عملکرد دستگاهها در بخش اشتغال رصد می شود / سیاسی‌بازی مانع از فعالیت مسئولان در گیلان نمی‌شود

استاندار گیلان در کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری گفت : عملکرد دستگاهها در بخش اشتغال رصد می شود.

عملکرد دستگاهها در بخش اشتغال رصد می شود / سیاسی‌بازی مانع از فعالیت مسئولان در گیلان نمی‌شود

به گزارش ۸دی نیوز، محمدعلی نجفی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که با حضور فرمانداران و جمعی ازمدیران کل دستگاههای اجرایی و مدیران بانکها در محل استانداری برگزار شد با قدردانی از رأی قاطع نمایندگان مجلس در مخالفت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت : با رویکرد سازنده بین مجلس و دولت در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به یاری خداوند شاهد موفقیت روز افزون کشور در عرصه های مختلف خواهیم بود.
وی به هدایت عالمانه و تذکرات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار شب گذشته با کارگزاران نظام اشاره کرد و افزود: معظم له  باردیگر بر ضرورت هم دلی و هم زبانی تأکید فرمودند.
استاندار گیلان حمایت مدیران از آموزش و پرورش را متذکر شد و افزود :  نهادینه کردن حرکت های اجتماعی و تعلیم وتربیت آینده سازان کشور از جمله وظایف مهمی به شمار می رود که بر عهده آموزش و پرورش بوده  و مدیران باید همکاری و حمایت های لازم را از این سازمان داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت برگزاری جلسات کارگروه اشتغال استان هر ۲ هفته یکبار تأکید کرد و افزود : در صورت نیاز این جلسات باید به صورت هفتگی برگزار شود.
وی حل مشکل بیکاری را از اولویت‌های مهم استان دانست و افزود: باید بدور از هر گونه اندیشه‌ بخشی نگری با تمام توان در جهت حل مشکلات استان تلاش کنیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاهها باید با جدیت و پشتکار به تعهدات خود در بخش اشتغال عمل کنند اظهار داشت : عملکرد دستگاهها در بخش اشتغال رصد می شود .
نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت استفاده حداکثری از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات سیستم بانکی و زودبازده تأکید کرد و افزود: خوشبختانه مدیران بانک‌ها و دستگاه‌ها ی اجرایی در جهت ایجاد اشتغال کوچک از اهتمام لازم برخوردار بوده اند که باید در سال جاری شاهد توفیقات بیشتری در این بخش باشیم.
استاندار گیلان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده به استان در سفر دکتر روحانی به گیلان اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به منظور افزایش ایجاد اشتغال و رونق تولید در نظر گرفته شده که باید به نحو احسن از این فرصت بهره گیریم.
نجفی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در صندوق کارآفرینی و امید افزود: باید از این ظرفیت در جهت توسعه و حل مشکلات اشتغال استان بهره گیریم.

وی با انتقاد از عملکرد صندوق مهر امام رضا(ع) در گذشته افزود: متأسفانه در برخی از سالها به علت عدم نظارت در این صندوق، پولهای پرداخت شده به طرح ها بازگشت داده نشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه تمامی اعتبارات در بخش اشتغال باید تنها صرف تولید و اشتغال گردد تا شاهد بازدهی مطلوب در این بخش باشیم اظهار داشت: باید اعتباراتی که به سختی به استان اختصاص می یابد هدر نرود و تنها در بخش تولید، اشتغال و رونق این بخش صرف شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت ایجاد دولت الکترونیک  در استان اظهار داشت: ایجاد دولت الکترونیک از مطالبات استان به شمار می رود که متأسفانه از عقب ماندگی هایی برخوردار است که باید در جهت جبران عقب ماندگی ها از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نباشیم.
وی شفاف سازی، پرهیز از رفت و آمد غیرضروری و ایجاد اشتغال را از مزیت‌های دولت الکترونیک بر شمرد و افزود: تمامی مدیران و بانک‌ها باید در جهت تحقق این مهم کوشا بوده و مجدانه تلاش کنند .
استاندار گیلان همچنین بر ضرورت توسعه صنعت فرش دراستان تأکید کرد و افزود: کارهای خوبی دراین زمینه شکل گرفته و در سال جاری تقاضای ۳۰ هزار شغل را در این بخش داریم که باید عملیاتی شود .
وی با بیان اینکه گیلان در حوزه صنایع دستی از استعداد و توانمندی بالایی برخوردار است افزود: باید با بهره گیری از ظرفیت‌های صندوق کارآفرینی و امید در جهت توسعه صنعت فرش استان تلاش کنیم.
نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت رونق مشاغل خانگی در استان تأکید وافزود: باید فرصتی را فراهم کنیم تا گیلانیان عزیز به راحتی بتوانند در منازل خود مشاغل خانگی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه باید مشاغل خانگی و صنایعی که قابلیت شکل‌گیری در روستاها را دارند رونق دهیم اظهار داشت: کشورهای بزرگ دنیا با جمعیت میلیاردی خود توانستند با ایجاد این گونه مشاغل کشورشان را اداره کنند.
استاندار گیلان بر ضرورت توسعه پرورش گل و گیاه در استان تأکید کرد و افزود : با توجه به بخش کشاورزی خواهیم توانست اشتغال خوبی را ایجاد کنیم.
نماینده عالی دولت با بیان اینکه حدودا ۶ تا ۸ هزار هکتار از مزارع ، با خطر کم آبی مواجه  هستند که اگر رصد نشود می تواند خطر آفرین باشد افزود: الحمدا… همه مدیران پای کار هستند و با عنایت خداوند و تلاش مسئولین و همراهی کشاورزان عزیز نخواهیم گذاشت حتی هکتاری از زمین کشاورزی بهره برداری نشود.
وی وضعیت منابع آب استان را در سال جاری نامناسب تر از سال گذشته عنوان کرد و افزود: علاوه بر مشکلات کمبود آب در استان در سال جاری شاهد افزایش دما و کاهش رطوبت هوا در گیلان هستیم به گونه ای که در صد رطوبت در برخی از نقاط به ۴۵درصد رسیده که انشاءا… به یاری خداوند مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.
وی به خوشه‌زنی گیاه برنج در بیشتر روستاهای گیلان اشاره کرد و گفت: در ۴۸ ساعت آینده رهاسازی آب سد سفیدرود باید تداوم داشته باشد تا آب به مناطق پایین‌دست برسد.
نجفی در ادامه با اشاره به اینکه برخی به‌دنبال سیاسی‌بازی هستند، اظهار کرد: به‌دنبال پاسخ به افراد مذکور نیستیم و سیاسی‌بازی مانع از فعالیت مسئولان در گیلان نمی‌شود.
نجفی همچنین بر ضروت پرهیز مدیران از توجه به حاشیه‌سازها تأکید کرد و افزود: متأسفانه عده ای به دنبال حاشیه سازی می باشند که نباید به این حاشیه سازی ها توجه کنیم .
وی با بیان اینکه مدیران باید وقت خود را تنها صرف کار و خدمت هر چه بهتر به مردم کنند افزود حل مشکلات مردم اولویت مسئولین باشد و از پاسخ به افراد حاشیه ساز بپرهیزند.
وی اقتصاد برون گرا و درون زا با نگاه جهانی و استفاده از فناوری روز دنیا و بهره گیری از توان داخل را از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر بهره‌گیری از ظرفیت، توانمندی و امکانات داخلی تأکید فرمودند.
وی بر ضروت حمایت از تولیدات داخلی تأکید کرد و افزود : مصرف تولیدات داخلی دراستان از اولویت‌های مهمی به شمار می‌رود که مدیران باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه