دست بند پلیس فتا در دستان سارق حجم دانلود اینترنت در رشت

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارق حجم دانلود اینترنت در رشت خبر داد .

دست بند پلیس فتا در دستان سارق حجم دانلود اینترنت در رشت

به گزارش ۸دی، سرهنگ ایرج محمدخانی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر اینکه از حجم دانلود اینترنت وی، به صورت غیر مجاز بهره برداری می گردد، موضوع در دستورکار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود: با تحقیقات از شاکی و پی جویی های فنی و پلیسی انجام شده ، مشخص شد سارق که جوانی ۲۲ساله و دانشجو می باشد با هک کردن مودم، وقت و بی وقت از حجم دانلود اینترنت شاکی به صورت رایگان برای وب گردی و دانلود اطلاعات، سوء استفاده کرده به تصور اینکه هویت وی در فضای مجازی مخفی مانده و قابل شناسایی نخواهد بود، عمل مجرمانه خود را بدین ترتیب ادامه داده است.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل متهم، وی به بزه انتسابی اعتراف و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی و از آن طریق نیز یکصد و پنجاه میلیون ریال قرار وثیقه  برای وی صادر شد.

وی از کاربران اینترنتی خواست: به امنیت پسورد سرویس های اینترنتی که از مراکز ISP دریافت می کنند حساس بوده، به صورت دوره ای نسبت به تغییر و تعویض پسورد اینگونه سرویس ها اقدام کرده و پسوردی با حداقل ۸ کارکتر و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، علائم و کلیدهای تلفیقی ایجاد نمایند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان در پایان به مدیران مراکز ISP توصیه کرد: در واگذاری سرویس اینترنت بی سیم به مشتریان علاوه بر یوزرنیم و پسورد اولیه، پسورد ثانویه ای را به منظور جلوگیری از نفوذ و استفاده غیرمجاز افراد از حجم دانلود مشتریان خود تعبیه نمایند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه