هیچ رستورانی در داخل شهر مجاز به فعالیت در ماه رمضان نیست

دادستان فومن گفت: هیچ رستورانی در داخل شهر فومن مجاز به فعالیت در ماه مبارک رمضان نیست و با واحدهای متخلف برخورد قانونی و قضایی می‌شود.

هیچ رستورانی در داخل شهر مجاز به فعالیت در ماه رمضان نیست

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز، حسن آهنگری عصر امروز در نشست ستاد پیشگیری از حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی (ره) فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام، مراجع قضایی را مکلف به پیروی از تصمیمات مجمع پیشگیری از جرم کرده و تخطی از تصمیمات آن را جرم دانسته است.

وی پیشگیری و برخورد با حرمت‌شکنی در ماه مبارک رمضان و اقدام به روزه‌خواری در ملأعام را یکی از موارد جرم دانست.

دادستان فومن با تاکید بر اینکه انقلاب و شهادت جوانان این مملکت برای حفظ ارزش‌های دینی بوده است، ادامه داد: حرمت‌شکنی و عدم احترام به حریم دیگران زیبنده افراد نیست.

وی اقدام به حرمت‌شکنی و روزه‌خواری در ملأعام را توجیه‌ناپذیر خواند و گفت: برخی روزه‌خواران در هنگام برخورد برای کار اشتباه خود مدعی هستند.

آهنگری با اشاره به حرمت‌شکنی بعضی از گردشگران در فومن، تصریح کرد: باید فرهنگ ایرانی و اسلامی و احترام به یکدیگر بیش از پیش در بین مردم تقویت شود.

وی با بیان اینکه ارجاع پرونده از سوی مقام قضایی شهرستان کمتر از انگشتان یک‌دست است، گفت: در تذکر به افراد حرمت‌شکن گردشگر به دنبال نزاع و برخورد فیزیکی نیستیم و تلاش ما برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است.

این مسئول با تصریح بر اینکه روزه‌داری برای مسافران و بیماران اجباری نیست، ادامه داد: روزه‌خواری در ملأعام حرمت‌شکنی نسبت به دین و لگد مال کردن حریم دیگران است.

دادستان فومن با اشاره به اینکه مسلمانان باید به ارزش‌های دینی و حرایم یکدیگر احترام بگذارند و آن را بخش جدایی‌ناپذیر از فرهنگ خود بدانند، خاطرنشان کرد: اقدام‌های فرهنگی نیاز به یک حرکت جمعی دارد و خواستار همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه هستیم تا فرهنگ صحیح را دوستانه بر قلب و باور مردم بنشانیم.

وی بعد فرهنگی و مذهبی فومن را نسبت به شهرهای دیگر در سطح بیشتری برشمرد و افزود: شهرستان فومن پذیرای گردشگران زیادی است که گاهی تعدادی از آنها مبادرت به هنجارشکنی می‌کنند.

آهنگری با تصریح بر اینکه مالکان رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد خوراکی باید همکاری لازم را با مراجع قضایی داشته باشند،یادآور شد: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داران از سوی شهروندان و گردشگران محترم امری ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ رستورانی در داخل شهر فومن مجاز به فعالیت در ماه مبارک رمضان نیست، متذکر شد: با واحدهای متخلف برخورد قانونی و قضایی می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه