توسعه پایدار نیازمند افزایش فضای سبز/سرانه فضای سبز رشت پایین است

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رسیدن به توسعه پایدار نیازمند افزایش فضای سبز شهری است اعلام کرد: سرانه فضای سبز رشت پایین است.

توسعه پایدار نیازمند افزایش فضای سبز/سرانه فضای سبز رشت پایین است

به گزارش ۸دی نیوز، محمدعلی نجفی در مراسم آغاز عملیات اجرایی باغ طبیعت رشت که عصر چهارشنبه برگزار شد، با بیان اینکه با وجود طبیعت سبز گیلان، شهروندان رشتی از سرانه پایین فضای سبز برخوردارند، گفت: بهره مندی از ظرفیت های خدادادی همچون باغ طبیعت می تواند به سرانه فضای سبز شهروندان استان بیافزاید و همکاری با مدیریت شهری باید از سوی تمام دستگاه های مربوطه برای رسیدن به این منظور مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار نیاز به فضای سبز مناسب غیرقابل انکار است و باید همه دستگاه ها با اداره کل منابع طبیعی و مدیریت شهری برای این هدف تلاش کنند.

نجفی به آماده سازی فضای باغ برای بهره مندی شهروندان و مسافران اشاره و بیان کرد: علاوه بر شهرداری که ظرف یک ماه آینده طرح مناسب با اقلیم باغ را مهیا می کند، سایر ارگان ها و دستگاه ها نیز برای آسفالت و افزایش ایمنی جاده دسترسی به این باغ باید به وظایف خود عمل کنند.

استاندار تاکید کرد: جاده منتهی به باغ زیبنده فضای سبز موجود نیست و علاوه بر شهروندان، برای مسافران نیز خطرناک است لذا بازگشایی و تعریض آن به همراه افزایش ایمنی جاده در اولویت دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان از جمله باغ های بوتانیک محسوب می شود گفت: باغ طبیعت از بزرگترین باغ های طبیعی در شهرهای دنیا محسوب می شود.

داوود زارع افزود: سازمان منابع طبیعی به دنبال برون سپاری و جلب مشارکت های مردمی است تا با فرهنگ سازی در این حوزه، شهروندان را برای حفاظت از منابع طبیعی موظف کند.

وی ادامه داد: امیدواریم مدیریت شهری رشت با حفاظت از باغ طبیعت، فضای مناسبی برای بهره مندی هر چه بیشتر شهروندان رشتی و گردشگران از فضای طبیعی موجود را آماده کند./ مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه