با ۱۰ برنامه فرهنگی اجتماعی، طرح «میهمانی آسمان» را در ماه مبارک رمضان برگزار می کند

معاونت فرهنگی اجتماعی،گردشگری منطقه آزاد انزلی در قالب طرح “میهمانی آسمان” با اجرای ۱۰ برنامه فرهنگی اجتماعی، ماه مبارک رمضان را در منطقه گرامی می دارد.

با ۱۰ برنامه فرهنگی اجتماعی، طرح «میهمانی آسمان» را در ماه مبارک رمضان برگزار می کند

به گزارش۸دی نیوز به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،معاونت فرهنگی اجتماعی،گردشگری این سازمان در قالب طرح “میهمانی آسمان” با اجرای ۱۰ برنامه فرهنگی اجتماعی، ماه مبارک رمضان را در منطقه گرامی می دارد.

مجید فاتحی سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در روستاهای منطقه را از جمله این برنامه ها اعلام کرد و گفت: برهمین اساس در دومین روز از ماه مبارک رمضان، نخستین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان برجسته بین المللی و ملی در مسجد جامع لیجارکی با حضور امام جمعه انزلی، معاونین، مدیران،کارکنان و اهالی منطقه برگزار شد.

وی برپایی ایستگاه افطاری صلواتی در هر جمعه ماه ضیافت الهی، در فاز گردشگری منطقه را دیگر برنامه طرح “میهمانی آسمان” عنوان نمود و افزود: این طرح در راستای فرهنگ سازی تغذیه مناسب و تکریم روزه داران برگزار و از میهمانان سفره الهی با بسته افطاری پذیرایی می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی دیگر برنامه “میهمانی آسمان” را اجرای طرح افطار اول در مدارس محدوده منطقه اعلام و اضافه نمود: در این طرح از دانش آموزان ۴۰ مدرسه منطقه که برای نخستین بار در ماه مبارک رمضان مشرف به سن تکلیف فریضه روزه داری، می شوند با اهدای بسته فرهنگی و افطاری تقدیر به عمل می آید.

مجید فاتحی اجرای طرح «همدلی اجتماعی» با هدف دلجویی و رفع اختلافات بین اعضای خانوارهای روستایی و محلی در روستاهای منطقه را از دیگر برنامه های ماه رمضان سازمان منطقه آزاد انزلی مطرح کرد و افزود: در این طرح مدیران معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، با حضور در نماز جماعت مساجد روستا و سرکشی از خانواده معظم شهداء، سالمندان و معلولین نمادی از همدلی اجتماعی را به منصه ظهور می رسانند.

وی راه اندازی و رونمایی از مجمع خیرین منطقه آزاد انزلی را پنجمین برنامه “میهمانی آسمان” معرفی نمود که براساس آن در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، مجمع خیرین این منطقه شروع به فعالیت می کند.

OnsBaGhoran

فاتحی افزود: با حضور مسولین سازمانی، استانی، محلی، فرهنگیان و هنرمندان، همزمان با جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع)، مجمع خیرین منطقه از میان اهالی فرهنگ ، هنر، اقتصاد، سرمایه و صنعت انتخاب و آغاز به کار خواهد نمود.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی،گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص دیگر برنامه های طرح “میهمانی آسمان” اظهار داشت: برگزاری احیای شب های قدر و مراسم شهادت امیرالمومنین(ع)، اهدای بسته اقلام خوراکی بین خانوارهای آسیب پذیر و مددجویان محدوده منطقه، برگزاری مسابقات فوتبال جام رمضان بین تیم های منتخب منطقه از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است که از سوی این سازمان به منظور تقویت مولفه های فرهنگی اجتماعی دینی در سطح منطقه برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه