وندی شرمن: فریب و نیرنگ بخشی از DNA ایرانیان است

شرمن با بیان اینکه ما به دنبال حذف تحریم‌های وسیع علیه ایران نخواهیم بود و تنها به ایران فرصت می‌دهیم برای از بین بردن نگرانی‌های ما، مدتی “استراحت” کند، در توهینی علنی به مردم کشورمان ادعا کرد که فریب و نیرنگ قسمتی از DNA ایرانیان است.

وندی شرمن: فریب و نیرنگ بخشی از DNA ایرانیان است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مشرق، در حالی که مسؤولان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت و بدون انحراف از مسیر صلح‌آمیز هسته‌ای به دنبال رفع نگرانی غیرمنطقی و غیر معقول غرب هستند و تا جایی پیش می‌روند که بعد از ۳۴ سال با رئیس جمهور آمریکا به صورت تلفنی مذاکره می‌کنند ولی مسؤولان آمریکایی چنین نگرشی نسبت به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ندارند و در کنار بی‌اعتمادی نسبت به حق قطعی کشور، اعتمادی نسبت به ایران و ایرانیان ندارند.

وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا، نفر سوم سیاست خارجی آمریکا و عضو ارشد مذاکره‌کننده آمریکایی در گروه ۱+۵، در اظهاراتی در کمیته سیاست خارجی سنا که در روزنامه آمریکایی “لس‌آنجلس تایمز” بازتاب یافته است، به صراحت و بدون هیچ سانسوری، تفکر و نگرش دولت آمریکا درباره مردم ایران را بازگو می‌کند.

شرمن در توهینی علنی به مردم ایران که در رسانه‌ها دیده نشد، اعلام می‌کند که ما به دنبال حذف تحریم‌های وسیع علیه ایران نخواهیم بود و تنها به ایران فرصت می‌دهیم برای از بین بردن نگرانی‌های ما، مدتی “استراحت” کند.

شرمن در ادامه می‌گوید: ما به طور دقیق رفتار تیم مذاکره‌کننده ایرانی را زیر نظر می‌گیرم و بعد از مذاکرات درباره روش‌ها و تحریم‌های بعدی بحث خواهیم کرد.

مذاکره‌کننده عضو ارشد آمریکا در ۱+۵ می‌گوید: فریب و نیرنگ قسمتی از DNA ایرانیان است.

424860_865

سؤال این است که چگونه می‌شود به مسؤولان و سیاست‌های آمریکایی اعتماد کرد؟ آیا آمریکا با حسن نیت به دنبال مذاکره و رابطه با ایران است؟ آیا فریب، نیرنگ، بخشی از رفتار نهادینه‌شده در خوی آمریکاییان نیست؟

به نظر می‌رسد مسؤولان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید جواب گستاخی مقام آمریکایی را هر چه سریع‌تر، قاطعانه و با اقتدار بدهند و با استفاده از افکار عمومی و نفرت عمومی مردم ایران در ۱۳ آبان به مقام‌های آمریکایی نشان دهند که ایران و ایرانی هیچ سابقه خوبی از نیرنگ، فریب و خوی وحشی‌گری آمریکایی‌ها در این ۳۴ سال نداشته و نخواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه