شالیزارهایی که از بی آبی ترک برداشته اند/ مدیریت جهادی در عرصه آب تدبیر مدیران باشد

با گذشت ۴۴ روز از آغاز نشاء برنج در گیلان ، عدم مدیریت صحیح در عرصه آب کشاورزی باعث شده برخی از شالیزار ها این روزها که باید شیره در جان برنج جاری کنند در کم آبی بسر می برند و بسیاری از آنها ترک برداشته اند.

شالیزارهایی که از بی آبی ترک برداشته اند/ مدیریت جهادی در عرصه آب تدبیر مدیران باشد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از املش ما، وقتی به این روزهای سال میرسیم دغدغه داشتن آب در شالیزارهای کشاورزی سختی و رنج استحصال برنج را اثبات می کند.

برنجی که اسمش بر رویش است و به رنج بدست می آید نیاز به حمایت و برنامه ریزی صحیح مدیران سازمان های مربوطه را می طلبد.

کشاورزان شالیکار در این روزهای اوج گرما برای آنکه شالیزارشان از بی آبی خشک نشود مجبورند هم روزها به شالیزار سرکشی کنند و هم شب ها و وقتی از آنها دلیلش را می پرسی جوابی تاسف بار می شنوی،آنها می گویند برخی از کشاورزان خودخواهانه تمام آبی که سرازیر به شالیزارها میشود را برای خودشان میخواهند و بیچاره شدن همسایگانشان برایشان مهم نیست و این اخلاق در خور یک مسلمان نماز خوان نمی باشد.

از طرفی عدم مدیریت صحیح درانتقال آب کشاورزی و از طرفی عدم همکاری خود کشاورزان باعث رقم خوردن حوادث ناگوار اقتصادی خواهد شدکه نیاز است باتدبیری جهادگونه و مدیریت صحیح اینگونه مشکلات در نطفه حل گردد زیرا با این  اندک درآمد استحصال برنج ، ۱۳ هزار بهره بردار در شهرستان رودسر خرج خانواده هاشان را می پردازند و حال این یک سوی ماجراست و از سوی دیگر بیشتر درآمد برنج به جیب دلالان این عرصه میرود.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر دیروز گفته بود : تنش آبی در اراضی شالیزاری رودسر با اجرای طرح نوبت بندی آب رفع می شود

حال آقای مشتاق چه کسی باید این  نوبت بندی را حل کنند، نکند آن آب سوارانی را میگویید که مساوات را رعایت نمیکنند زیرا که اگرمساوات رعایت میشد الان خیلی از شالیزارهای شهرستان به خود  آب میدیدند و ترک برنمیداشتند .

منتظر تدبیری جهادگونه در این خصوص از مسئولین شهرستان هستیم…

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه