در تجهیز امکانات برای ایجاد اداره اوقاف سیاهکل با مشکل مواجه هستیم

حجت الاسلام عادلی به درآمد موقوفه‌ها اشاره کرد و گفت: درآمد موقوفه‌ها باید در راستای اجرای نیت واقفان هزینه شود و به دلیل شرعی و قانونی نمی‌توانیم در دیگر بخش‌ها هزینه‌ای داشته باشیم.

در تجهیز امکانات برای ایجاد اداره اوقاف سیاهکل با مشکل مواجه هستیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از درسیاهکل، حجت‌الاسلام ولی عادلی در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود و به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

وی به فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌های صومعه‌سرا، فومن، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رودسر و تالش اشاره کرد و افزود: اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌های رشت، انزلی، رودبار، شفت، ماسال و آستارا ایجاد شده است.

عادلی با تاکید بر ایجاد اداره اوقاف و امور خیریه در دو شهرستان املش و سیاهکل، بیان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات در تجهیز امکانات شهرستان‌های مذکور با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از به‌روزرسانی شبکه این اداره کل خبر داد و تصریح کرد: شبکه مذکور با هزینه بالایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه درآمدزا هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به سیستم هوشمند اجازه برداشت از محل بقعه‌های متبرکه داده نمی‌شود و اجازه هزینه خارج از بقعه‌ها را نداریم.

عادلی به درآمد موقوفه‌ها اشاره کرد و گفت: درآمد موقوفه‌ها باید در راستای اجرای نیت واقفان هزینه شود و به دلیل شرعی و قانونی نمی‌توانیم در دیگر بخش‌ها هزینه‌ای داشته باشیم.

این مسئول ۱۵ درصد از درآمد بقاع متبرکه را مربوط به برنامه‌های فرهنگی خواند و یادآور شد: مبلغ مذکور باید در بقاع متبرکه هزینه شود.

*اعتبارات جاری گیلان امسال رشدی ندارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نیز در جلسه مذکور کمک به سازمان‌های فرهنگی را اولویت این سازمان عنوان کرد و گفت: کمک به سازمان‌های فرهنگی در کاهش معضلات اجتماعی تاثیرگذار است.

کیوان محمدی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم گرایش ما به طرف سازمان‌های فرهنگی گیلان باشد، تصریح کرد: امسال اعتبارات جاری گیلان رشدی ندارد و در تلاش هستیم اعتبارات اختصاص داده شده با رعایت عدالت بین دستگاه‌ها توزیع شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
دوستدار اهلبیت (ع)
سلام برسایت مردمی 8 دی و سلام بر مردم خوب گیلان:طاعات قبول اوقاف گیلان فقط تبلیغات می کند یکی نیست بهش بگوید چرا درآمد و خرج کرد هر بقعه را در همانجا نصب نمی کنی تا مردم بدانند اینهمه کمک میکنند به کجا میرود؟! یکی نیست به بقاع سربزند ببیند نشاط معنوی که اینهمه بنر 150 هزار تومانی در سطح استان نصب کردند، داستانی بیش نیست ؟! در حالیکه در بقاع اتاقهای کولر دار و خالی هست با داربست خیمه ای در حیاط بقاع میزنند و چند روحانی اعزامی از قم را در گرما می نشانند که از بس هوا گرم است مردم نزدیک آن خیمه ها نمی شوند تا سوال شرعی و... بپرسند؟! یکی نیست سوال کند که در حالیکه فقرا از گرسنگی به بقاع پناه می آورند، چرا قاری مصری با هزینه 20 میلیون تومانی ،آنهم از پول بقعه که مردم مظلوم برای ساخت و ساز دادند ، می آورند؟! یکی نیست سوال کند که خادمینی که جهت نظافت بعنوان خادم رسمی جذب بقعه شدند و از فروش قبوض و داخل ضریح هر نفر یک میلیون تومان در ماه حقوق می گیرند چرا در بقاع پیدا نیستند تا به مردم که به آنها حقوق می دهند خدمات دهند؟! یکی نیست سوال کند شما که توان ساخت بقاع را نداشتید چرا اکثر بقاع سالم و قشنگ را خراب کردید و بیش از 10 سال بعضی بقاع را نیمه کاره رها کردید؟! یکی نیست سوال کند که چرا به نیات واقف عمل نمی کنید و هرکاری دلتان خواست با آن پولها هزینه می کنید؟! یکی نیست سوال کند که چرا اوقاف اکثر هیات امنای بقاع مثل امامزاده هاشم، داناعلی و... را برکنار کرده ویکی از کارمندان اوقاف ونزدیکان خودشان را گذاشتند و هر کاری دلشان خواست می کنند و مردم نظارتی ندارند؟!!! و...و...و... .التماس دعا
در حاشیه