کمیته‌های همکاری بسیج اساتید با دستگاه‌های اجرایی گیلان تشکیل شود/ بسیجی بدون چشم‌داشت برای آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کند

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه گیلان، بسیجی را عاری از ترس و وحشت خواند و گفت: بسیجی بدون چشم‌داشت برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

کمیته‌های همکاری بسیج اساتید با دستگاه‌های اجرایی گیلان تشکیل شود/ بسیجی بدون چشم‌داشت برای آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، ابراهیم قاسمی‌روشن در دیدار اعضای بسیج اساتید دانشگاه گیلان با محمدعلی نجفی استاندار به مناسبت سالروز تشکیل بسیج اساتید اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیج مستضعفین است.

وی به تأسیس بسیج مستضعفین در پنجم آذر ماه سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: سال ۵۹ بسیج مستضعفین با تصویب مجلس رسمیت پیدا کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه گیلان با بیان اینکه فرد بسیجی دارای صفت‌های ایجابی و سلبی است، تصریح کرد: ایمان، اعتماد قلبی، ولایتمداری، غیرت دینی و … از صفت‌های ایجابی فردی بسیجی است.

قاسمی‌روشن فرد بسیجی را عاری از ترس و وحشت خواند و بیان کرد: بسیجی بدون چشم‌‍داشت برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

وی به تجلی بسیج مستضعفین در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: اکنون بسیج دانشجویی، اساتید، خواهران، کارمندان و … تشکیل شده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه گیلان با تاکید براینکه بسیج یک فرهنگ، منش و سبک است، خاطرنشان کرد: بسیج وابسته به افراد نیست و هر جا بسیج حضور پیدا کرده، شاهد موفقیت و پیشرفت انقلاب اسلامی هستیم.

قاسمی روشن حضور بسیج در عرصه دفاع مقدس، پیشرفت و توسعه جامعه و فناوری‌های جدید را فعال خواند و یادآور شد: هر جا روحیه بسیجی تضعیف شده، جای پای دشمن را می‌بینیم.

* آمادگی بسیج اساتید در اجرای آمایش سرزمینی گیلان

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان نیز در دیدار مذکور یکی از وظایف ستاد استانداری را تهیه طرح‌های آمایش سرزمینی عنوان کرد و گفت: آمایش سرزمینی یکی از طرح‌هایی است که بسیج اساتید گیلان می‌تواند به مدیران کمک کند.

معظم حسن‌پور اصیل با بیان اینکه بسیج اساتید دانشگاه گیلان از توانایی اجرای طرح آمایش سرزمینی استان برخوردار است، تصریح کرد: تدوین برنامه‌های آمایش سرزمینی نقشه راه توسعه استان است.

* توسعه گیلان دغدغه بسیج اساتید است

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان نیز در جلسه دیدار با محمدعلی نجفی استاندار با اشاره به دغدغه جامعه بسیج اساتید در توسعه استان اظهار کرد: گیلان با وجود قابلیت‌های بالاتر در بحث‌های توسعه‌ای عقب‌تر است.

مجید یاسوری نداشتن برنامه‌های بلندمدت توسعه‌ای را سبب از دست دادن فرصت‌ها عنوان کرد و افزود: هزاران هکتار زمین در گیلان بدون استفاده مانده و نیازمند مدیریت است.

وی با تاکید بر مدیریت بهینه مصرف آب، بیان کرد: کمبود آب با وجود بارندگی بسیار در گیلان زیبنده این استان نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان به رشد شهر رشت مانند شهر تهران اشاره کرد و یادآور شد: رشت محدودیت منابع دارد و در آینده دچار مشکلات زیربنایی می‌شود.

یاسوری با بیان اینکه آلوده‌ترین رودخانه‌های گیلان در شهر رشت است، تصریح کرد: احیای راه آبی انزلی ـ پیربازار می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری برای منطقه ایجاد کند.

* کمیته‌های همکاری بسیج اساتید با دستگاه‌های اجرایی گیلان تشکیل شود

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان نیز در جلسه مذکور به ظرفیت علمی و اجتماعی بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان اهل تفکر هستند.

حجت‌الاسلام حمید پورعیسی خواستار صدور دستورالعملی مبنی بر تشکیل کمیته‌های همکاری بسیج اساتید با دستگاه‌های اجرایی گیلان شد و بیان کرد: حضور میدانی بسیج اساتید در اجرای طرح‌ها می‌تواند راه‌گشا باشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه