صادرات بیش از ۸۴ میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرکات گیلان و انزلی

محمد شهبازی ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی از افزایش ۱۹ درصدی صادرات در این استان خبر داد.

صادرات بیش از ۸۴ میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرکات گیلان و انزلی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از افق انزلی، محمد شهبازی ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی  از افزایش ۱۹ درصدی صادرات در این استان خبر داد.

ناظرگمرکات گیلان ومدیرکل گمرک انزلی گفت:  در سه ماهه سالجاری گمرکات گیلان موفق به واریز ۱۲۶۳ میلیارد و۱۴۷ میلیون و۸۵۴ هزار ریال درآمد به حساب خزانه دولت گردید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ در صد افزایش داشته است.

محمد شهبازی افزود:در سه ماهه امسال حدود ۸۴ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۲۲۲ دلار کالای غیرنفتی با وزن ۱۶۴ هزارو ۸۹۲ تن از گمرکات گیلان (انزلی، آستارا و حسن رود ) صادر شده است .

وی تصریح کرد: ۲۴هزار و ۵۹۳ تن از کالاهای فوق از گمرک انزلی، ۱۳۷ هزار ۸۵۳ تن از گمرک آستارا و مابقی از گمرک حسن رود صادر گردیده است.

شهبازی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی ،  محصولات معدنی و مصنوعات از آن ، محصولات صنایع غذایی و محصولات نساجی عنوان کرده و افزود: این کالاها به بیش از ۳۰  کشور دنیا صادر شده است.

ناظرگمرکات گیلان ومدیر کل گمرک انزلی تصریح کرد: صادرات گمرکات استان  عمدتاً  به کشور آذربایجان ، روسیه ، قزاقستان ، عراق انجام میشود .

شهبازی ادامه داد: ما همچنین با کشورهایی گرجستان ،  قزاقستان ، هند ، اکراین ، آلمان ، بلوروس ، ارمنستان ، فرانسه ، ترکیه ، جمهوری مولداوی ، انگلستان ، امارات متحده عربی ، مالزی ،اندونزی ، عراق ،افغانستان ، کنیا و …  مبادلات تجاری داشته ایم وکشورهایی همچون آفریقای جنوبی ،اندونزی ، مالزی ، استونی ، جمهوری چک ،کنیا و جزیره استوک از جمله کشورهایی هستند که به مقصد کالاهای صادراتی ما افزوده شده اند.

ناظر گمرکات گیلان یادآور شد: در سه ماهه سالجاری  بالغ بر ۳۹۸ هزار و ۱۵۹ تن کالا به ارزش ۲۱۱ میلیون و ۸۱۵  هزار و ۶۷۴ دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است .

شهبازی تصریح کرد: عمده کالاهای وارد شده به گمرکات گیلان شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی ،  لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی می باشد.

وی ادامه داد: عمده واردات گمرکات گیلان  ازکشورفدراسیون روسیه، آذربایجان ، قزاقستان ، ترکیه ، امارات و …. می باشد.

ایشان درادامه افزود: در سه ماهه سالجاری ۶ میلیون و ۳۳۶ هزار و  ۳۹۸ دلار با وزن ۳هزار و ۷۱۵ تن کالای همراه مسافر (چمدانی)از گمرکات گیلان (انزلی، آستارا و حسن رود ) صادر شده است که این مقدار از نظر ارزشی ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه