والیبالیست ها پیام شهدا و مردم را برای مسولین بازخوانی کردند/ پیام ملی پوشان به شهدای غواص در آخرین تمرین قبل از بازی چه بود؟ + تصاویر

ملی پوشان والیبالیست در آخرین تمرین پیش از بازی با امریکا، با ارسال پیام های جداگانه به ۱۷۵ شهید غواص اعلام کردند که تا آخرین گام با شهدا هستند چرا که اهل استقامتند.

والیبالیست ها پیام شهدا و مردم را برای مسولین بازخوانی کردند/ پیام ملی پوشان به شهدای غواص در آخرین تمرین قبل از بازی چه بود؟ + تصاویر

تیم ملی والیبال ایران در دور برگشت و اولین بازی خانگی خود در لیگ جهانی ۲۰۱۵ را در یک بازی حماسی در برابر تیم ملی امریکا با پیروزی آغاز کرد. این بازی که در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار گردید در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

به گزارش رجانیوز؛ ملی‌پوشان ایران در این دیدار با نتایج (۲۵ بر ۱۹)، (۲۹ بر ۲۷) و (۲۵ بر ۲۰) مقابل آمریکا به برتری رسیدند تا سه امتیاز حساس کسب کنند و با این پیروزی ۱۰ امتیازی شده تا به صعود از گروه امیدوار شود.
برد در این بازی آنقدر حساس بود که کواچ در نشست خبری بعد از بازی اظهار داشت: « شکست آمریکا در نخستین بازی خانگی کار بزرگی است.»

انفجار سکوها در این بازی موجب گردید، امریکا شکست سنگین تری را در برابر ایران پذیرا باشد و طوفان هواداران ایرانی کار امریکا را یکسره کند، بطوریکه کاپیتان سعید معروف پس از بازی در نشست خبری گفت: «حضور تماشاگران انبوه تاثیر در عملکرد تیم آمریکا داشت و این تیم نتوانست همانند دیگر مسابقه های خود سرویس بزند.»

 

ملی پوشان ایران با ارائه یک مسابقه مطلوب ۸ بر ۵ وقت استراحت فنی اول را در ست نخست به نام خود کردند. سرویس عادل غلامی امتیاز ۱۳ بر ۸ را در صفحه اسکوربرد سالن به نمایش در آورد تا سرمربی آمریکا مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. بازیکنان آمریکا که همیشه از سرویس امتیازهای زیادی به دست می آوردند، در این مسابقه نتوانستند از سرویس های خود استفاده کنند. جان اسپرا سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا که به رغم عقب ماندن در این ست چهره آرامی داشت، در امتیاز ۱۹ بر ۱۳ دومین وقت استراحت خود را درخواست کرد. این ست در نهایت ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران پایان یافت تا تیم ملی والیبال ایران در نخستین ست بازی های خانگی نمایشی خوب و تماشاگر پسند ارائه کرده باشد.

رقابت دوتیم در ست دوم تا امتیاز ۴ مساوی پیش رفت اما وقت استراحت نخست ۸ بر ۵ به سود آمریکا شد تا آمریکایی ها از ایران پیش بیافتند. تیم ایران در ادامه سه امتیاز متوالی به دست آورد تا ۸ بر ۸ با آمریکا مساوی شود و سرمربی تیم آمریکا استراحت درخواست کند. فرهاد قائمی در این ست نیز به میدان آمد. در امتیاز ۱۹ بر ۱۵ به سود آمریکا کواچ وقت استراحت درخواست کرد تا اختلاف امتیاز ایران بیشتر نشود. مهدوی به میدان آمد و یک امتیاز دفاع به دست آورد. دومین امتیاز دفاع ایران سرمربی آمریکا را وادار به گرفتن وقت استراحت کرد. در امتیاز ۲۳ بر ۲۱ کواچ وقت استراحت درخواست کرد. در امتیاز ۲۳ ایران و آمریکا برابر شدند تا امید ایران به شکست آمریکا در این ست بیشتر شود.
سرویس میلاد به تور برخورد کرد و شهرام یک امتیاز اسپک گرفت تا دو تیم در امتیاز ۲۴ مساوی شوند. تکرار تساوی در امتیازهای ۲۵ و ۲۶، امتیاز ۲۷ اول به ایران رسید اما دوباره مساوی شد. در نهایت ایران ۲۹ بر ۲۷ این ست را برد تا دو بر صفر از قهرمان سال گذشته این رقابت ها پیش بیافتد و یک امتیاز ایران تا این لحظه تایید شده باشد.

بازی خوب بازیکنان ایران در ست سوم نیز ادامه یافت و وقت استراحت نخست ۸ بر ۶ به ایران رسید. در امتیاز ۱۴ بر ۱۰ به سود ایران سرمربی آمریکا درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف دو تیم بیشتر از چهار امتیاز نشود. اما این کار نیز مشکل آمریکا را حل نکرد و وقت استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران شد. تیم ایران در این ست نیز با امتیاز ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسید تا نخستین شکست آمریکا را سه بر صفر به این تیم تحمیل کرده باشد.
این دیدار در حالی برگزار گردید که قبل از شروع بازی ایران مقابل آمریکا بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال ایران مراسم ادای احترام به رشادت های ۱۷۵ شهید غواص دریادل و خط شکن  را به جا آوردند. در گوشه ای از سالن ۱۲ هزار نفری برای گرامیداشت یاد شهدای غواص جایگاهی با عدد ۱۷۵ درست کرد.
بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال ایران قبل از آغاز مسابقه با اهدای شاخ گلی به تندیس غواصان شهید احترام خود را به ۱۷۵ مرد اسطوره ایران ابراز کردند تا نشان دهند همچون شهدای غیور غواص، تا آخرین نفس در مقابل حریفان سرسخت خود می ایستند تا برای ایران در عرصه های جهانی افتخار آفرینی کرده و هیچ امتیازی را به امریکایی ها ندهند و مقتدرانه مدافع عنوان قهرمانی را از پیش روی خود بردارند.

 

 

البته آنچه موجب توان مضاعف ملی پوشان والیبال ایران در برابر حریف امریکایی خود گردید تجدید پیمانشان با ۱۷۵ شهید غواص، قبل از بازی و همچنین در آخرین تمرین پیش از بازی بوده است.

ملی پوشان والیبالیست در آخرین تمرین پیش از بازی با امریکا، با ارسال پیام های جداگانه به ۱۷۵ شهید غواص اعلام کردند که تا آخرین گام با شهدا هستند چرا که اهل استقامتند و با استقامت و جنگندگی خود توانستند اولین شکست امریکا در این دوره از بازیها را رقم بزنند.

گفتنی است والیبالیست روز قبل از بازی به پویش مردمی “پیامی آورده اند” پیوستند . پویش که با آدرس سایت www.۱۷۵shahid.ir و اینستاگرام ۱۷۵ghavas اقشار مختلف پیام شهدا رو برای امروز تبیین میکند.

در ادامه به دل نوشته های ملی پوشان والیبال در خصوص ۱۷۵ شهید غواص می پردازیم.
فرهاد قائمی نوشت:
دستان شما عزیزان بسته شد تا دستان ما بسته نشود


سید محمد موسوی نوشت:
دست تو را بستند تا زمین گیرت کنند، اما تو زمین را با نام خود گرفتی


حمزه زرینی نوشت:
ان شاء الله شرمنده تان نشویم


شهرام محمودی نوشت:
با دستان بسته به معراج رفتن هنر است.

 

عبدالرضا علیزاده نوشت:
اگر بخواهی خودت را جای آنها حس کنی، مردانگی می خواد که ما …


میلاد عبادی پور نوشت:
قهرمان آن کسی است که با دستان بسته برای مردم زمینش افتخار می آفریند.


محمدجواد معنوی‌نژاد نوشت:
تو که با دستان بسته برای ملت ایران افتخار آفریدی؛ همیشه جاویدی در قلب ملت.


مهدی مهدوی نوشت:
امیدمان به نگاه شما عزیزان و تلاشمان برای زنده نگه داشتن راه شماست.


امیر غفور نوشت:
غواص ها دیدند ما داریم غرق می شویم، خودشان را رساندند.


سامان فائزی نوشت:
همیشه مدیون شما هستیم. هر چه هست و داریم از شماست. دعایتان پشت ما


عادل غلامی نوشت:
در اعماق زمین حتی در عمق دریا هم می شود پرواز کرد.


مجتبی میرزاجانپور نوشت:
قهرمان تویی که خودت را فدای امروز من کردی، بدون آنکه من را ببینی.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه