«کری» هذیان می‌گوید/ احتمال رسیدن به توافق نهایی کمتر شده است/ انتقاد از قیاس مع‌الفارق روحانی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ کس در ایران با توافق خوب مخالف نیست اما با قرائن مشهود احتمال رسیدن به توافق نهایی نسبت به گذشته کمتر شده است.

«کری» هذیان می‌گوید/ احتمال رسیدن به توافق نهایی کمتر شده است/ انتقاد از قیاس مع‌الفارق روحانی

به گزارش ۸دی نیوز، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «خبرگزاری دانشجو»، در رابطه با اظهارات اخیر جان کری به جهت بازرسی از مراکز نظامی و تردید در عملکرد این مراکز در گذشته، گفت: معتقدم جان‌کری به دلیل شکستگی پا از درد هذیان می گوید و او بیمار است و از بیمار هم نمی توان توقع چندانی داشت.

 

بروجردی درادامه اظهار اشت: برنامه هسته ای کشورمان در مراکز هسته ای متمرکز است و در جهت شفاف سازی بیشتر، درب مراکز هسته ای خود را بر روی خبرنگاران داخلی و خارجی حتی سی ان ان باز کرده ایم و در دنیا هیچ کشوری به اندازه ایران در بحث هسته ای تا این اندازه شفاف سازی نکرده است.

وی در ادامه به بازدید عده کثیری از اعضای کشورهای غیر متعهد از مراکز هسته ای کشورمان اشاره و بیان داشت: ایران در برنامه هسته ای خود هیچ برنامه هسته ای خلاف نداشته و ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پروتکل الحاقی از مواردی است که باید به تصویب مجلس برسد و این بدان معنا است که پذیرش پروتکل الحاقی از اختیارات دولت نیست که بخواهد آن را بپذیرد.

بروجردی در ادامه در واکنش به صحبت های روحانی رئیس جمهور در خصوص عدم ایجاد مشکل در پذیرش پروتکل الحاقی همچون دیگر کشورهایی که این پروتکل را پذیرفته اند، اظهار داشت: مقایسه ما با بقیه کشورهایی که پروتکل الحاقی  پذیرفته اند از این نظر غیر وارد است که کمتر کشوری پروتکل الحاقی را پذیرفته اند که وضعیتشان همچون وضعیت کشور ما باشد چراکه بر روی ما حساسیت مضاعف و سیاسی حاکم است و کشور ویژه ای هستیم و غرب همواره به دنبال  فشار بر ملت و دولت ایران است لذا از این منظر که بسیاری از کشورها پروتکل الحاقی را پذیرفته شکی در آن نیست اما مقایسه کشورمان با دیگر کشورها قیاس مع الفارق است.

وی در ادامه بیان داشت: اگر بتوانیم در پروتکل الحاقی استثناء قائل شویم و بازدید از مراکز نظامی و گفتگو و دیدار با دانشمندان هسته ای را در پروتکل الحاقی مستثنی کنیم بسیار مناسب است و ما نیز به دنبال تدوین چنین پروتکلی هستیم.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه ارزیابیش از روند توافق نهایی ایران و ۱+۵ گفت: هیچ کس در ایران با توافق خوب مخالف نیست اما با قرائن مشهود احتمال رسیدن به توافق نهایی نسبت به گذشته کمتر شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه