نبود پیاده رو تاکنون ۲ کشته و چندین مصدوم در منطقه سرپل غربی برجای گذاشته است

منطقه سرپل غربی یکی از قدیمی ترین و جزو اصلی ترین مسیرهای ورودی و خروجی شهر رودسر است که متاسفانه توجه زیادی به آن نشده و مردم این منطقه که از قدیمی ترین ساکنین رودسر هستند خواهان رفع مشکلاتشان و زیباسازی این منطقه از شهر می باشند.

نبود پیاده رو تاکنون ۲ کشته و چندین مصدوم در منطقه سرپل غربی برجای گذاشته است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رصدرودسر، منطقه سرپل غربی یکی از قدیمی ترین و جزو اصلی ترین مسیرهای ورودی و خروجی شهر رودسر است که متاسفانه توجه زیادی به آن نشده و مردم این منطقه که از قدیمی ترین ساکنین رودسر هستند خواهان رفع مشکلاتشان و زیباسازی این منطقه از شهر می باشند.

علاوه بر این در فرعی این خیابان ۲ مدرسه وجود دارد که هر کدام از آن ها دانش آموزان زیادی را دارند. این دانش آموزان در زمان ورود و خروج از مدارس به سختی رفت و آمد می کنند.
 
عدم رسیدگی به زیبایی و پیاده رو سازی خیابان
«مونا محمدی» یکی از ساکنین این منطقه به همشهری گفت: منطقه سرپل غربی اولین خیابان ورودی به داخل شهر رودسر است و مسافرین زیادی از این مسیر عبور و مرور می کنند. اما متاسفانه هیچ زیبایی در آن دیده نمی شود. می گویند ذات انسان زیبایی طلب است و به دنبال زیبایی می گردد، اما متاسفانه منطقه سرپل غربی هیچ زیبایی در آن دیده نمی شود.
وی افزود: مسافرین نیز با ورود به این خیابان منصرف می شوند و به راه خود تا شهر بعدی ادامه می دهند، مگر آنکه از قبل با شهر رودسر و مواهب طبیعی اش آشنایی داشته باشند.
«جواد موسی زاده» هم دیگر شهروندی است که بیان کرد: منطقه سرپل غربی به علت وسعت کم خیابانش فاقد پیاده رو است. لذا نیاز به عقب نشینی تعدادی از مغازه ها دارد که شهرداری در چند ماه گذشته به ساکنین این منطقه جهت عقب نشینی مغازه ها و تامین هزینه های آن وعده داد. اما متاسفانه تاکنون این امر اجرایی نشده است.
وی در ادامه گفت: عدم وجود پیاده رو در منطقه سرپل غربی در مدت اخیر تاکنون ۲ کشته و چندین مصدوم  برجای گذاشته است و کسی پاسخگوی این معضل نیست.
موسی زاده که خود از نزدیکان فرد فوت شده است ادامه می دهد: چرا مشکلی را که با همفکری و تعامل می شود حل کرد باید نادیده بگیریم و مسئولین شهری به وعده و عید برای آن بسنده کرده اند؟ حتما باید خدای نکرده شاهد فوت شهروند دیگری باشیم تا برای رفع معضل اقدامی شود.
ریاضی فر یکی دگر از ساکنین و معتمدین این منطقه که به تازگی یک ساختمان چهار طبقه در ورودی شهر ساخته است و به گفته ی خیلی از ساکنین تنها جاذبه ی ورودی آن منطقه همان ساختمان با کامپوزیت است که نمای خاصی را به شهر داده است گفت مدتها پیش وعده ای به ساکنین و همچنین بنده جهت جمع آوری مغازه های فرسوده روبروی ساختمان جدیدالاحداثم از طرف شهرداری و شورای شهر داده شد که تاکنون عملی نشده و جالب این است که هر جا برای پیگیری این مسئله رفتم به پاسخی نرسیدم و درنهایت با تهدید شهردار رودسر در مغازه ام روبرو شدم که اگر بخواهم به پیگیری هایم ادامه دهم چنان می شود و چنین می کند و بعد از چند روز پرده ای را در روبروی ساختمان تازه ساختم نصب نمودند که هر گونه پاسخگویی برای جمع آوری این مغازه های فرسوده بعهده بنده است ! واقعا مسئولین باید اینگونه پاسخگوی وعده هایشان باشند ؟!
عدم تحقق وعده شورا و شهرداری
اولیای یکی از دانش آموزان مدرسه نزدیک این خیابان هم به همشهری گفت: از صبح که فرزندم را به مدرسه می فرستم تا زمانی که برگردد دچار استرس می شوم که فرزندم سالم می رسد یا خیر؟! چرا مسئولین جوابگوی مشکلات ما نیستند؟ آیا فرزندان خود را نیز همینگونه به مدارس می فرستند یا بهترین مدرسه در بهترین منطقه را در نظر می گیرند؟!
«ر.حسینعلی زاده»، افزود: شهردار و شورای شهر رودسر حدود یکسال پیش با وعده ای که بابت عقب نشینی و پیاده روسازی به ما دادند ما را نیز دلخوش و امیدوار ساختند اما متاسفانه با عملی نشدن آن وعده ما نمی دانیم مشکل مان را با چه کسی در میان بگذاریم؟
وی ادامه داد: شرایط شغلی من و همسرم بسیار سخت است و باید مسیرزیادی را طی کنیم تا بتوانیم برای رفت و آمد فرزندمان به مدرسه همراهی اش کنیم. بارها پیش آمده که دیر رسیدیم و فرزندمان برای آمدن به خانه چندین بار در معرض تصادف قرار گرفت. متاسفانه گوش شنوایی برای شنیدن درد ما نیست.
در خصوص مشکلات ایجاد شده رییس شورای شهر رودسر به همشهری گفت: عقب نشینی مغازه های آن منطقه متحمل هزینه های گزافی است و شهرداری نمی تواند جوابگوی این هزینه ها باشد.
«اسماعیل صفری» افزود: اگر مردم منطقه با مشارکت مردمی برای تملک و آزادسازی و تعریض خیابان سرپل غربی اقدام کنند، شهرداری نیز می تواند با برنامه ریزی جهت اعطای تسهیلات این مشکل را برطرف سازد.
وی اظهار کرد: در سال همدلی و همزبانی با تعامل و همکاری می شود مشکلات را پیگیری کرد تا رفع شوند و مردم نیز رضایت داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه