عجیب‌ترین پل‌های دنیا+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، براون در کتاب “پل ها و سه هزار سال تجاوز به طبیعت” آورده است: معلوم نیست اولین پل را چه کسی ساخته یا به فکر چه کسی خطور کرده است؛ اما آنجه واضح است، پل سازی به قدمت زندگی انسان هاست که اولین بار با انداختن تخته […]

عجیب‌ترین پل‌های دنیا+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، براون در کتاب “پل ها و سه هزار سال تجاوز به طبیعت” آورده است: معلوم نیست اولین پل را چه کسی ساخته یا به فکر چه کسی خطور کرده است؛ اما آنجه واضح است، پل سازی به قدمت زندگی انسان هاست که اولین بار با انداختن تخته سنگی بر روی دو لبه دره ای، راه عبور را برای خود هموار کرده اند.

مهم ترین پل های عجیب و پر رمز و راز دنیا:

66952_752

۱. گولدن بریج (پل طلایی) سانفرانسیسکو: این پل امسال ۷۵ ساله می شود و سالانه ده ها میلیون نفر از آن دیدن می کنند. طول آن ۲.۷ کیلومتر است که کار ساخت آن نیز در سال ۱۹۳۷ به پایان رسید. جالب اینکه با اینکه این پل بسیار بزرگ و عظیم است و در زمانی که ساخته شد، امکانات زیادی وجود نداشت، اما در هنگام ساخت و نصب آن، تنها یازده نفر کشته شدند و نوزده نفر دیگر از کارگران و مهندسان ساخت این پل، به دلیل طراحی امنیتی بالای آن، با اینکه از بالای پل سقوط می کردند، زنده ماندند. علت رنگ قرمز متمایل به طلایی آن نیز، دیده شدنش در خلیج همیشه مه‌آلود سانفرانسیسکو از سوی کشتی ها و قایق هاست.

66954_972

۲. تاور بریج (پل برج) لندن: سال ۱۸۸۶ به دست ۴۳۲ کارگر و مهندس ساخته شد. سال ۱۹۵۲ به دلیل برخرود یک کشتی با آن، مورد بازسازی قرار گرفت. سال ۱۹۷۷ به رنگ پرچم انگلیس درآمد که با حضور ملکه این کشور، رونمایی شد.

66953_788

۳. پل بندر سیدنی استرالیا: بزرگ ترین پل قوسی فلزی دنیا با ۱۳۴ متر ارتفاع در بلندترین نقطه آن، یکی از محبوب ترین پل های توریست هاست؛ چرا که امکان بالا رفتن از میله های فلزی اطراف پل برای توریست ها وجود دارد. این پل مرکز جشن ها و عروسی های استرالیایی هاست. ساخت آن هشت سال به طول انجامید که نهایتا درسال ۱۹۳۲ افتتاح و بهره برداری شد.

66955_999

۴. بروکلین بریج (پل بروکلین) نیویورک: پل معلق رابط محله های بروکلین و منهتن نیویورک، رودخانه “ایست ریور” را رام خود کرده است. شهرت پل بروکلین به حادثه یازده سپتامبر برمی گردد که خیابان های اطراف برج های دو قلو در منهتن نیویورک، به دلیل تخریب این برج ها بسته شده بود و تنها معبر و گذرگاهی که برای انتقال اجساد و مجروحان حادثه باز مانده بود، همین پل برکلین بود.

66956_310
۵. رئالتو بریج (پل سلطنتی) ونیز: پل پله ای شکل که رودخانه “گرند کانال” را قطع می کند، در سال ۱۵۹۱ ساخته شد که بر روی خرابه های یک پل خشتی که در سال ۱۵۲۴ ساخته شده بود، قرار می گیرد. شکل هندسی آن بسیاری از مهندسان دنیا را مجذوب خود کرده است. سالانه میلیون ها نفر برای بازدید از این پل به ونیز می روند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه