اجتماعی جهان بسیار ناگوار است و صدها میلیون نفر در جهان بیکار هستند و نیمی از مجموعه بیکاران جوانان هستند. بیسوادی و فقدان تحصیلات، عامل اصلی نسبت بالای بیکاری در میان جوانان است و اشتغال زایی  به نسبت رشد جمعیت فعال در این قشر کمتر است.

* علت  رویش گروهکهای تروریستی تکفیری را چه چیز می دانید و پیش بینی شما از سرانجام کار آنها چیست؟

در حقیقت این گروهکهای تروریستی که در عراق، لبنان سوریه و نقاط دیگر فعالیت می کنند برای اسلام ستیزی در برابر اسلام ناب محمدی علم شده اند .اسلام ناب محمدی در جهان کنونی پرچمدارش مقام معظم رهبریست و این گروه های تروریستی میخواهند یک چهره خشن از اسلام را در جامعه جهانی معرفی کنند و بگویند اسلام یعنی همین چون آنها نگرانند که اسلام ناب در جهان در حال گسترش است و این گروه های تروریستی در اصل می خواهند بگویند اسلام این است این گروهکها دست مایه های اسرائیل، آمریکا و انگلیس هستند امروز میدان جنگ ما در حقیقت عراق، سوریه و لبنان است آنها هدفشان جمهوری اسلامی ایران است چون مستقیم نتنوانستند با کشور ما وارد جنگ شوند جنگ را به کشورهای همسایه کشانده اند انشاالله با مدیریت خوب مساولین عراق و لبنان و سوریه دسیسه این گروهکها و اربابانشان برچیده می شود.

*افق بیانیه لوزان و مذاکرات هسته ای را چگونه می بینید؟

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یک فرصتی ایجاد شد که تیمی از این کشور پیگیر موضوع شود. هرچند این فرصت داده شد اما ما چندان خوشبین به طرفهای مقابل نیستیم . فقط موضوع  انرژی هسته ای نیست بلکه اهداف بالاتری دارند و انرژی هسته ای بخشی از اهداف آنهاست و ما باید در راستای منافع ملت و آرمان های امام راحل گام برداریم و آن چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری است در آن مسیر حرکت کنیم. بحث انرژی هسته ای بحث کوچکی نیست و همه بخشهای کشور بخصوص بخش درمان و کشاورزی  وابسته به انرژی هسته ای است و ما این حق را بر خودمان لازم و واجب می دانیم که همه باید این حق را داشته باشند و امیدواریم که این تیم هسته ای بر اساس خواسته ملت، شهدا و امام  شهدا و مقام معظم رهبری نتیجه بگیرند نه اینکه اتفاقی بیفتد بدون در نظر گرفتن اهداف و آرمانها.

*نظر شما درباره ۸ سال عملکرد دولت احمدی نژاد چگونه است؟

در دولت نهم و دهم کارهای بزرگی در کشور انجام گرفت. یک انقلاب زیر ساختی و عمرانی در کشور انجام شد بخش مسکن مهر، وام ازدواج و اشتغال و ایجاد زیرساختها، آزاد راهها و توسعه بنادر، فرودگاهها  و مباحث فرهنگی اجتماعی که فعالیتهای خوبی صورت گرفت و این فعالیتها و برنامه ها را  مقام معظم رهبری هم بارها در سخنرانیها و موضع گیری هایشان تائید کردند و نمره خوبی به عملکرد دولتمردان در ۸ سال گذشته داده اند و ما هم جزئی از مدیران استانی  بودیم که فعالیت و تلاش می کردیم و زمان و ساعت کار برای ما مهم نبود گاهی وقت ها تا نیمه شب در استانداری مشغول به کار بودیم و باور داشتیم که خداوند توفیق خدمت گزار ی را نصیب ما کرده و باید از عملکرد خود یک خروجی خوب بجا بگزاریم که مردم احساس کنند کار صورت گرفته عملی انجام گرفته است. ببینید امروز که به هر روستایی می روید یا به هر محلی می روید خانه های تازه ساخت آنها نتیجه عملکرد خوب دولت نهم دهم بوده و با این حال نقاط ضعفی هم بوده اما نقاط قوت بیشتر از نقاط ضعف بوده است.

*نظر شما در باره سیاهنمایی هایی که الان در حق دولت قبل انجام می گیرد چیست؟

به کسانی که الان دارند سیاهنمایی می کنند باید گفت این جفاست. مگر می توان این همه خدمات نظام جمهوری اسلامی که در هشت سال گذشته توسط دولت انجام گرفته را نادیده گرفت؟ این عمل جفا به نظام انقلاب اسلامی است و جفا به کسانی که در دولت گذشته کار کردند، خدمت کردند مگر اینهایی که در دولت گذشته به ملت خدمت کردند چه اشخاصی بودند آیا غیر این است که افرادی که الان دارند در مجموعه های دولتی کار می کنند همان افراد هستند. بعضی از مدیران در دولت گذشته هم مسئولیت داشتند و راه ماندگاری را خوب بلد بودند و الان هم در مسئولیت هستند اینها چرا سیاهنمایی می کنند حالا در راس کار یک تغییر و تحولاتی ایجاد شده و بقیه هم به تاسی از آنها در مسئولیت ها جا به جا شده اند با این تفاسیر ما بخواهیم سیاهنمایی کنیم این جفا به کارکنان دولت است. کار را همین کارکنان دولت انجام دادند همین افرادی که الان پشت میزها نشستن ۸ سال پیش همین افراد پشت میزها بودند کار کردند نباید عملکرد اینها را نادیده گرفت یا سیاهنمایی کرد اگر ضعفهایی از گذشته باقی است باید راهکارهای جدیدی ارائه کرد تا این راهکارهای جدید ما را به مقصد نزدیک کند دولت باید نقشه راه خود را عملیاتی و اجرایی کند با سخنرانی با اطلاع رسانی صرف اینکه  این کار را می خواهیم انجام بدهیم این برای مردم چندان مورد قبول نیست مردم کار را میدانی می خواهند. مردم دنبال تحولند دنبال تحققند هم در بخش اشتغال هم در بخش معیشت. عمده مشکلات مردم ما مشکلات معیشتی و اقتصادیست آرامش و امنیت همه چیز در کشور ما حاکم است مردم راضی هستند و تنها مشکلشان معیشت و اقتصاد است که دولتمردان باید تحولی ساختاری در بخشهای مختلف ایجاد کنند .

*عملکرد دوساله دولت روحانی تا به اینجای کار چطور؟

به هر حال در بخشهای مختلف اثرات مثبتی داشته  مخصوصا در بخش درمان تحول خوبی صورت گرفته است. دولت باید تلاش کند عقب ماندگی ها را جبران کند همه باید کمک کنند تا مشکلات مردم حل شود. چون اگر همه باهم کمک نکنند همراهی نکنند و مشکلات مردم دیده و حل نشود این چهار سال هم تمام می شود و مردم از عملکرد دولت بی نتیجه خواهند ماند مگر اینکه دولت  نقشه راه خودشان را عملیاتی کنند و مردم عملا بر سر سفره هایشان تحول و فعالیتهای دولت را ببینند. معیشتشان تغییر کند اقتصاد تغییر کند کسب و کار رونق پیدا کند اشتغال ایجاد شود جوانهای ما بتوانند در این کشور اسلامی شغل داشته باشند ازدواج کنند دغدغه مردم این است که فرزندانشان بیکارند. تحصیل کرده اند اما نه شغل وجود دارد نه ازدواج.

*آیا منظور شما اینه که دولت مسیری که حرکت می کند مسیرش درست است اما عملی فعلا صورت نگرفته؟

خیر منظور من درست رفتن مسیر نبوده بلکه گفتم اگر دولت برای بهبود وضعیت نقشه راهی دارد نقشه خود را اجرا کند فرصتها درحال از دست رفتن است برنامه هایشان را باید عملیاتی کنند شعارهایی که آقای روحانی  در زمان انتخابات داده اند  این شعارها باید تحقق پیدا کند و وضعیت کشور را از لحاظ اقتصاد و معیشت و اشتغال  بهبود ببخشند و وظیفه همه دلسوزان نظام این است که به دولت کمک شود و تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این است.

*در دولت تدبیرو امید اگر به عزیز پور عزیزی پیشنهاد مسئولیت بشود آیا قبول خواهد کرد؟

البته به بنده پیشنهاد مسئولیت شد ولی فعلا آمادگی گرفتن مسئولیت را ندارم.

*ماجرای پیشنهاد مدیر کلی کمیته امداد استان گیلان به شما چه بود؟

در این زمینه موضوعی مطرح نبوده ولی دوستان در تیم کشوری از اینجانب در خواست همکاری داشتند.

*شما با آقای پرویز فتاح ارتباط دارید؟

بله آقای فتاح از فرماندهان دفاع مقدس هستند  و من هم یکی از مدیران زیر مجموعه ایشان بودم  که در حال حاضر ارتباط صمیمی با هم داریم ورود بنده هم به وزارت کشور با  پیشنهاد  ایشان بوده است.

* در رابطه با ادعای صفر درصد تورم در بهمن ۹۳ نیز اگر نظری دارید بفرمائید؟

تورم دارای یک فرمولی است با یک حساب کتاب خاصی که مردم آن را نمی بینند و دوستانی که در آن بخش فعالیت می کنند  فقط متوجه می شوند و می توانند نظر بدهند. مردم زیاد در این بخش سر گرم نیستند چون وضعیت بازار چندان رونقی ندارد کسب و کار و اقتصاد خیلی ضعیف است و مردم هم از این وضعیت بازار چندان راضی نیستند.

*درصد جانبازی هم دارید ؟

بله هم شیمیای شدم هم جانبازی برای بنده اتفاق افتاده است اما از همان اول هم رغبتی به پیگیری آن نداشتم و پیگیری هم نکردم.

*هدف اصلی شما جهت ورود به انتخابات چه بود؟

یکی از دلایل درخواستهای مردمیست. در واقع خواست و اراده مردم باعث شده که من برای ورود به انتخابات مصمم تر شوم و بخش دیگر هم احساس تکلیفی است که جهت بکارگیری  تجربیات اطلاعات و اشرافیتی که در سطح استان و کلان از تمامی ظرفیتها، زیر ساختها و امکانات دارم را بکار گیری کرده و با ایجاد یک اجتماع در خدمت مردم باشم.

خواست و اراده دلسوزان به شهرستان باعث شده است من جهت ورود مصمم تر شوم. فردی که قرار است وارد انتخابات شود اینها لازمه کار است تخصص و کار آمدی؛ تعهد به انقلاب و نظام شجاعت و قاطعیت بر سر منافع مردم؛ پاکدستی و عدم آلودگی به ویژه خواری و رانت خواری. شرایط ۳ شهرستان به گونه ای است که مردم عمیقا منتقد آن هستند وضعیت فعلی عملکرد در این شهرستانها چندان موفقیت و دستاوردهایی در پی نداشته و وضعیت بیکاری نیز روند فزاینده به خود گرفته است انتظار طبیعی مردم این است که دستهای قدرتمند نجات از آستین  شخصیت آزمون دیده بیرون بیاید و بتواند وضعیت  موجود شهرستان را تغییر دهد.

*شما میفرمائید درخواستهای مردمی. این درخواستهای مردمی از چه قسمتی بوده است؟

از بخش ها و گروه های مختلف

*آیا  انتخابات دهم از ویژگی های خاصی برخوردار است؟

بله هزینه های انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بحث احراز صلاحیت آنان مورد توجه دستگاهای نظارتی خواهد بود و از چشمان تیز بین این نهادها پنهان نخواهد شد. تاثیر هزینه های انتخاباتی کاندیداها نیز بیشتر مورد توجه دستگاههای نظارتی خواهد بود.

*آیا مطالعه ای هم پیرامون مشکلات کنونی تالش و مردمش داشته اید ورود کرده اید؟

بله بنده نه تنها در سطح تالش مطالعه داشته ام بلکه در سطح تمامی استان گیلان مطالعه و اشرافیت دارم همه مشکلات و گرفتاریهای استان گیلان را می شناسم  بنده در حوزه ای کار کردم که در بخشهای مختلف بررسی پژوهش و تحقیق و آسیب شناسی می کردیم.

*جناب پورعزیزی تجربه ثابت کرده که سکوی پرتاب هرکاندیدایی قطعا باید زادگاه و شهر خودش باشد آیا از زادگاه شما که اسالم است و محل سکونتتان که مرکزیت تالش است از شما استقبال مردمی شده است ؟ درخواستها و استقبال پر شور داشته اید؟

بله

*آیا پور عزیزی با برنامه آمده است؟

در واقع با یک نقشه راه و یک ورژن جدید آمده ام.

*آیا منبعی جهت مطالعه آنها وجود دارد؟

در حال حاضر بسته کاری را بصورت جزئی به سمع و نظر مردم می رسانم و در ایام مجاز تبلیغات بصورت سی دی و ابزار دیگر در اختیار مردم تالش قرار می دهیم.

*پس اگر امکان دارد بصورت تیتر وار چند مورد از مبانی که در برنامه کاری خود گنجانده اید را بیان کنید؟

بیشترین اولویت کاری بنده اصلاح و احیای ساختارهای ظرفیتهای موجود اشتغال و معیشت است.

*ظرفیتهای موجود را شما در چه چیزی می بینید؟

منابع، امکانات و بعضی از امکانات ذاتی و خدادادی.

*گرایش سیاسی شما چیست؟

سرباز ولایت و پیروی آرمان های امام شهدا و ارزشهای انقلاب اسلامی هستم.  حال شما این گرایش را چگونه ترسیم می کنید؟

اصولگرایی برای خود معنا و مفهومی دارد  اگر بنده در این معنا و مفهوم ها بگنجم می توان گفت اصولگرایم و تشخیصش با من نیست  با افرادی هست که در این خصوص صاحب نظر هستند. بنده فاکتورهایی که برای یک اصولگرا می توانم مشخص کنم و شخصی که این فاکتورها را داشته باشد می توان او را اصولگرا ارزشی و انقلابی تلقی کرد.

۱-متعهد باشد ۲- اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد ۳-عدم تاثیر پذیری از گرایش ها ۴- روحیه استکبار ستیزی داشته باشد ۵- روحیه حفظ بیت المال و ساده زیست باشد. ۶- عدم وابستگی به کانونهای قدرت. ۷-موضع گیری در همه جریانات انحرافی نظام داشته باشد.

*پیرامون تولید ملی و اقتصاد مقاومتی چه نظری دارید؟

به هر حال اگر ما بخواهیم یک روزی در محاصره کامل اقتصادی قرار بگیریم و دور مرز های مارا حصار کنند ما باید نای مقاومت آنرا داشته باشیم که در بخشهای مختلف خودمان به آنچیزی که نیازمند هستیم دسترسی داشته باشیم.

فرمایش مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی این است که به هر حال آن چشم انداز و دور نمای را دارند می بینند که ما به جهت تحقق اقتصاد مقاومتی هم از سرمایه های ملی خودمان هم از نیروهای انسانی در بخش تولید و کار بیشترین تلاش انجام گیرد و مردم از سرمایه ملی خودشان حفاظت کنند و هم اینکه بخش تولید بتواند کمبودها را جبران کند و هم اشتغال ایجاد بشود تا اگر یک روزی دور و اطراف ما را حصار کردند ما نیازی به هیچ کشوری نداشته باشیم بلکه بتوانیم مشکلات خودمان را حل کنیم.

*خوب آقای پور عزیزی از هرچه بگذریم حواشی انتخابات دهم و سخنان کاندیداهای آن  برای خوانندگان ما خوش تر است. در یک جمله کوتاه بفرمائید از انتخابات دهم در تالش بزرگ چه خبر؟

خوب یک تعداد آمدند وارد صحنه شدند و درحال معرفی خودشان هستند و نشستهای عمومی و خصوصی و بعضا در تجمعات و محافل حضور دارند به هر حال اینها مقدمه است و اصل فعالیتها تلاشها و برنامه ریزی ها بعد از احراز صلاحیتها از سوی شورای نگهبان تحقق پیدا می کند. چندان در حال حاضر هیاهو راه انداختن شلوغ کاری کردن مغایرت دارد با قانون.

*شما با ایجاد کارناوالهای انتخاباتی که در زمان فعلی راه اندازی شود موافقید  یا مخالف؟

هر گونه ایجاد کارناوال در این فضا خلاف قانون است و هیچ کسی اجازه ندارد الان شروع به راه اندازی کارناوال کند و مسئولان امر هم باید با این حرکتها برخورد کنند چون این یک نا هنجاریست.

*طبق شنیده ها در حواشی ادوار گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تالش رضوانشهر ماسال عزیز پورعزیزی یک بار در کارزار انتخاباتی تالش بزرگ  اعلام کاندیداتوری احتمالی کرده بود اما تا آخر در صحنه نمانده و انصراف داد و این بار دومی است که وارد این عرصه  می شود آیا این شنیده صحیح است و اگر صحیح است علت انصراف و یا در صحنه نماندن گذشته شما چه بوده است ؟

بله بنده در سال ۸۶ تصمیم به ورود به انتخابات داشتم ولی به دلیل تاخیر در پیگیری بعضی از کارها از قطار انتخابات عقب ماندم و نتوانستم ورود کنم.

*چرا در سال ۹۰ ورود نکردید؟

سال ۹۰ هم گروه هایی آمدند با بنده صحبت کردند حتی خیلی از تیم ها در رشت آمدند با بنده صحبت کردن اما رغبتی نشان ندادم احساس کردم در آن برهه زمانی باید در مسئولیت کاری خود می ماندم و کار خود را با پایان کار دولت به پایان میرساندم.

*از تحرکات سایر کاندیداهای کنونی نیز خبر دارید؟

خوب تحرکات همیشه بوده اما اصل انتخابات بعد از احراز صلاحیت هاست

*با کدامیک از کاندیداهای کنونی ارتباط دارید؟

با اکثر کاندیداها رفاقت داریم.

*شما در یکی از جلساتتان اشاره داشته اید به دندان تیز کردن عده ای نا اهل به میراث انقلاب. این افراد نا اهل چه کسانی هستند لطفا توضیح دهید؟

کلی می گم که در سطح کلان کشوری اشاره داشته ام به این موضوع  و کاندیداهایی هستند که برنامه دارند برای تصاحب کرسی های مجلس.

*محروم ترین شهرستان تالش بزرگ از میان  ماسال رضوانشهر و تالش کدامیک می باشد؟

محروم نداریم بلکه کم برخوردار در هر سه شهرستان داریم.

*شما موافق ساخت سد شفارود هستید یا مخالف؟

ایجاد سد شفارود بوسیله کار تخصصی و مطالعه است حالا در آن زمان که این مطالعه ها را انجام دادند در آن فرصت زمانی که می توانست زود بازده باشد و مشکلات بخش اعظمی از مردم را حل می کرد  ایجاد نشد حالا این پروژه در حال حاضر یک جبهه اش دارد فعالیت می کند و جبهه دیگرش هنوز بدلیل محیط زیست باز نشده است اگر آن جبهه باز نشود این سد کار آمد و موثر نخواهد بود آن جبهه ای که در حال حاضر باید سازمان محیط زیست مجوز بدهد دوستان باید آن را پیگیری کنند و به سر انجام برسانند. حضور سد برای این منطقه نیاز است هر چند که در بخشهای مختلف هم آسیب دارد برای محیط زیست با ایجاد این سد بخشی از مشکلات مردم حل خواهد شد این پروژه ای است که از اول مطالعه شده مشاوره شده کار انجام گرفته و انتظار ما این بود که خیلی قبل تر از اینها باید پروژه سد انجام می گرفت هر چند در حال حاضر هم چندان فعال نیست یعنی با این روند و با این تحرک کند نتیجه خوبی نخواهیم گرفت. باید سرعت بدهند باید مسئولان استان و شهرستان حساسیت نشان دهند باید پیگیری شود.

*اگر نماینده شوید در انتخاب مسئولان شهرستان دخالت خواهید کرد؟

 دخالت نخواهم کرد بلکه بر عملکرد مدیران نظارت خواهم داشت اگر مسئولی کار خود را به نحو احسن انجام دهد و از همه مهمتر مردم از عملکرد وی رضایتمند باشند قطعا او بر سر مسئولیت خود خواهد ماند البته این را هم اشاره کنم که استفاده از نخبگان و افراد متعهد در انتخاب مدیران از اولویت های اول من است.

*عزیز پور عزیزی در زمینه هزینه های انتخاباتی خود چه برنامه ای دارد؟

هرچه دارم از حقوق ماهیانه و کار کشاورزی دارم.

*اگر الان نماینده مجلس بودین موافق استیضاح وزیر آموزش پرورش بودید یا مخالف؟

استیضاح امری طبیعی است و این استیضاح بخشی بر می گردد به مطالبات فرهنگیان و بخشی هم مشکلات تعاملی که نیاز هست در کمسیون های مختلف مجلس بررسی و پیگیری شود .

*در جواب مواردی که عنوان می شود اولین مطلبی که به ذهنتان خطور می کند را لطفا بیان کنید؟

آیت الله مصباح یزدی؟

یک اسوه ایست که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در نبود شهید مطهری جای ایشان است.

سفید سنگان؟

روستایی در نزدیکی ویزنه.

حسین شریعتمداری؟

سردار قلم

سیاهدوله؟

از روستاهای شاندرمن

علی مطهری؟

یک عنصر فعال مجلس

روچه پشت؟

چی ؟؟؟

مصطفی کواکبیان؟

یک فعال سیاسی

بهمن محمدیاری؟

نماینده دوره های پیش

محمود شکری؟

با جان شیرین خود در حال فعالیت است.

خانقاه بر؟

یکی از روستاهای ماسال

سید جلال سید محمدی؟

شخصیت فرهنگی

اورما؟

یکی از روستاهای رضوانشهر

رضا حق جو؟

از بچه های انقلاب و دلسوز

چکچه پشت؟

(پاسخی ندادند)

عسگر اسلامدوست؟

بچه محل و اجرایی

اسبوسرا؟

(پاسخی ندادند)

منصور یوسفی؟

از دوستان

دواهیل؟

(جوابی ندادند)

احسن الله رادمهر؟

کاندید احتمالی مجلس

زربیل؟

(جوابی ندادند)

محمدرضا سلامی ریک؟

دوست بنده

آویشو؟

گردشگری

احمد موسی زاده گیلانده؟

بچه محل و رفیق

محمد جواد ظریف؟

دیپلمات

اسرائیل؟

غاصب

فک شیت ایرانی؟

انتظار

آمریکا؟

شیطان بزرگ

ویسادار؟

گردشگری

سید مجتبی عرفانی؟

از پیشکسوتان و دوستان

ویه سرا؟

(پاسخی ندادند)

سید محمد اسحاقی؟

جوان آرام

علی خندستانی؟

از دوستان

سهراب صادقی ناو؟

دوست و بچه محل

حسین نیرومند؟

فعال انتخاباتی

سید یعقوب موسوی؟

معلم

*بنظر شما نفر دوم در انتخابات دهم در تالش بزرگ چه کسی می باشد؟

فعلا چیزی نمی توان بگویم

*آیا نفر اول انتخابات دهم عزیز پور عزیزی خواهد بود؟

 مردم تصمیم گیرنده هستند و ما امیدوار

*ارتباط شما با اهل تسنن چگونه است؟

به هر حال در شهرستان تالش اهل تسنن و تشیع به هم نزدیک هستند.

*طبق شنیده ها میلاد پورعزیزی همه کاره پدر و تاثیر گذارترین فرد در تصمیمات عزیز پورعزیزی است آیا این مطلب صحت دارد و همچنین لطفا میلاد پورعزیزی را خدمت بازدیدکنندگان ما کامل معرفی کنید؟

خوب میلاد جوان فعالیست و بعنوان نماینده جوانان همراه بنده است.

*با توجه به اینکه محسن شکری پسر آقای شکری رئیس دفترایشان است در مجلس ساختمان بهارستان آیا عزیز پورعزیزی نیز به مجلس راه پیدا کند پسرش میلاد پور عزیزی رئیس دفترش خواهد شد؟

خیر. میلاد تنها می تواند مشاور خوبی برای پدرش باشد همین

آیا از میلاد پور عزیزی در کار اجرایی استفاده خواهید کرد؟

بستگی به شرایط دارد.

*نظر شما در رابطه با دو نماینده شدن حوزه انتخابیه تالش رضوانشهر و ماسال چیست؟

استقبال می کنم.

*شما اگر وارد مجلس شوید دوست دارید عضو کدام کمیسیون شوید؟

با توجه به پستها و تحصیلات بنده می توانم در کمیسیونهای مختلف حضور داشته باشم.

* نظر خود را در رابطه با فتنه ۸۸ کامل بیان کنید؟

جریان فتنه یک برنامه طراحی شده از سوی دشمنان برای براندازی جمهوری اسلامی بوده که حداقل از چندین سال قبل آن را آماده کرده بودند، فتنه ۸۸ یکی از پیشرفته ترین طرح های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی بود به عبارتی دیگر این فتنه الگوی نسبتا جامع ای از چگونگی ترکیب آخرین ایده ها و برنامه ها و شیوه های دشمن جهت اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران بود که با مدیریت و روشنگری های سنگربان اصلی نظام اسلامی مقام معظم رهبری و با حمایت مردم بساط فتنه برچیده شد.

*شما رابطه با روسیه و چین را می پسندید یا اروپا و آمریکا را؟

جز اسرائیل غاصب، هر کشوری  که منافع ما را در نظر بگیرد ما میتوانیم با او در عرصه های بین المللی اقتصادی و غیره در ارتباط باشیم

*نظر شما در رابطه با دیدگاه و موضع گیری دلواپسان در راستای رویدادهای اخیر کشور چگونه است؟

دلواپسی برای اقتدار نظام و آرمان های امام و شهدا و انقلاب و در راستای منویات مقام معظم رهبری باشد خوب است و این دلواپسی نباید برای دیگران نگرانی ایجاد کند و اگر دلواپسی برای از دست دادن قدرت، ثروت و منافع حزبی باشد این جای نگرانی دارد.

*عملکرد دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان تالش در ادوار گذشته را چگونه دیده اید؟

به هر حال در حد امکان خود زحمت می کشند و تلاش می کنند و در گذشته با کمبود امکانات و نیروی انسانی توانسته اند انتخابات ها را به نحو احسن نظارت و مدیریت کنند.

*عزیز پورعزیزی یکی از رزمنده های ۸ سال دفاع مقدس است، امکان آن وجود دارد برگردیم به گذشته و از جنگ برای ما بگویید؟

دوران دفاع مقدس همه اش خاطره است ما در این دوران خیلی چیز ها را دیدیم و تجربه کردیم و واقعا جنگ دانشگاه انسان سازی بود که در این دوران یکی از کارهایی که برایمان مهم بود و برای رسیدن به جایگاه واقعی اش تلاش می کردیم تقوا و تذکیه نفس بود و در این امر رزمنده ها از یکدیگر پیشی می گرفتند و وقتی روح معنوی بر انسان فائق می آمد، فرد احساس آرامش و لذت می کرد و در آنجا جز خدا به چیز دیگری فکر نمی کرد.

*آخرین باری که از سایت ماسال نیوز بازدید کرده اید چه زمانی بوده است؟ و اگر نظر خاصی در باره سایت دارید بفرمائید؟

دیروز. ماسال نیوز از جمله سایتهایی است که خیلی خوب جهش پیدا کرده و محتواهای خوبی داره و می تواند رشد کند و طرفداران خوبی هم دارد.

*در آخر اگر مطلب خاصی خدمت خوانندگان ما دارید بفرمائید؟

مردم تالش مردم فهیم و قدر شناسی هستند و می توان با کمک و اعتماد و اطمینان مردم در یک دوره کار و تلاش سخت به تدریج مشکلات پیش روی  شهرستان در ابعاد مختلف رفع و به آینده ای روشن و رو به جلو امیدوار بود. بنده بر حسب وظیفه و انجام تکلیف دینی با توجه به شناختی که از اوضای شهرستان دارم تصمیم ورود به این عرصه را گرفته ام .شهرستان تالش با توجه به ظرفیتهایش در جایگاه واقعی خود قرار ندارد از سال های دور تا کنون آنگونه که باید شهرستان تالش در مرکز پشتوانه های مدیریت خوبی نداشته و این را یک نقص می بینم کسانی که در استان احساس می کنند که عرصه های مدیریتی استان ملک شخصی آنهاست و در امتداد این تفکر صدمات جبران ناپذیری را طی سالها ی اخیر به بدنه مدیریت استان وارد آورده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه