عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس، بازی با افکار عمومی است

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی صحبت وزیر اقتصاد مبنی بر لغو واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را غیرقابل قبول دانست و براین‌که طرح خصوصی‌سازی متوقف نشده بلکه فقط باید اصلاح شود تأکید کرد.

عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس، بازی با افکار عمومی است

به گزارش ۸دی نیوز، ابوذر ندیمی در خصوص اظهارات طیب نیا در مورد لغو واگذاری باشگاههای استقلال و پرسپولیس، بیان داشت: آنچه وزیر اقتصاد اشاره کرده ناظر بر این است که چون طرحی از نمایندگان درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تهیه شده و در آن طرح، راهکارهای جدیدی وجود دارد، تا زمانی که تعیین تکلیف نشده ما سرخآبی‌ها را مثل قبل اداره خواهیم کرد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس ادامه داد: این حرف تواند ۲ مبنا داشته باشد اول این که ما باید به طرح عدم واگذاری که تهیه و امضا شده سرعت بدهیم و درخواست کنیم که اقدام لازم در مورد آن انجام گیرد؛ دومین مبنا این است که چون طرح واگذاری به صورت بودجه‌ای و یکساله بوده، باید همان را انجام بدهیم.

وی گفت: ولی به نظر می‌رسد اشتباه عجیبی در حال رخ دادن است؛ اولین اشتباه این است که وقتی طرحی شروع شد با بودجه کاری نداریم؛ برهمین اساس طرح مزایده شروع و مشکلاتی ایجاد شد که باید رفع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: این مطلب از جانب وزیر قابل قبول نیست چراکه نمی‌توانیم اجرای طرح را متوقف کنیم بلکه باید اصلاح روش کنیم. روش مزایده در حال انجام است اینکه همه چیز را منوط  به دستور مجلس کنیم در حقیقت به این معناست که مجلس در آن موضوع عزم داشته باشد ولی متأسفانه چنین عزمی نیست.

عدم واگذاری سرخآبی ها، بازی با افکار عمومی و ناکارآمدی روش خصوصی سازی است

ندیمی بیان داشت: چند نفر از دوستان مسائل باشگاهی داشتند که حل شد بعید می‌دانم آن‌ها مثل قبل انگیزه داشته باشند و بنابراین باید ما در رابطه با این ۲ موضوع بپذیریم رفتار درستی صورت نپذیرفته و بنده این موضوع را در ابتدا به صورت سوال شفاهی و لازم شد به صورت کتبی مطرح خواهم کرد چراکه عدم واگذاری بازی با افکار عمومی و ناکارآمدی روش خصوصی سازی است و نشان می‌دهد ما مشکلاتی داریم .

نماینده مردم لاهیجان در مجلس اضافه کرد: به چه دلیل به خودشان حق می‌دهند چندبار مزایده برقرار کنند و بعد بگویند باید متوقف کنیم کدام قانون می‌گوید باید متوقف کنیم.  مزایده در حال انجام است و همه مباحث انجام پذیرفته؛ اگر این کار انجام نشود، می گویند دولتی ها نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد؛ اگر انجام می‌‍‌‌شد، چیز دیگری می گویند؛ بنابراین برای جلوگیری از ایجاد شبهه علیه دولت در مورد واگذری یا در مورد نمایندگان مجلس به جهت استفاده از فرصت برای رفع مشکلات خودشان ما باید این مسأله را سریع حل کنیم و من این را حتما پیگیری خواهم کرد.

وقتی طرحی به خصوصی سازی می‌رسد دیگر به دستگاهی مربوط نمی‌شود

ندیمی درباره طرح عدم واگذاری نیز عنوان کرد: نجف نژاد یک طرح را تهیه کرد و از ما خواست که امضا کنیم ما اشکلات زیادی در آن دیدیم ولی طرح را قابل اصلاح دانستیم که پس از فوریت درجهت نحوه واگذاری و ترتیب گیرندگان مانند مداخله پیشکسوتان تغییراتی ایجاد کردیم ولی درهرحال به صورت یک فوریتی است واقعا اگر عزمی باشد، باید این طرح به صورت دو فوریتی باشد؛ ولی در حال حاضر چنین عزمی نمی بینم.

انتخاب هیأت مدیره جدید برای سرخآبی ها اتفاق درستی نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره انتخاب هیأت مدیره جدید برای این دو باشگاه پیش از واگذاری نیز گفت: ترادف و توأمانی این کار نشان می‌دهد این اتفاق درست نیست؛ زیرا وقتی طرحی به خصوصی سازی می‌رسد دیگر به دستگاه خاصی مربوط نمی‌شود.

ندیمی ادامه داد: البته طرح خصوصی‌سازی هنوز اجرا نشده و به اصلاح مباحث از طریق وزارتخانه‌ها انجام می‌شود؛ از طرفی بلاتکلیف گذاشتن هم کار درستی نبود و باید کاری انجام می‌شد اما این که چه کسی باید این کار را انجام می‌داد جای بحث دارد. سوال این است که اگر قرار است در رابطه با مبحثی تصمیم گیری انجام گیرد ما باید این تصمیم گیری را به صورت متناسب داشته باشیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: در انتخاب هیأت مدیره از چند جهت تردید ایجاد شده یک جهت این است هنوز این دو باشگاه در اختیار ورزش هستند که طبق قانون نباید باشند؛ دوم این‌که چرا سازمان خصوصی سازی و وزارت کار دخالت نکردند؛ سوم اینکه چنین کاری از جهت بی‌اعتمادی نگاهی را در ذهن مردم به وجود آورده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه