در برابر کسانی که از اموال عمومی به دنبال سرمایه ناحق برای خود هستند کوتاه نمی آییم

بازرس کل گیلان گفت: ما در مقابل کسانی که از اموال عمومی به دنبال سرمایه ناحق برای خود هستند کوتاه نمی آییم و حساسیت و خط قرمز ما محیط زیست منابع طبیعی و معادن و بستر رودخانه ها و جنگل ها هستند

در برابر کسانی که از اموال عمومی به دنبال سرمایه ناحق برای خود هستند کوتاه نمی آییم

به گزارش ۸دی نیوز، سیف الله مسرور در جمع خبرنگاران با اشاره به چالش های فراوانی که سازمان بازرسی گیلان باآن مواجه است افزود: بزرگترین چالش ما در استان مباحث مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی است.

وی با اشاره به تخریب و تعرض های انجام شده به جنگل های گیلان گفت: برای جلو گیری از این امر امسال به طور ویژه، برنامه هایی در  دستور کار داریم.

بازرس کل گیلان کاهش احساس مسئولیت مردم  در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را مورد انتقاد قرارداد و تصریح کرد: بخشی از این تعرضات و تخریب ها به ضعف در امکانات و عدم کارآمدی ساختار ادارای بر می گردد و در حال حاضر اداراتی که مسئولیت حفاظت را دارند ساختار متناسبی برای آنها تعریف نشده است.

مسرور با بیان اینکه تعلل برخی از مدیران و مسئولان و کم توجهی آنها به حفاظت باعث افزایش تعرض به جنگل ها و منابع طبیعی می شود خاطرنشان کرد: جنگل و منابع طبیعی در گیلان یک تجارت پرسود است و روز به روز گرایش به این امر بیشتر می شود.

وی جمع آوری پسماند و امحاء آن را از دیگر دغدغه های سازمان بازرسی استان عنوان کرد و گفت: در حوزه امحا مشکل داریم و این به عنوان یک خطر استان را تهدید می کند و ساختار مناسب برای امحاء  پسماند در گیلان وجود ندارد.

وی با اشاره به ۳۰۰ تن پسماند عفونی رها شده در مدخل ورودی شهر تصریح کرد: ما پای کار آمدیم تا در اسرع وقت این پسماند را امحا کنند.

بازرس کل گیلان با اشاره به برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها خاطرنشان کرد: اگر چه این امر امسال کاهش یافت ولی باز هم تخلفاتی مشاهده شد و ما در مقابل کسانی که از اموال عمومی به دنبال سرمایه ناحق برای خود هستند کوتاه نمی آییم و حساسیت و خط قرمز ما محیط زیست منابع طبیعی و معادن و بستر رودخانه ها و جنگل ها هستند.

وی تاکید کرد: در سال ۹۳ بازرسی استان ۴۳ گزارش تعقیب ادارای را به مراجع قضایی گزارش داد و از ان رهگذر ۴۷ نفر از مدیران و ۴۱ نفر از کارکنان و ۱۳ نفر از شهرداران و ۲۱ نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ر ا به مراجع و هیات های رسیدگی معرفی کردیم.

مسرور با اشاره به ۱۵ گزارش هشدار در سال ۹۳ به مسئولان استان افزود: در سال ۹۳ در گیلان دو هزار و ۱۰۵ معالمه انجام شد که ما در دو هزار و ۶۳ مورد حضور مستمر و فیزیکی داشته ایم و به ۳۲۳ معامله تذکر کتبی و شفاهی دادیم و ۱۴ معامله را لغو ابطال کردیم و در سه ماهه اول امسال هم ۴۰۱ معامله در استان انجام شد که در ۴۰۰ معامله حضور و ۳۷ تذکر و ۹ لغو و تجدید نظر داشته ایم.

مسرور از جلوگیری از یک اختلاس ۴۰ میلیاردی در سال گذشته در استان خبرداد و گفت: پرونده در دستگاه قضایی مطرح است و جزئیات آن فعلن قابل طرح نیست.

وی در مورد خرید اتوبوس های شهرداری از شرکت سبلن خودرو افزود: اقدامات لازم انجام شده و ظرف دو هفته آینده نتیجه مستند فارغ از هر گونه انگیزه ای اعلام می شود.

وی از حبس یکی از شهرداران اسبق استان گیلان به مدت ۱۱ سال در یک ماه گذشته خبرداد و گفت: مطالبات لاوصول بانک ها هنوز به قوت خود باقی است و بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات کلان بانکی در استان داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه