آب کشاورزی غرب گیلان ۳۰ درصد کاهش یافته است

مدیر امور آب غرب نزدیک گیلان با عنوان این مطلب که میزان آب کانال کشاورزی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افت داشته است، تاکید کرد: در چنین شرایطی مدیریت صحیح مصرف آب از سوی کشاورزان و توزیع آن بر اساس اولویت و نیازسنجی مزارع ضروری است.

آب کشاورزی غرب گیلان ۳۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، علاءالدین شجاعی در جلسه مدیریت بحران شهرستان ماسال با عنوان این مطلب که میزان آب کانال کشاورزی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افت داشته است، تاکید کرد: در چنین شرایطی مدیریت صحیح مصرف آب از سوی کشاورزان و توزیع آن بر اساس اولویت و نیازسنجی مزارع ضروری است و گرنه در صورت ادامه افزایش دما و کاهش میزان بارندگی ها با بحران جدی مواجه خواهیم شد.

مدیر امور آب غرب گیلان ضمن ارایه گزارشی از اقدامات این اداره در خصوص مدیریت بحران آب گفت: روستاهای وشمه سرا، آهکلان، خانقاهبر، ورمیه و مهدیخان محله در بخش مرکزی و برگه سرا، پیرسرا، چماچار،‌چموش دوزان و ملک جهان در بخش شاندرمن از روستاهایی هستند که با مشکل جدی در این باره مواجه هستند.

فرماندار ماسال نیز در این جلسه نسبت به مدیریت صحیح آب هشدار داد و اظهار کرد: غلبه بر بحران کم آبی شهرستان ماسال نیازمند مدیریت صحیح و اجرای عدالت از سوی آب سواران است.

محمود قاسم نژاد با جدی دانستن بحران کم آبی از اداره آبیاری خواست: ضمن مدیریت صحیح منابع آبی، نسبت به توجیه آب سواران در خصوص رعایت عدالت در توزیع آب اقدام کند.

مسئول شورای تأمین ماسال با بیان این مطلب که نگرانی هایی از سوی کشاورزان شهرستان در این خصوص وجود دارد افزود: باید با در نظر گرفتن میزان نیاز مزارع کشاورزی و اولویت بندی آنها به دور از هر گونه رابطه سالاری، جهت توزیع آب کشاورزی اقدام شود.

وی با اشاره به تجربه موفق شهرستان ماسال جهت مقابله با این بحران در سال گذشته خاطر نشان کرد: باید از تمام ظرفیت شهرستان از جمله ادارات مختلف همچون شهرداری ها، آب و فاضلاب روستایی و راه و شهرسازی در این راستا استفاده کرد.

فرماندار ماسال جلوگیری از هدر رفت آب طی مسیر کانال های کشاورزی را از دیگر راهکارهای مقابله با بحران کم آبی برشمرد و خواستار برخورد جدی با افراد سودجویی شد که با خودخواهی، اقدام به تخریب کانال آب کشاورزی و برداشت غیر مجاز از آن می کنند.

گفتنی است به دلیل آبیاری حدود ۸۰ درصد از مزارع شهرستان ماسال از طریق چشمه ها و رودخانه ها به صورت سنتی، این شهرستان همواره از جمله شهرستان های آسیب پذیر در زمان های کم آبی بوده است .

گفتنی است به دلیل آبیاری حدود ۸۰ درصد از مزارع شهرستان ماسال از طریق چشمه ها و رودخانه ها به صورت سنتی، این شهرستان همواره از جمله شهرستان های آسیب پذیر در زمان های کم آبی بوده است .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه