توضیح روابط عمومی علوم پزشکی گیلان پیرامون خبر ۸دی نیوز

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی درج خبری با عنوان “نارضایتی مردم از ارائه خدمات/ بیمارستان رازی واقعا راضی کننده است!” در هشت دی نیوز مطالبی را ارسال نمود که به شرح زیر می باشد: مدیریت محترم پایگاه خبری تحلیلی ۸دی با […]

توضیح روابط عمومی علوم پزشکی گیلان پیرامون خبر ۸دی نیوز

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی درج خبری با عنوان “نارضایتی مردم از ارائه خدمات/ بیمارستان رازی واقعا راضی کننده است!” در هشت دی نیوز مطالبی را ارسال نمود که به شرح زیر می باشد:

مدیریت محترم پایگاه خبری تحلیلی ۸دی

با سلام و احترام؛

بازگشت به مطلب مندرج در آن پایگاه، روز سه شنبه مورخ ۲۶ خرداد ۹۴ تحت عنوان” نارضایتی مردم از ارائه خدمات/ بیمارستان رازی واقعا راضی کننده است؟” خواهشمند است دستور فرمایید بر اساس قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه زیر اقدام لازم بعمل آید.

بنا بر گزارش دکتر سیروس امیرعلوی مدیرعامل محترم مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، در ارتباط با پر بودن بخش اورژانس رازی: بخش اورژانس رازی با ۳۲ تخت وظیفه خدمت رسانی به کل استان و استانهای مجاور را در رشته های تخصصی وفوق تخصصی انجام می دهد که بالطبع تعداد ۳۲ تخت برای این تعداد مراجعه کننده کافی نمی باشد . لذا طی مدت ۹ ماه از مسئولیت اینجانب با افتتاح و راه اندازی بخش جنرال داخلی با ۲۴ تخت ، بعنوان پشتیبان تخت اورژانس از تراکم بیماران کاسته شد و در سال ۹۳ که در هر دوطرف راهرو اورژانس بستری بیمار انجام می شد .

الان فقط ۴ تخت اکسترا در موارد شلوغی اورژانس دیده می شود . با اینحال ویژگی بخش اورژانس این است که تعداد تخت آن محدودیت ندارد و بیمارستان مکلف است همه بیماران را بستری نماید و ازدحام بیمار بخشی از ماهیت اورژانس است . از سال ۹۳ پزشک متخصص داخلی و طب اورژانس مقیم ویزیت بیماران را در کنار دستیاران داخلی انجام می دهند . حکایت بیمارستان رازی ، حکایت مهمانداری است که با همه محدودیت ، میهمانان عزیزی دارد و با همه آنچه در توان دارد از مهمانان که بسیار هم عزیزند باید پذیرایی کند . البته بنده و معاون محترم درمان در سفر وزیر محترم بهداشت، از وزیر درخواست بازدید از اورژانس کردیم تا وضع اورژانس را نشان داده و از کمکهای وزارت خانه جهت بهبود اورژانس استفاده نماییم که اقدامات موثری هم انجام شده است . با انتقال درمانگاه از کنار بخش اورژانس فضای آن به اورژانس رازی اضافه و بخش عمده ای از محدودیت فضا اصلاح خواهد شد .

در ارتباط با اظهار عزیزی بنام (م . ح) ذکر این نکته ضروری است که بدلیل دانشگاهی بودن مرکز رازی در ۲۴ ساعت دستیاران تخصصی در مرکز حضور داشته و محال است ویزیت بیماران روزانه انجام نشود. و حتی در صورت وجود مشکل روزانه بیماران بدحال برخلاف مرکز خصوصی چندین بار ویزیت میشوند و در صورت وجود مشکل با پزشک متخصص مقیم مشاوره شده و مشکل بیمار حل می گردد. و ایشان چون متولی درمان دستیاران تخصصی هستند در صورت درخواست از پزشک دستیار مسئول قطعاً اطلاع رسانی مناسب به همراه بیمار انجام می گردد.

در خصوص کمبود نیروی خدمات ضمن اذعان به مشکل فوق در سالیان گذشته بدلیل ممنوعیت جذب نیرو اقدامی نشده بود که راه کار قانونی و دستور ریاست محترم دانشگاه تا ماه آینده نظافت مرکز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد که سبب حل کامل مشکل می گردد .

در ارتباط با عدم سرکشی پزشکان در بخشهای اورولوژی ، پیوند کلیه ، نفرولوژی ، داخلی کبد و گوارش و ICU لازم بذکر است : بخش پیوند بخش فوق تخصصی بوده و بیماران توسط اساتید ویزیت میشود بخش ICU دارای پزشک متخصص مقیم بوده و ویزیت مکرر و توسط چندین متخصص انجام می گردد . بخش گوارش نیز که دارای دستیار فوق تخصصی گوارش می باشد که ویزیت مکرر و منظم بیماران با نظارت دقیق گروه آموزشی انجام می شود .

در ارتباط با کیفیت تغذیه : وضع اورژانس نیز لازم است وضع موجود با شرایط سالیان گذشته مقایسه گردد تا شرایط رو به بهبود مرکز نادیده گرفته نشود .

در ارتباط با عملکرد بیمارستان رازی در راستای طرح تحول نظام سلامت ذکر موارد زیر لازم بنظر می رسد.

۱ – حضور پزشک مقیم داخلی ، جراح عمومی ، بیهوشی ، طب اورژانس و رسیدگی به بیماران توسط دستیاران تخصصی زیر نظر مستقیم اساتید فوق انجام می گردد.

۲ – تهیه کلیه ملزومات دارویی و تجهیزات در داخل بیمارستان، عدم ارجاع بیمار به بیرون

۳ – انجام کلیه آزمایشات و پاتولوژی در داخل بیمارستان عدم ارجاع همراه بیمار به بیرون

۴ – هزینه فرانشیز بیماران بیمه شهری ۵% و بیمه روستایی با ارجاع نظام ارجاع ۳% و بیمار هیچ وجه اضافی پرداخت نمی نماید .

۵ – نظام رسیدگی به شکایات که کلیه شکایات از طریق کمیته ، بررسی و رسیدگی و بطور کامل حل مشکل میگردد.

دکتر علی علاسوند

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا
آیا به غیرازتوجیه کردن کار دیگری بلد هستید آخه چقدر دروغ و ریاکاری
شبنم
امیدواریم یک روزی خود یا خانواده عزیزتان مهمان آن بیمارستان شوید تا از نزدیک از مشکلات آن آگاه شوید
در حاشیه