دولت در تحقق اقتصاد‌ مقاومتی قدم‌های بزرگتری بردارد

نماینده مردم فومن و شفت : ما نمی‌گویم دولت هیچ کالایی را وارد نکند، بلکه از واردات کالاهای بنجل، لوکس، غیرضروری و فاقد استاندارد جلوگیری کند.

دولت در تحقق اقتصاد‌ مقاومتی قدم‌های بزرگتری بردارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز ؛ ناصر عاشوری، نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید درخصوص واردات براساس ضرورت اقدام کند، اظهار کرد: تولید به لحاظ ایجاد شغل، تامین امنیت غذایی و خودکفایی کشور یک امر مقدس است که واردات بی‌رویه تهدید بزرگی برای آن محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط امروز کشور و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری باید اقتصاد ما اقتصاد خودکفا و متکی بر ظرفیت‌های داخلی و نگاه به بیرون در حد ضرورت و نیاز باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر حمایت از تولید داخلی از سوی دولت، گفت: از بعد قانونی، قانون رفع موانع تولید در مجلس تصویب شده و در لایحه ارائه شده از سوی دولت در همین رابطه نیز تکیه بر منابع داخلی مورد تاکید است لذا می‌توان گفت تا حدودی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی محقق شده اما هنوز در مقدمه کار هستیم.

نماینده مردم شفت و فومن با تاکید بر اینکه دولت به منظور حمایت از تولید داخل و تحقق اقتصاد مقاومتی باید قدم‌های بزرگتری بردارد، گفت: ما نمی‌گوییم دولت هیچ کالایی را وارد نکند، بلکه از واردات کالاهای بنجل، لوکس، غیرضروری و فاقد استاندارد جلوگیری کند.

عاشوری با بیان ‌اینکه واردات باید براساس ضرورت صورت گیرد، ادامه داد: واردات کالاهای غیرضروری به منزله این است که ما هزینه و پول دستمزد کارگران کشورهای دیگر را هم پرداخت می‌کنیم در حالی که اگر گرایش به تولیدات داخلی رواج بیشتری یابد به معنای این است که هزینه تولید و دستمزد کارگران داخلی را تامین می‌کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی دولت باید در مورد واردات کالا سخت گیرانه‌ترین شرایط و زمان‌ها را پشت سر بگذارد و به علت همین شرایط خاص، واردات باید به صورت کنترل شده و بر حسب ضرورت باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در این صورت کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی داخل که در شرایط بحرانی هستند، حمایت شده و با گذشت زمان به شرایط عادی رسیده و تولید رونق خواهد گرفت.

عاشوری ادامه داد: همانطور که قانونگذار در مورد صادرات قانون دارد، برای واردات هم قانون تعریف کرده و نباید به تاجران اجازه ثبت سفارش کالاهای بنجل و بی‌کیفیت داده شود اما متاسفانه در حال حاضر این تسلسل باطل وجود دارد.

وی اضافه کرد: به صورتی که به تاجران اجازه ثبت سفارش داده و بعد در گمرک می‌گویند که این کالاها بنجل و غیراستاندارد بوده و کالاها را به انبار برده و سپس به عنوان کالاهای قاچاق توسط دادگاه‌ها ثبت و مصادره شده و بعد دوباره براساس قانون مزایده، بعد از یک سال که کالاها بنجل‌تر و غیر استاندارد‌تر شده در سطح بازار به مردم عرضه می‌شود.

عاشوری بیان کرد: بر این اساس باید از همان ابتدای راه یعنی مرحله ثبت سفارش کالا اجازه ثبت سفارش کالاهای بنجل و غیر ضروری داده نشود و در این زمینه دولت باید سخت‌گیرانه برخورد کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه