ما افراطی نیستیم!

استکبار یعنی از موضع تکبر حرف زدن با یک ملت، کار را با تهدید پیش بردن، اگر چنین نکنید چنان خواهد شد! استکبار یعنی به خودشان حق بدهند که در امور زندگی کشورها و ملت های دیگر، دخالت های مالکانه بکنند.

ما افراطی نیستیم!

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، آشیان در بروزرسانی خود نوشت:

به قول آقای شهیدی فرد در برنامه پارک ملت:اصلا استکبار داااریم؟مردم داااریم؟!

اولین مساله بصیرت این است که این استکبار چیست که باید با آن مبارزه کرد؟

استکبار یعنی از موضع تکبر حرف زدن با یک ملت، کار را با تهدید پیش بردن، اگر چنین نکنید چنان خواهد شد! استکبار یعنی به خودشان حق بدهند که در امور زندگی کشورها و ملت های دیگر، دخالت های مالکانه بکنند. این معنای استکبار است. (۱)

با این تعریف، مستکبر چه کسی است؟!

آمریکا یک مستکبر به تمام معناست. یکی از وزرای دفاع آمریکا در برهه ای، حرف دل آمریکایی ها را زد؛ گفت: ما باید ریشه ی ملت ایران را بکنیم. ملاحظه می کنید؛ ریشه ی ملت ایران، نه دولت ایران! نه جمهوری اسلامی!

سی سال دولت آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی و علیه ملت ایران توطئه کرده،ضربه زده، هرکار توانسته کرده. اگر شما فکر کنید یک کاری بود که آمریکایی ها می توانستند بکنند و نکردند، بدانید که چنین چیزی نیست؛ هرکار ممکن بوده کرده اند. (۲)

ولی آنها که خواستار مذاکره و صلح هستند؟!

گاهی هم حرف های به ظاهر آشتی جویانه ای در این مدت زدند، اما هروقت که لبخندی به روی مسئولین ما زدند، وقتی دقت کردیم، دیدیم خنجری در پشت سرشان مخفی کرده اند، از تهدید دست برنداشته اند، نیتشان عوض نشده است.

خنده تاکتیکی، لبخند و روی خوش تاکتیکی، فقط بچه ها را فریب می دهد. یک ملت بزرگ با این تجربه، و مسئولین برگزیده یک چنین ملتی، اگر فریب بخورند، یا باید ساده لوح باشند، یا باید غرق در هوی و هوس باشند، بخواهند با دشمن بسازند. و الا اگر مسئولین کشور باهوش باشند، دقیق باشند، مجرب و پخته باشند، دل در گرو منافع ملت با همه وجود داشته باشند، گول لبخند را نمی خورند! (۳)

خب حالا چه باید کرد؟

«والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم»

“با کفار سخت گیر”. معنایش این نیست که حتما بایستی دشمن را آدم بکلی پایمال کند، نه، یک وقت اقتضای سرکوبی دارد، یک وقت هم اقتضای سرکوبی ندارد، اما در همه حال باید در مقابل دشمن سرسخت بود، خاکریزتان باید در مقابل دشمن نرم نباشد، دشمن نتواند نفوذ کند، نتواند تاثیر بگذارد. (۴)

اما شاید دیگر قصد دشمنی نداشته باشند!

این جور نیست که شما خیال کنید توطئه نسبت به این کشور یک توهم است؛ نه، یک واقعیت است، از همه طرف دارد توطئه می شود.

ممکن است آن کسی که در جهت آن توطئه ها در داخل کشور محور حرکت قرار می گیرد، خودش اصلا نفهمد. فهمیدن این موضوع هم ذکاوت می خواهد. بعضی ها این ذکاوت را ندارند. ما آدم ها را تجربه کردیم. نمی فهمند دارند به ساز کی می رقصند. ولی این واقعیت را عوض نمی کند، بدانند یا ندانند، این توطئه ها وجود دارد. (۵)

این نظام دشمن دارد، دیکتاتورهای عالم هم دشمن این نظامند، سلطه گران و متجاوزان به حقوق ملت ها دشمن این نظامند. باید منتظر دشمنی بود. هشیار باشید. در عرصه زندگی سیاسی دچار خواب آلودگی نشویم، در پشت سنگرها خوابمان نبرد. اگر تو خوابت برد، باید بدانی که دشمن ممکن است بیدار باشد. (۶)

نتیجه گیری:

جمهوری اسلامی قوی تر از این حرف هاست، عمیق تر و ریشه دار تر از این حرف هاست. جمهوری اسلامی با حوادث بسیار سخت تری هم مواجه شده که بر همه آن ها فائق آمده؛

حالا چهار نفر آدم هایی که یا ساده لوح هستند-حالا با هر انگیزه ای، قضاوت نکنیم- یا با نیت بد و خباثت آلود، یا با نیت نه آنچنان بد، اما همراه با ساده لوحی و بد فهمیدن قضایا، با جمهوری اسلامی مواجه شده اند، این ها نمی توانند برای آمریکا در کشور ما فرش قرمز پهن کنند؛ این را بدانند: ملت ایران ایستاده است. (۷)

و اما در آخر، چند کلمه ای با دوستان:

جوان های عزیز مراقب باشند، هرگونه کار بی رویه ای کمک به دشمن است. من می بینم، جوان ها گله مند، ناراحت و عصبانی، گاهی از بنده هم گله می کنند که چرا فلانی صبر می کند؟ چرا فلانی ملاحظه می کند؟

خداوند متعال می فرماید: « و البته نباید دشمنی گروهی، شما را بر آن دارد که عدالت نکنید؛ عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است…» مائده ۸

بله یک عده دشمنی می کنند، یک عده ای خباثت به خرج می دهند، یک عده ای از خباثت کنندگان پشتیبانی می کنند، این ها هست، اما باید مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون هضم، انسان وارد برخی از قضایا بشود، بی گناهانی که از آنها بیزار هم هستند، لگدمال می شوند. این نباید اتفاق بیفتد. من بر حذر می دارم جوان های عزیز را، فرزندان انقلابی خودم را، از اینکه حرکتی را خودسرانه انجام دهند، نه، همه چیز بر روال قانون. (۸)

ss

پی نوشت:

بیانات رهبر معظم انقلاب؛

(۱) و (۲) و (۳): ۸۸/۸/۱۲ بیانات در دیدار با دانش آموزان

۴. ۸۸/۵/۳۱ بیانات در جمع قاریان قرآن

۵. ۸۸/۸/۶ در دیدار با نخبگان علمی کشور

۶. ۸۸/۷/۱۵ در مراسم تنفیذ حکم دهمین دوره ریاست جمهوری

۷. ۸۸/۸/۱۲ بیانات در دیدار با دانش آموزان

۸. ۸۸/۱۰/۱۹ در دیدار با مردم قم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه