تعیین ۵۰ نقطه راهپیمایی روز قدس در گیلان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از تعیین ۵۰ نقطه راهپیمایی روز قدس در این استان خبر داد.

تعیین ۵۰ نقطه راهپیمایی روز قدس در گیلان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در نشست تمهیدات مقدمات برگزاری راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: روز جهانی قدس روز وحدت جهان اسلام و یکپارچگی امت اسلامی است.

وی روز جهانی قدس را روز تقویت امید و نوید آزادی قدس و فلسطین و روز گسترش نفرت از صهیونیسم و همدردی جهانی با ملت فلسطین عنوان کرد و افزود: روز قدس روز مرگ فتنه صهیونیسم و آمریکایی در جهان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: معمار کبیر انقلاب اسلامی از روزهای نخست ورود به مبارزه یعنی در سال‌های ۴۰ و ۴۱ در کنار اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خطر، صهیونیسم را برای جهان اسلام مطرح کردند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری در سخنرانی خود در سال ۱۳۴۹ در ارتباط با مسئله فلسطین اظهار کرد: «اگر پیامبر اسلام زنده بود امروز چه می‌کرد، درباره چه مسئله‌ای می‌اندیشید» و رهبر کبیر انقلاب اسلامی نیز یکی از انگیزه‌های قیام خود را حمایت شاه از صهیونیسم ذکر می‌کند.

اشجری روز جهانی قدس را یادگار بی‌بدیل حضرت امام راحل و میراث گرانبهای شهدای ۶۶ سال مبارزه با صهیونیسم دانست.

وی اساسی‌ترین پیام روز جهانی قدس را تحکیم وحدت مسلمان برای آزادی قدس شریف و پرهیز از اختلافات تهدیدآمیز که منافع مسلمانان را به خطر می‌اندازد، ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر مماشات برخی دولت‌های عربی نبود اسرائیل از صحنه روزگار محور می‌شد، خاطرنشان کرد: صهیونیسم که با آن همه تجهیزات نتوانست در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۹ روزه مقاومت کند نشان از شکستن و ناتوانی اوست.

وی افزود: ملت‌های جهان دریافته‌اند آنچه موجب اقتدار مسلمانان و عقب‌نشینی دشمنان خواهد بود روحیه مقاومت و بیداری است.

اشجری زنده نگه‌داشتن آرمان آزادی قدس شریف را وظیفه مهم خواند و گفت: باید این آرمان اصیل را بین جوانان و نوجوانان زنده نگه‌داریم و اعتراض و خروش جهانی را متوجه آمریکا و صهیونیسم کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نقش نویسندگان، اهل قلم، شاعران و صاحبان تریبون برای افشای ماهیت پشت پرده صهیونیسم و آمریکا مضاعف است، اظهار کرد: نظام سلطه به اشکال مختلف درصدد خفه کردن پیام حق‌طلبی مردم فلسطین و دیگر آزادگان جهان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه امروز رژیم جعلی صهیونیسم برای خاموش کردن صدای مردم یمن متوسل به رژیم آل‌سعود می‌شود، یادآور شد: آل‌سعود جاده‌ صاف‌کن آرزوی صهیونیست‌ها برای تسلط بر نیل تا فرات است.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به وضعیت بحرانی یمن و سرکوب ناجوانمردانه مردم یمن توسط رژیم آل‌سعود انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها و نهادها و گروه‌های مردمی پیام مقاومت و برائت از اشغالگران را به گوش جهانیان برسانند.

اشجری تصریح کرد: انتظار می‌رود امسال دامنه نفرت از آمریکا و رژیم صهیونیستی فراگیرتر از سال‌های گذشته باشد.

وی همچنین از برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس در ۵۰ نقطه گیلان خبر داد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه