چهره‌ای که وقتی موافق دولت سخن بگوید، ‘مقام دولتی’ است اما اگر انتقاد کند، هیچ کاره است!

به نظر می رسد که نوع مواضع حجت الاسلام اکرمی در انتساب یا تکذیب انتساب او به دولت نقش اساسی دارد. هر زمان که او علیه جریان فتنه یا در انتقاد از دولت اظهارنظر کند، از پست‌های دولتی اش خلع می شود و زمانی که در تایید مواضع دولت سخن بگوید، پست های او بازگردانده می شود!

چهره‌ای که وقتی موافق دولت سخن بگوید، ‘مقام دولتی’ است اما اگر انتقاد کند، هیچ کاره است!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جهان، روزنامه حامی دولت آرمان در مصاحبه با حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، وی را “رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری، مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت و رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور” عنوان کرد.

این در حالی است که دولتی ها پیش تر انتساب اکرمی به دولت را تکذیب کرده بودند. دفتر سخنگوی دولت بهمن ماه سال ۹۳ برخلاف حکم رسمی انتصاب اکرمی، به رسانه‌ها تاکید کرد که نباید برای اکرمی عنوان «مقام دولتی» به کار برده شود.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000429/nf00429260-1.jpg

در اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت آمده است: “نظر به اینکه در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از عناوینی همچون مشاور رئیس‌جمهور، رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری، مقام دولتی برای حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی استفاده نموده‌اند، لازم به اطلاع رسانی است که جناب آقای اکرمی رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی است و هرچند که این مسجد در محوطه نهاد ریاست جمهوری واقع است، لیکن عناوین استفاده شده در مورد ایشان نادرست است، بنابراین نظرات ارائه شده توسط جناب آقای اکرمی شخصی بوده و منعکس کننده دیدگاه نهاد ریاست جمهوری و هیچ یک از ارگان‌های دولتی نیست.”

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000429/nf00429260-2.jpg

با این وجود روزنامه آرمان امروز برخلاف این اطلاعیه، چندین مقام دولتی را برای آقای اکرمی برشمرده؛ چرا که او این بار در تایید مواضع دولت سخن گفته است.

اکرمی در بخشی از این مصاحبه با دفاع از رویکرد فرهنگی دولت و اقدامات آن، گفته است که “بنده گاهی پیش خود فکر می‌کنم چرا آقای احمدی‌نژاد «راست راست» راه می‌رود؟”

در واقع به نظر می رسد که نوع مواضع حجت الاسلام اکرمی در انتساب یا تکذیب انتساب او به دولت نقش اساسی دارد. هر زمان که او علیه جریان فتنه یا در انتقاد از دولت اظهارنظر کند، از پست‌های دولتی اش خلع می شود و زمانی که در تایید مواضع دولت سخن بگوید، پست های او بازگردانده می شود!

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام اکرمی همواره از کسانی بوده که مواضع قاطعی را در خصوص فتنه ۸۸ و بسیاری موضوعات دیگر اتخاذ کرده است.

وی روز جمعه ۱۷ بهمن ماه ۹۳ با حضور در برنامه‌ شناسنامه به تشریح و حوادث پس از انتخابات پرداخت و گفت: «الان هم باورم این است که حصری که انجام گرفته قانونی و شرعی است ومن با تمام وجود آن را پذیرا هستم و مقام معظم رهبری روی دشمن ما حساسند و باید هم باشند، امریکا و اروپا و ارتجاع عرب نسبت به انقلاب ما طمع دارند نپذیرفتند ولو به ظاهر بگویند ما باید نسبت به آنها حساس باشیم وکاری نکنیم که دشمن در اندیشه و عمل ما زاویه ببیند باید دشمن را با تمام وجود محکوم بکنیم بعد هم نسبت به آن حوادث واقعا جفا شد بلاخره فتنه بود ۸ ماه کشور درگیربود.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه